Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

grapjas schreef:Suzanne ik ben trouwens erg gecharmeerd van jouw Florencio.
grapjas schreef:Alle interessant gefokte paarden zijn meer waard, alleen vindt iedereen zijn eigen interresant gefokt dat is vaak een probleem.
Als ik soms lees op bokt dan denk ik bij mezelf, waarom wil iemand met zo'n merrie fokken?
Ik vind persoonlijk dat je enkel met merrie zou moeten dekken die zelf goed gepresteerd hebben of uit een interessante lijn waar dekhengsten of nat/internationale paarden uitkomen.
Natuurlijk heb je altijd weer bijzondere uitzonderingen.
Wij proberen hier naar te streven, raak je je veulens ook goed kwijt.
germie schreef:Ik denk dat het maar net is hoe goed de veulens zijn. Zijn het gemiddelde veulens, dan leveren de merries meer op. Zijn het goede veulens, dan leveren de hengsten meer op.
.
Downhill schreef:Kijk maar op www.veulenveilingen.nl en dan bij het jaar 2005. (bij alle veilingen / plaatsen)
Daaruit kan je echt halen dat hengstveulens meer opbrengen dan merrieveulens. Staat ook onderaan de lijst. Maar dat is inderdaad denk ik omdat die dieren voor de sport gebruikt worden.
Sammie schreef:Ach kom denk je dat er op die veilingen nooit wordt gesjoemeld?
ceasario schreef:[
nl. bij de hengsten wordt vaak bij de "duurste"een overspannen prijs geboden met het oog op reclame of men denkt een goedgekeurde hengst in dop te kunnen bezitten.
[/quote]