Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Suzanne F. schreef:Ik wilde ermee dekken maar heb er vanaf gezien toen ik de hengst een aantal maal in het echt onder het zadel had gezien. Bloedlijn was zeer interressant en vooral de maat, bot en kracht.
Maar ik vond de hengst echt te weinig uit de schouder bewegen, weinig schoudervrijheid en expressie. Op mijn merrie vond ik hem niet geschikt. Misschien op zo´n Krack merrie die heel expressief vanuit het voorbeen/schouder beweegt en achter meer mee mag komen en meer maat en bot mag hebben, daar past ie denk ik goed op.
Maar de nakomelingen zullen het uitwijzen. Ben benieuwd of je het daarbij terugziet.
Zooist schreef:Suzanne F. schreef:Ik wilde ermee dekken maar heb er vanaf gezien toen ik de hengst een aantal maal in het echt onder het zadel had gezien. Bloedlijn was zeer interressant en vooral de maat, bot en kracht.
Maar ik vond de hengst echt te weinig uit de schouder bewegen, weinig schoudervrijheid en expressie. Op mijn merrie vond ik hem niet geschikt. Misschien op zo´n Krack merrie die heel expressief vanuit het voorbeen/schouder beweegt en achter meer mee mag komen en meer maat en bot mag hebben, daar past ie denk ik goed op.
Maar de nakomelingen zullen het uitwijzen. Ben benieuwd of je het daarbij terugziet.
Helemaal mee eens!
Moet je goed over nadenken hoor Zitah!
Ik heb ook niet voor hm gekozen.
Bovendien heeft ie bagger sperma.
Zooist schreef:Door al die uitroeptekens komt dat wel zo over!!!!!!!
Maar goed, misschien had ik het moeten nuanceren en anders neer moeten zetten.
Verder wil ik toch nog kwijt dat ik er toch al meer berichten over gehoord heb, maar de statistieken zullen het tzt wel uitwijzen. Ik hoop dat jij gelijk hebt
Helaas kunnen wij niet met valdez vokken aangezien we dan te veel aan inteelt doen.. En op een springmerrie zetten we dan ook liever een spring hengst
zijn er ergens foto's van Valdez? Labine schreef:Dat het sperma Bagger zou zijn mag ik zeker niet beamen.
Wij hebben 3 merries laten dekken door hem en alle drie in 1 keer drachtig dus dat is klinkklare onzin.
Wij hebben voor deze hengst gekozen vanwege de bloedopbouw en het feit dat hij bij de desbetreffende merries past en dan heb ik het over een goed tot zeer goed gebruik van het voorbeen en dus een beste schouderpartij in zo´n merrie.
Maar ja laten we eerlijk zijn geen enkele hengst past op iedere merrie en dus ook Valdez niet, het blijft een feit dat je naar je merrie moet kijken.

Zooist schreef:Op 4 merries van kennissen die nu nog niet drachtig zijn.
Ze hebben bij Broere gestaan, toen bij Lauw.....
En maar tobben...en alle 4 die merries zijn al jaren super makkelijk drachtig...
Je reageert of je je persoonlijk aangevallen voelt?????

Knavia schreef:Zooist schreef:Op 4 merries van kennissen die nu nog niet drachtig zijn.
Ze hebben bij Broere gestaan, toen bij Lauw.....
En maar tobben...en alle 4 die merries zijn al jaren super makkelijk drachtig...
Je reageert of je je persoonlijk aangevallen voelt?????
Zooist, je liegt. Die merries hebben nimmer of nooit bij Broere gestaan, als je daar tenminste Stoeterij Broere mee bedoelt.
Broere stalt geen paarden van andere eigenaren en biedt ook niet de mogelijkheid om merries daar te zetten voor begeleiding. Kortom: geen vreemde paarden op het erf.
Vraag me dan ook af of ze wel bij Lauw zijn geweest....
En of ze uberhaupt wel gedekt zijn...
Of zelfs bestaan...
Overigens heb ik zelf 0 ervaring met Valdez, heb 'm zelfs nooit in 't echt gezien, dus over hoe z'n kwakkie kwakt kan ik geen mening geven.