Vannacht werd ik om half 3 wakker van m'n wekkertje. Staat Orchid dus vlakbij m'n tent te grazen. Ik denk, nou leuk, dan ga ik weer slapen want dat zal wel niks worden. Ik blijf een halfuurtje wakker en ik ga na wat gewoel toch maar even kijken, zul je zien dat er wel wat is dacht ik Dus ik het land in, Orchid zegt frrt, ze was weer achterin het land, dus ik zag nog niks. Toen ik dichterbij kwam lag ze op de grond haar staart was nat en er kwamen af en toe plensen vruchtwater uit. Ik ben er gewoon naast gaan staan. Af en toe ging ze staan en dan weer liggen. Toen kwam de pootjesblaas, toen werden de weeen echt heel erg. Weer opstaan en weer liggen, en toen kwamen de pootjes. Toen de pootjes er tot de knie uitwaren bedacht Orchid zich dat ze toch maar ergens anders heen moest, dus met de pootjes recht uit haar ** liep ze de bak in, lopen ging niet zo makkelijk.
Toen ging ze weer liggen te persen. Ik heb de pootjes even een beetje vast gehouden zodat ze niet steeds weer een stukje terug floepen.
Al heel snel kwam het hoofdje, heb het vlies even kapot gemaakt en de neus goed vrij. Onder dat neusje zat een vierkant hanglipje, precies zo als Orchid hem heeft als ze staat te slapen
Daarna kwam het hele veulen er erg snel uit. Ik heb het veulen uitgepakt Ze bleven beide nog mooi een poosje liggen, en toen besloot het veulen ook al dat ze wou staan. Orchid keek eens voorzichtig achterom, en daarna volgde een hele diepe zucht
Toen heb ik m'n ouders maar uit bed geklopt..
Inmiddels stond het veulen al, en Orchid lag zachtjes te frrt-en, en begon het veulen af te likken. Het veulen begon meteen te drinken, en de nageboorte kwam er ook al af. Na een poosje kwam het eerste poepje van het veulen. Orchid is echt helemaal in haar nopjes, ze is echt zo'n trotse moeder. Het veulen is lekker nieuwsgierig, kwam meteen naar me toe lopen, haar favo kriebelplekje is net als bij Orchid de onderhals
De eerste wankele pasjes galop en draf zijn ook ontdekt.

Vader is Romantico (www.romantico.nl).
Kan het eigenlijk nog steed sniet geloven..

ach ga de hele dag nog fotoshoots doen..