Wat is de beste Rubinstein I zoon?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

De beste zoon van Rubinstein is:

Rohdiamant
31 (52%)
Royal Diamond
5 (8%)
Rotspon
3 (5%)
OOseven
5 (8%)
Rubiquil
10 (16%)
Respect
1 (1%)
Relevant
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 59

Hypo

Wat is de beste Rubinstein I zoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 09:12

Ik ben erg benieuwd welke (in Nederland, Duitsland of elders) goedgekeurde Rubinstein I zoon jullie voorkeur heeft. Gezien de sttat van dienst van Rubinstein zelf en het grote aantal goedgekeurde zonen zou je (net als bij Donnerhall) een ruime keus verwachten, toch kom ik zelf maar tot een kort lijstje kandidaten voor onze merries:

Rohdiamant
    Royal Diamond (broer van Rohdiamant maar wel schimmel)
    Rotspon
    OOseven

Wie biedt meer?

Afbeelding

Sjappie

Re: Wat is de beste Rubinstein I zoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:39

Ikzelf vind persoonlijk Rohdiamant niet zo maar diens zoon Rubin Royal wel geweldig. Alleen hij schijnt niet veel maat mee te geven. Dit filmpje heeft me wel overtuigd van zijn bewegingskwaliteiten:
zie --> http://www.youtube.com/watch?v=UQ0iEV-x ... 20dressage

Verden heb je nog bij het KWPN Iglesias (ken ik niet), Ronaldo (vind ik geen topper) en Rubiquil, bij het NRPS Rafürstinels. Verder nog Relevant en nog een heleboel Duits goedgekeurde hengsten.

Van OO-seven ben ik niet zo weg, vererft nog wel een ramshoofdje. Verder wel fijne bewegingspaarden en schijnt i.c.m. Jazz fijne paarden te geven.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:51

Wauw dat filmpje van Rubin Royal; wat een beweging in die uitgestrekte draf!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:54

Mooie hengst he :-} Ik heb voor Rohdiamant gekozen omdat hij erg veel beweging doorfokt en al een aantal sucsesvolle zonen heeft.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:04

Rubin Royal ben ik ook weg van, heb een heel word document met allemaal nakomelingen en info daarover, en over RR zelf.

Ik denk niet dat je kunt spreken over 'beste' zoon, ze hebben allemaal hun eigen kwaliteiten, maar ik persoonlijk vind Rohdiamant de meest aansprekende Ja

OOSeven kan mij totaal niet bekoren, neemt niet weg dat ik er al wel een paar leuke nakomelingen van heb gezien!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:08

Ik kies voor Rohdiamant

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:13

Rohdiamant is iig een van de beteren.

Voor mijn eigen fokkerij kijk ik dan verder naar de moederlijn, en zo ben ik tot mijn keuze Rubiquil gekomen - mooi degelijk ouderwets bloed achter een Rubinstein doet geen zeer. Ben over het resultaat zeer te spreken, het pastte goed op mijn toenmalige merrie.

Iglesias en Ronaldo zijn geen 'beste' Rubinsteins... die mag je rustig vergeten verder Knipoog

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:35

Ik vind ook dat je niet echt kan spreken over de beste Rubinstein I zoon? Zoals eerder gezegd: ze hebben allemaal hun kwaliteiten. Mijn stem is echter uitgegaan naar Relevant. Waarom? Kan ik moeilijk zeggen maar dit paard laat een enorme indruk op mij achter. In de fokkerij ben ik jammer genoeg niet echt thuis dus ik zou niet meteen kunnen zeggen of ik Relevant ook daadwerkelijk op mijn merrie zou gebruiken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:42

Relevant, dekgeld 1.200 euro
Afbeelding

Rohdiamant, dekgeld 1.750 euro
Afbeelding

Rubiquil, dekgeld 900 euro (?)
Afbeelding

OOseven, dekgeld 900 euro (?)
Afbeelding

Rubin Royal, dekgeld mij onbekend
Afbeelding

Rotspon, dekgeld mij onbekend
Afbeelding

Je moet bij Rubinsteins op het achterbeen letten, vind ik. De rest komt wel goed.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:42

Hoewel ik zelf een OOseven hengst heb, zou ik deze niet snel meer gebruiken op mijn merrie, want inmiddels is wel duidelijk dat hij nogal eens een kleintje geven wil en die gok durf ik dus voor geen 2e keer aan.
Aan de andere kant geeft hij wel super karakters en mag de beweging er over het algemeen ook wel zijn.
Ik heb gestemd voor Rohdiamant overigens, vanwege het mooie type en de super bewegingen die hij doorgeeft. Helaas geeft ook hij nogal eens een kleintje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:43

pasi schreef:
Ik vind ook dat je niet echt kan spreken over de beste Rubinstein I zoon? Zoals eerder gezegd: ze hebben allemaal hun kwaliteiten. Mijn stem is echter uitgegaan naar Relevant. Waarom? Kan ik moeilijk zeggen maar dit paard laat een enorme indruk op mij achter. In de fokkerij ben ik jammer genoeg niet echt thuis dus ik zou niet meteen kunnen zeggen of ik Relevant ook daadwerkelijk op mijn merrie zou gebruiken.

Relevant is een mooi en goed geschoold paard. Ik geloof ook zo dat het een alleraardigst beest is kwa karakter.
Maar om mee te fokken vind ik het achterbeen véél te weinig meedoen in beweging....

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:17

Ik kies er geen van dit lijstje maar Regazzoni (Rubinstein x Werther) heeft mijn voorkeur maar die staat in Amerika dus daar heb je weinig aan voor je merrie.

Als ik er een uit je lijstje zou moeten kiezen zou ik gaan voor Rohdiamant

En wat denk je van hengsten met Rubinstein als moedersvader?
( Bijvoorbeeld een Del Rio ( De Niro x Rubinstein), Damon Hill ( Donnerhall x Rubinstein), Don Davidoff ( Don Gregory x Rubinstein), Dreamcatcher ( Day Dream x Rubinstein), Jazz Rubin( Jazzman x Rubinstein), London Swing ( Londonderry x Rubinstein).

Wat ik zelf ook wel een goede hengst vind is San Schufro ( Sandro hit x Don Schufro x Rubinstein)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:12

Tja, ik vind een keus moeilijk, want ik vind heel veel rubinstein-nakomelingen prachtig. Daarom vind ik het moeilijk om te zeggen welke ik dan het 'beste' vind.

Dus kies ik voor OO Seven Tong uitsteken En dan puur gekozen als dekhengst. ik heb zelf een OO Seven en die bevalt mij qua karakter en bewegingen ontzettend goed.

LDRD had het al wel over de kleine maat. Dit klopt inderdaad (al gaat dit niet voor alle nakomelingen op). Zelf hou ik niet van te grote paarden, dus als ik een goede merrie zou hebben zou ik niet schromen voor OO Seven te kiezen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:17

Het dekgeld van Rubin Royal is E 1600. Vind zelf dat Rubinero ook een hele
goede zoon is van Rubinstein x Ex Libris. Geeft ook mooie nakomelingen.
Afbeelding
Rubinero

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:29

Ik zit eraan te denken om mijn merrie volgend jaar te laten dekken door Rubino Rosso(Rubinstein*Zeus) ,staat in duitsland.Heb ik hele mooie nakomelingen van gezien met heel veel beweging en mijn merrie kan wel wat soepelheid gebruiken!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:19

zigranta schreef:
Ik zit eraan te denken om mijn merrie volgend jaar te laten dekken door Rubino Rosso(Rubinstein*Zeus) ,staat in duitsland.Heb ik hele mooie nakomelingen van gezien met heel veel beweging en mijn merrie kan wel wat soepelheid gebruiken!

Heb je wat meer informatie over die hengst (link?)?! Alvast bedankt!

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 08:45

Laatst bijgewerkt door Hypo op 12-08-06 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:52

Ricckkk schreef:
London Swing ( Londonderry x Rubinstein).

Nakomelingen van hem deden het goed op het fohlenchampionat bij het Tannenhof.
Heb er zelf ook één van en ben er zeer over te spreken. Veulenschetser was er vorige week ook erg van gecharmeerd. Ik heb voor deze hengst vorig jaar gekozen vanwege het fraaie type, goede achterbeengebruik, niet in de laatste plaats karakter en het Rubinsteinbloed.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:53

Ricckkk schreef:
Wat ik zelf ook wel een goede hengst vind is San Schufro ( Sandro hit x Don Schufro x Rubinstein)

Ik had daar mijn keus op ,gezien op de hengstenkeuring en daarna die show op de video (hengstenkeuring) Haha! Maar iets in mijn achterhoofd zei me ,wacht een jaar. Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:56

Ik vond San Schufro nog wat jeugdig en nog wat weinig 'hengst', maar verder wel heel interessant.
Kan me voorstellen dat het in je opkomt om het eens even een jaartje aan te zien.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 09:26

Ricckkk schreef:
Ik kies er geen van dit lijstje maar Regazzoni (Rubinstein x Werther) heeft mijn voorkeur maar die staat in Amerika dus daar heb je weinig aan voor je merrie.

Ik heb toch maar de video opgevraagd. Amerika betekent wel diepvries, maar ja dat hadden we dit jaar bij Sir Donnerhall en Sandro Hit ook en die staan in Duitsland. Hij is overigens niet goedkoop. Als je alles bij elkaar optelt kom je al snel op $ 2,700 oftewel € 2.122.

Als ik de video heb zal ik proberen hem on-line te zetten.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:35

Ik keek even op je site, om welke merrie gaat het eigenlijk?

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 09:39

Om Tanirma (De Niro x Inspecteur) en Dorina (Donnerhall x Ramino).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:41

Ricckkk schreef:
En wat denk je van hengsten met Rubinstein als moedersvader?
( Bijvoorbeeld een Del Rio ( De Niro x Rubinstein), Damon Hill ( Donnerhall x Rubinstein), Don Davidoff ( Don Gregory x Rubinstein), Dreamcatcher ( Day Dream x Rubinstein), Jazz Rubin( Jazzman x Rubinstein), London Swing ( Londonderry x Rubinstein).

Of in Nederland Tolando met de superieure Sultanmerrie Barina daar weer achter.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:27

Bij de donnerhall merrie zou mijn voorkeur uitgaan naar Riccio(Riccione x Florestan x Democraat) want dan heb je Regazzoni èn Florestanbloed wat ik altijd wel mooi vind combineren met Donnerhall.

Overigens gefeliciteerd met het succes van Tanirma in Verden.