Nationale NRPS merriekeuring 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Nationale NRPS merriekeuring 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:21

Iedereen veel succes gewenst die gaat. Ben zelf net een uurtje klaar met paard en vervoermiddel klaar te maken. Haha! Het wassen was weer een beproeving maar goed ze is weer netjes. (hoelang is een vraag als altijd).

Morgenochten vroeg nog vlechten. Ik ben waarschijnlijk de enige bokker en NRPS lid die zo vroeg uit bed moet. mijn wekker gaat om 3u in de morgen Gaaaap medevoorbrengster zal wel in de auto verder Slapen helaas lukt mij dat nooit.

Dus mede bokkers en nrpsers misschien tot morgen. Doei!

uiteraard volgt een verslagje zondag. Haha!

unamie

Re: Nationale NRPS merriekeuring 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:18

iedereen heel veel succes morgen
en arme Petraaken, Ach gut
jij bent zoals altijd weer de pineut Sigaar
3:00 opstaan is wel erg vroeg Ziek

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:53

Heeeee, succes allemaal!
En Petra: ik verwacht jouw Rubiquil op de voorkant van de eerstvolgende NRPS-Nieuws Ja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:18

Ik had wel heen gewild, maar ben volgende week ook al drie of vier dagen in Ermelo en ik moest werken. Volgend jaar beter Ja

Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Weet iemand toevallig wat van de veulenveiling?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:18

Er staat nog geen verslag van de veiling op de site. Ik ben ook wel heel benieuwd.
Peet, hoe is jouw dag geweest?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:02

ik ben geweest
het was zowaar ook droog op 1 vreselijke stortbui na
heb de presentatie van de veiling veulens gezien
en er zaten bloedmooie beestjes bij
maar ik heb niet gewacht tot de veiling zelf want dat duurde me te lang Bloos
winnaar bij de bestgaande rubriek was de hengst Fedelio
er zat warempel ook nog een Santo-amigo bij de laatste 5 bestgaand Tong uitsteken
beestje kon heel goed lopen maar de aanleuning was niet voor elkaar (had ook een moeilijke hals)

verder heb ik een gezellig gesprek met petraaken gehad
over paarden fokken blijf je kletsen Haha!
ze heeft een mooie massale merrie vind ik (heb het paard alleen in de box gezien )
het resultaat verteld ze je zelf wel Tong uitsteken

de veulenkampioen van de rijponyhengsten vond ik echt geweldig
een valk schimmel pff.. wat kon dat diertje goed lopen Cool

al met al ben ik blij dat ik geweest ben Vork
volgend jaar hoop ik zelf weer mee te doen met Amy (voor het keurschap)
en hopelijk mijn Santo-Amigo veulen...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:15

Voor de liefhebbers resultaat veiling:

bijschrijvingen
larscot leeroy x bright speed 2600
top and go triple x casco 10400
zadok zodiak x boreas ubbo 200 veulentje met de bruine pleegmoeder
sannita zodiak x contango 1500
leonardo le matsjo x apollo 750

boekje vanaf pagina 9
isolan isarco x kingkadanz 400
floran van wehl figaro 250
knock out v kanshebber x carlando 3300
miss lauries ashley v londonderry x saint ursus 950
zuidveld zodiak x tetworth crimson lake 1900 volle broer mississippi
racoon rubiquil x scapino ox 650
lotte van de kollenbrug isarco x neron 1000
marinda van vreeburch paddox x parlando 950
isa prins alfred x lys rouge 850
nikina neptune x e boy 550
geisha la di x onbekend 350
remiros pride volgens mij teruggetrokken
djinn de vito 2 x condor 300
bekarla quasimodo x ed king hill 1100
talpa volltreffer x krihm 450
locatelli rhapsody x locato 800
tango triple x julio mariner 1600
lucky boy leeroy x ed 950
royals son royal highness x burgggraaf 10000
haran fs harry potter x casper 1400
magic fortuna manp ludinga 400
ronaldhino kantjes ronaldo x faldo 2200 moeder is halfzusje mississipi
ironside idzard x nimb ox 800

weet niet of ze compleet foutloos zijn overgenomen ik heb zelf niet opgelet heb t van iemand anders overgenomen.
Bloos

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:28

sommige hadden echt een koopje voor sommige veulens, maar sommige eigenaren hebben hun eigen veulens ook weer opgekocht, omdat ze het te laag vonden.

Wij hadden het moederloos veulentje gekocht als het op 100,-euro ging Vork

Ons hengstje was 4e, super goed!... Omdat hij in Tolbert de hengstveulenkampioen(die valk-schimmel) verslagen had, vonden we het nogal verrassend dat die had gewonnen.. maar hij liep zekr mooi!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:24

Zo, wat een geld weer...
Menig fokker heeft het dekgeld er niet uit gekregen...
Jammer van zo'n initiatief.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:49

Dees schreef:
Zo, wat een geld weer...
Menig fokker heeft het dekgeld er niet uit gekregen...
Jammer van zo'n initiatief.

Ik schrik ook erg van de prijs van het mij bekende veulen. Bloos

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:34

zo ik ben er met mijn verslag.

Heerlijk gepraat met Unamie. Haha! Inderdaad over fokken kan je blijven praten. Clown Jammer dat de demonstratie van Coby van Baalen werd afgelast maar met die regen kon ik dat best begrijpen. die neemt natuurlijk geen onnodige risico's met haar paarden.

Helaas pindakaas geen ster predikaat. Ze was teveel van de omgeving onder de indruk en ze is in elkaar gekropen van de schrik. Ze was nu vééééééééééls te rustig. Op stal brutaal als de hel als er een paard kwam of ging maar daar buiten sloeg de schrik toe. Op stand plaatsen ging nog goed maar stappen was super slecht. Het kwam er gewoon niet uit. hield zich af en toe in waardoor je natuurlijk een onregelmatige stap vertoonde, draven ging iets beter maar was ook niet je dat. Jury zei dat ze het predikaat niet kreeg puur op het vertonen van die onregelmatige stap. tja het blijven nog altijd momentopnames. Ach het kan niet elke keer prijs zijn als we gaan vroeg of laat moesten we toch wel eens een teleurstelling verwerken. Maar goed volgend jaar nog eens proberen. Ze is dan weer een jaartje ouder en met haar veulen van dreamcatcher aan de voet zal ze zich misschien minder met haar omgeving bezig houden. Ondertussen maken we haar gewoon verder zadelmak en als het goed gaat misschien deze winter nog enkele wedstrijdjes starten. (ook om ervaring op te doen van reizen, keuringen en dergelijke toestanden).

Nou moet ik zeggen dat ik mij verbaas over de prijzen van de veiling. zowel bij de paarden als de pony's lage prijzen. ik zelfs zeggen dat de meeste fokkers het dekgeld er niets uit gekregen hebben. Er zaten nochtans enkele mooie en goedbewegende dieren tussen. De tripple zoon heb ik gezien en ik vond die echt niet zo bijzonder om nou 10000 euro daarvoor neer te leggen. Die Leeroy zoon die ik zag vond ik dan weer beter.

Verder Bestgaand rijpaarden en pony's gezien. Hadden die even dikke pech zeg met een flinke stortbui net op dat moment. paarden en vooral de pony's (kregen dan ook het ergste van de bui) gingen niet echt voluit. Fidelio nog eens gezien onder het zadel. Voorbeen techniek vind ik super maar achteraan komt die hengst tekort. Verder was ie een brok spanning (al was dat niet te zien voor een echte leek) en ik neem mijn hoed af voor zijn amazone dat ze dat nog treffelijk kon camoufleren en hem rondgestuurd kreeg. Hij werd uiteraard kampioen. Jammer dat Sizzle met haar paard niet voor de finale ronde kon rijden. Maar goed ik snap wel dat ze niet durfde doorrijden. Iemand had haar wijsgemaakt dat je niet met stiften in, je paard mocht voorstellen op de keuring. Dus die had ze dan niet bij zich.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:43

Jammer Petra, dat de merrie zich niet liet zien. Ik herken het gevoel, je doet er niets aan maar balen is het wel!

Leeroy geeft idd mooie veulens, dat is mij ook al opgevallen Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:39

Dees schreef:
Jammer Petra, dat de merrie zich niet liet zien. Ik herken het gevoel, je doet er niets aan maar balen is het wel!

Leeroy geeft idd mooie veulens, dat is mij ook al opgevallen Ja

Die Leeroy is idd super. Bloos Knipoog

Peet, ontzettend balen dat jouw merrie zo onder de indruk was van de omgeving. Ach gut En jullie moeten natuurlijk ook een hele reis maken. Maar het is wel weer een hele ervaring voor haar geweest, dus volgend jaar komt het vast goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:34

Ik ben meegeweest met een Bright Speed veulen grote maat. Deze liep bij de hengstveulens na 1 mei vooraan, maar moest om het kampioenschap het Leeroyveulen voor laten gaan. Jammer, qua beweging maakten de veulens elkaar niet veel, maar het oudere veulen was iets meer ontwikkeld.

Afbeelding

Afbeelding

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:36

Hoe oud is jouw veulen? Is idd ook een mooi veulen, maar ik ben bevooroordeeld. Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:44

Het is niet mijn veulen hoor. Het veulen is overigens ook al verkocht. De merrie heb ik als 3-jarige ingereden. Mijn paard staat dus ook bij deze merrie (en nog een paar andere paarden van dezelfde eigenaar als de merrie). Veulen is van na 1 mei, ik geloof van 10 mei als ik het nog goed in mijn hoofd heb, maar ik weet het niet helemaal zeker.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:48

germie schreef:
Het is niet mijn veulen hoor. Het veulen is overigens ook al verkocht. De merrie heb ik als 3-jarige ingereden. Mijn paard staat dus ook bij deze merrie (en nog een paar andere paarden van dezelfde eigenaar als de merrie). Veulen is van na 1 mei, ik geloof van 10 mei als ik het nog goed in mijn hoofd heb, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Dan ontlopen ze elkaar 2 a 3 weken qua leeftijd. Lachen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:50

Niek123 schreef:
sommige hadden echt een koopje voor sommige veulens, maar sommige eigenaren hebben hun eigen veulens ook weer opgekocht, omdat ze het te laag vonden.

Wij hadden het moederloos veulentje gekocht als het op 100,-euro ging Vork

Ons hengstje was 4e, super goed!... Omdat hij in Tolbert de hengstveulenkampioen(die valk-schimmel) verslagen had, vonden we het nogal verrassend dat die had gewonnen.. maar hij liep zekr mooi!

Jammergenoeg waren bijna alle veulens door de eigenaar teruggekocht. Alleen de echte(op papier) gefokte sport producten brachten geld op. Bijv. de afst. van kantjes Ronaldo

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:44

ja, wel jammer eigenlijk.. er waren ook niet veel mensen die echt een veulen ging kopen denk k.

trouwens waarom was die camera er ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:51

Niek123 schreef:
ja, wel jammer eigenlijk.. er waren ook niet veel mensen die echt een veulen ging kopen denk k.

trouwens waarom was die camera er ?

goeie vraag, vroeg ik mij eigenlijk ook wel af.

Heb mij wel gruwelijk geërgerd aan sommige aandrijvers van de te veilen veulens. Boos! Altijd maar met die zweep flink klappen zodat die veulens rond springen en vliegen als halve gekken en dan door de natte bodem onderuit gaan met kans op een serieuze blessure door te vallen en of in de hekkens te belanden. Boos!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:26

wat een prijzen zeg, dat is ook sneu.

jammer dat de veiling zo laat begon, wij waren om 12.00 uur alweer klaar.
Vriendin d'r paard is keur geworden. Erg jammer dat ze de einige in de rubriek was.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:30

NOg iemand de kampioenskeuring van de 3 jaar en oudere merries gezien? Ik vond die bruine merrie stukken beter dan die vosse merrie die gewonnen heeft. Ik had de indruk dat de heer Van der Wal ook niet akkoord ging dat die vosmerrie kampioen werd.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:34

petraaken schreef:
NOg iemand de kampioenskeuring van de 3 jaar en oudere merries gezien? Ik vond die bruine merrie stukken beter dan die vosse merrie die gewonnen heeft. Ik had de indruk dat de heer Van der Wal ook niet akkoord ging dat die vosmerrie kampioen werd.

ja gezien, de schimmel die meeliep daar was ik mee mee Haha!
ja die driejarige was aansprekender dan die 4jarige vos. Ik geloof dat niemand die beslissing helemaal begreep.

Jammer dat het niet duidelijker werd toegelicht waarom de vos en niet de bruine. Of ik heb het iig niet goed gehoord Haha! Bloos

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:21

michele schreef:
petraaken schreef:

ja gezien, de schimmel die meeliep daar was ik mee mee Haha!
ja die driejarige was aansprekender dan die 4jarige vos. Ik geloof dat niemand die beslissing helemaal begreep.

Jammer dat het niet duidelijker werd toegelicht waarom de vos en niet de bruine. Of ik heb het iig niet goed gehoord Haha! Bloos

Is ook niets over gezegd. Die vos kwam gewoon in alles te kort vond ik. zowel qua exterieur als beweging.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:48

De bruine jumper merrie ging op den duur helemaal verkrampt lopen bijna onregelmatig en het was dhr van de wal die wel de vos op 1 wou hebben... Knipoog

De beslissing om de vos die op dat moment zich beter liet ziet op 1 te zetten was dan de optie. OOk het ponytype van de vos was tevens doorslaggevend.Er was een discussie.