[TI] Hoe heb je jou tinker ontmoet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Hoe heb je jou tinker ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:44

Gooi het eruit! Lachen

Ik heb Easy van www.marktplaza.nl vonden hem echt meteen erg leuk! We hadden gebelt om een afspraak te maken om eens langs te komen. Eerste keer mocht ik nog niet mee.. want mijn moeder is behoorlijk kieskeurig en die wilde em eerst even bekijken zelf enzo dus ze gingen weg best vroeg ze moesten meer dan 2 uur heen rijden Knipoog (Eindhoven) En mijn moeder + stiefvader vonden em al leuk dus een week later mocht ik mee Haha! om te kijken wat ik van hem vond en mocht ik ff op hem rijden. was meteen verliefd Haha! Haha! Haha!

en 2 weken later stond ie bij mijn thuis Haha!

Groetjes, Emma

Kiara04

Re: Hoe heb je jou tinker ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:52

Ik heb Kiara ontmoet na lang rondsnuffelen op verschillende sites,toen kwamen we de site van Tir Nan Og tegen en daar ginegn we eigenlijk naar een andere tinker kijken,maar we zagen Kiara staan en waren eigenlijk al verkocht,toen heb ik daar de hele middag met haar staan tutten.
Tegen de tijd dat we sávonds weggingen was de koop gesloten,en 3 weken later stond ze op de manege.
Nu 2en een half jaar later staat ze om de hoek bij ons nieuwe huis en zijn we nog steeds supergelukkig met elkaar *LOL*))

Groetjes Kiara

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:33

Jordy was van een andere bokker, en hij was me al vaker opgevallen, hij sprak me gewoon heel erg aan qua uiterlijk. Eigenlijk was ik voorheen niet zo geïnteresseerd in tinkers, tot ik zag dat er ook zulke types als Jordy waren.
Ik was toendertijd op zoek naar een leuk paard, maar niet per sé een tinker, al vond ik dat type tinker zoals Jordy wel erg leuk. En ik zocht een makkelijk paard, eentje waar ik zonder al te veel problemen ook mee naar buiten kon.
Van Jordy had ik al veel gelezen en gezien op bokt, maar dat was nou niet bepaald het soort paard waar ik naar op zoek was, niet bepaald een rustig paard (zacht uitgedrukt...).
Ik was al bij een aantal paarden wezen kijken, en toen stond er ineens een advertentie op EA dat Jordy vanwege de problemen die zijn eigenaresse met hem had te koop stond. Ik kon het niet laten te gaan kijken, omdat hij me altijd zo opgevallen was. Ik heb dus gelijk gebeld, en ben de volgende dag gaan kijken. Ik heb proefgereden met hem in de bak en buiten, en beide keren ging hij met me aan de kletter Clown Maar ik was helemaal verliefd, die mafketel ging mee naar huis. Bij de keuring door de DA was hij ook zo gek als een deur, tot een paar keer toe losgebroken aan de longe en bij de buigproeven en hij was vreselijk neurotisch.
Ik dacht dat het allemaal wel op te lossen was door goede opvoeding, maar dat ging toch iets minder makkelijk dan gedacht.... Hij bleek overal bang voor te zijn, en vooral onder het zadel enorme angst te hebben waardoor hij echt gevaarlijk kon worden, doordat hij aan de kletter ging en niet te stoppen was. Dwars door houten hekken, schriklint etc. heen rennen, en onderuit gaan door de snelheid in bochten. Toen ik later meer over zijn verleden te weten kwam bleek dat hij vanwege ditzelfde probleem al heel wat keren van eigenaar gewisseld was.
Nu heb ik inmiddels een vreselijk braaf paard na een hoop geduld, hij is zo betrouwbaar als maar kan en heeft al een aantal mensen van hun rij-angst afgeholpen. Hij is uiteindelijk toch nog het paard waar ik toen naar op zoek was Lachen

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:50

Ik heb heeeeel jammergenoeg geen tinker, maar wel een superdemega lieve ontmoet en heel lang op gereden. Het was een zwart bonte tinker ik denk een c pony van rond de 8 jaar nu. Jammergenoeg is ze verkocht. Ze heete Trisja. Ze was vrij snel met lopen. Als ze je zag kwam ze meestal wel naar je toe lopen. Het was echt zo'n lieff tutje:) Ik mis haar....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:09

Ik had Leon (snowdon) en zijn Tinker Snow voor het eerst gemeet, inmiddels alweer 4,5 jaar geleden, toen hij een dag of wat later een advertentie plaatste dat ze bij hem op stal een merrie met merrieveulen te koop aan boden. Ik wilde al zo lang een Tinker, omdat ik te groot zou worden voor m'n D-pony. Dus m'n vader overgehaald te gaan kijken, moeders was inmiddels verkocht..
En dat veulen.. ik was écht op slag verliefd. Het was maar een kleintje, grappige tekening op haar hoofd, en kwam meteen nieuwsgierig bij me kijken.. Eigelijk wilde ik het liefst een grote ruin van ong. 1.55. Shak is een merrie en meet amper 1.40, maar ik ben zo ontzettend blij met haar, elke dag weer!

En dan Darlah,
we wilden een merrie erbij om mee te fokken. Ook deze keer gingen we voor een grote, zwartbonte, zwaargebouwde merrie. Ik keek regelmatig op marktplaats, en ik wist ook dat ze bij de Tinkerboerderij in Uden regelmatig leuke paardjes te koop hadden staan. Dus ik mailde erheen, en toevallig waren ze net bezig met een advertentie op marktplaats te zetten. Ze hadden 3 merrie's staan.
Wij zijn er 's middags meteen heengegaan, de eerste merrie was een kruising, en sprak me niet zo heel erg aan, zeker omdat ik ermee wilde fokken.
De 2e merrie sprak me ook totaal niet aan, liep van me weg, en kwa bouw vond ik haar ook erg tegenvallen. De 3e merrie was op buitenrit, en kon elk moment terug komen. Dat was Darlah, maar Darlah was in eerste instantie helemaal niet waar ik naar op zoek was. Het was een erg mager, driekleurmerrietje. Ik moest wel eventjes slikken, dit was helemaal niet m'n type.. M'n vader daarentegen vond haar meteen erg leuk. En toen mocht ik er eventjes op... Darlah bleek een hele gevoelige, maar superlieve merrie. Lekker voorwaards en heel vrolijk, ondanks dat ze er niet zo goed uit zag (en ze hadden haar toen zelfs al heeel erg opgeknapt bij de Tinkerboerderij!). En tja.. toen werd ik verliefd!
Darlah is wel erg verandert sinds ze bij mij is, nog steeds wel dat spontane, dat lieve en dat gevoelige, maar ook een merrie die zichzelf érg leuk vindt.
En tja, daar kan ik het ook alleen maar heel erg mee eens zijn Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:53

Mijn zus is gisteren haar nieuw aanwinst (tinker) gaan halen.
ze 'kent' hem van Marktplaats en is 2x gaan kijken.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 16:54

Heel leuk voor der Haha! Tinkers zijn te gek Lachen Lachen

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:14

ik heb mijn merrie ook na lang zoeken op internet bij stoeterij Gadedijk vandaan ik zag daar een foto van haar en was meteen verliefd op haar . we zijn wezen kijken en dezelfde dag was de koop rond ik heb haar een paar dagen daarna opgehaald .enya was toen drachtig van mijn mannetje Indy en die bezit ik ook nog .
inmiddels 3 jaar later ben ik nog steeds gelukkig met ze .

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:10

Ik was helemaal niet op zoek naar een paard ookal droomde ik van jongsaf aan van een eigen paard. Mijn vriend vond Kieran op het Internet waar hij als veulen van 10 maanden te koop stond. Hij was hem opgevallen door zijn vader; O'Malley, die vond ik namelijk ge-wel-dig, maar vooral door zijn naam; Kieran. Dat was namelijk de naam die ik mijn droompaard in gedachten had gegeven. Kijk voor het complete verhaal op mijn website.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:27

Tijdens mijn zoektocht naar een leuke tinker ben ik bij verschillende adressen geweest (Bonte Parels, Tir Nan Og, nog een fokker ergens in het midden van het land die volgens mij niet meer bestaat - naam ook vergeten, Gadedijk, en bij Stoeterij de Ierse Tinker. Dat adres sprak ons meteen het meeste aan, en dus hebben we John (de eigenaar) "opdracht" gegeven om te gaan zoeken naar een leuke tinker merrie. Er gingen een paar maanden overheen, maar uiteindelijk belde hij : ik heb jullie merrie hier staan ! We gingen kijken, en ja hoor, dat was ze ! De klik was er meteen, ik was meteen he-le-maal verliefd. Uiteindelijk bleek ze drachtig uit Engeland gekomen te zijn, en zo kregen we er dus twéé voor de prijs van één (koop was al gesloten Knipoog ). Dat werd een heel leuk en héél apart (qua karakter) merrieveulen, die we besloten -geheel tegen de planning in - ook maar te houden. En van die twee meiden geniet ik nog elke dag Haha! !

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:50

héél erg onromantisch gaat het er bij mij aan toe hoor Clown

ik wou een koudbloed, groter dan mijn haffie van 1m38. We waren eigenlijk druk bezig een schwarzwälder fuchs voor me aan te schaffen, tot een kennis me zij dat een tinker wel wat voor mij kon zijn. In de Hippo Revue stond er een adres waar ze die importeerden.

Van een tinker had ik nog nooit gehoord, dus eerst maar wat plaatjes en info gezocht op het net...
ik zocht op thinker Rolleyes en vond natuurlijk niks...
mijn vader kwam me even later roepen: "ik heb het gevonden hoor, is zonder h! ik denk wel dat het je zal bevallen"
en ja hoor...ik zag "beauty" en ik wist dat dit mijn droompaard was Haha!

dus toch naar die handelaar gebeld en om 7u s ochtends erheen toen een nieuwe lading aankwam.
Daar heeft m'n moeder willekeurig 3 merries uitgezocht.
1 zwartbonte zwalpte met dr achterbenen, dus die ging meteen weer de kudde in
1 vosbonte, 4 jaar oud en errug pittig... door dat pittige ging ze steeds steigeren, wat m'n moeder dan maar niks vond
dus werd het Tinkerbell Clown
het heeft lang geduurd, maar nu hebben we eindelijk een band Knipoog

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:26

Ik heb Blue gevonden op Marktplaats. Was eigenlijk niet aktief op zoek naar een paard, maar kwam hem tegen tijdens het snuffelen op het internet. Wezen kijken en verkocht....

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:36

ik heb quin 'gevonden'toen ie geboren werd op de stal waar ik reed.. kende de moeder al dus en toen kwam hij echt een klein zwart dropje, was gelijk verliefd

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:03

Ik was ook niet echt actief opzoek op het net tot ik jacks zag staan. Was gelijk helemaal verliefd en ben op een maandag gaan kijken en op dinsdag stond hij bij ons op stal. Ondanks de vele valpartijen met inrijden ben ik nog steeds helemaal verliefd op hem.
Mijn vriend zegt ook altijd dat hij mij moet delen met nog een mooie jongen haha

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:21

Heb geen eigen tinker maar wel verzorg tink's, gevonden op speurderrs, er staan er zat, moet ze nog leren kennen als ik 'mijn' tink gevonden heb dan zal ik het melden!:)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:10

Ik vond Amy toen ik mijn vriend vond.. Haha!
Was dus niet op zoek naar een paard, maar dit was dus puur toeval.

Amy was het paard van mijn vriend.
Direct toen ik daar over de vloer kwam was ik ook vaste verzorgster voor deze kleine meid.
Slim bekeken van vriendlief niet? Knipoog

Ik kwam daar maar eens in de 2 weken vanwege de afstand.
En mijn vriend had er ook geen tijd meer voor, dus hij wilde haar eerst verkopen.
Omdat hij het niet eerlijk tegenover Amy vond om haar zo te laten staan.
Toen kwam ik met het geweldige idee om haar bij mij in Zeeland neer te zetten.
Inmiddels is Amy al 8 maanden hier en we zijn een onafscheidelijk stel geworden.

Ze heeft me deze winter vreselijk uitgetest..
Bij Kees mocht ze alleen maar hard, hard en harder tijdens het rijden.
En daar was ik niet van gediend, wat dus in vreselijke rodeopartijen zich uitte..

Na veel oefenen, poetsen en aan de hand vooral grondwerk ed te doen zijn we heel close geworden.
Nu rijden we zelfs zonder zadel aan een halstertje naar buiten..
Dat had ik 8 maanden geleden niet durven denken.

Ik ben superblij met haar, en wat er ook gebeurt in de relatie met mijn vriend, ze gaat never nooit niet bij me weg..

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:36

Ik heb mijn tinker ook van marktplaats. Ik wist dat als ik ooit een huisje had met wat grond en ruimte voor een paard dat er een tinker moest komen Ja . Sindsdien ben ik internet gaan afstruinen. Vorig jaar kregen we zo'n huisje en kon ik ook echt actief op zoek. Ben een aantal wezen kijken en had familie (met tinkers!) "de opdracht gegeven" ook voor me uit te kijken, maar het was telkens niet wat ik zocht of als ik een afspraak wilde maken om te gaan kijken, was ie net verkocht Scheve mond . En toen zag ik mijn paardje staan. Helaas nog maar 3 jaar en mij, met mijn weinige ervaring, werd aangeraden een wat ouder, meer ervaren paardje te nemen. Maar ik vond hem qua uiterlijk wel precies wat ik zocht en besloot toch een afspraak te maken, voordat ook deze mijn neus voorbij zou gaan! Mijn vriend en ik zijn gaan kijken, proefritje maken en idd ik was meteen verliefd Lovers . Ook mijn vriend vond hem erg leuk en vooral lief, wat ook een belangrijk punt was. We hebben niet langer nagedacht en hebben meteen de koop gesloten! En sinds 18 juni dit jaar staat er een prachtige tinker bij ons achter het huis... Haha! !!!

voor foto's zie mijn profiel

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:13

Ik heb werkelijkwaar heel internet afgestruind. Marktplaats en zowat alle handelstallen had ik in mijn favorieten staan en ik keek elke dag of er wat geschikts was. Nagelbijten / Gniffelen Ben toen ook nog paar keer bij wat mensen wezen kijken. Maar ik vond het maar niets.

Toen zag ik Duncan op internet staan. Bij Stoeterij Gadedijk.

Met deze foto:
Afbeelding
Heb hem nog altijd bewaard Lachen

Ik wilde een tinker met goede gangen en lekker voorwaarts, minstens 1.55 m., zwartbont of vosbont, vanaf 6 jaar en hij moest natuurlijk lief en betrouwbaar zijn. (Moest ook breed zijn en met lange manen en veel sokken.)

Toen zag ik Duncan's koppie op deze foto. En ik kon er naar blijven kijken. Ze gangen leken ook prima vanaf de foto. Hij was dan wel 3 jaar, maar ach. En zn uiterlijk schoot er wel beetje bij in. Maar op de foto vond ik dat nog best gaan. Hij was tenslotte pas 3 jaartjes jong.

Foto uitgeprint, zoals ik wel vaker deed, en aan mn vader laten zien. Hij vond het ook een leuk paard en vond dat we er maar een keer moesten gaan kijken. Lachen
De volgende dag zat papa met zn werk toevallig daar in de buurt, en toen belde hij naar huis op wat het adres was. Hij zou wel eens gaan kijken wat het voor handelsstal was.
Zonder aankondiging is papa erheen gegaan en heeft gevraagd of hij de tinkers kon zien. Die kon hij wel te zien krijgen. En toen ging papa vragen welke Duncan was. Nou Duncan werd uit de wei gehaald. En toen gebeurde het doorslaggevende.
Elk paard waarbij papa een poging doet tot aaien, of knuffelen. Dat doet vervelend of gaat bijten naar mn vader. Maar Duncan vond het prima en kon het wel vinden met mn vader.
Toen is mn vader naar huis gegaan, het was tenslotte een paard voor mij. Dus ik moest het zelf maar uitkiezen.
Papa thuis, overladen van enthousiasme. Zo kende ik mn vader helemaal niet. Maar hij vond het duidelijk een geweldig paard.

Paar dagen later hebben we gebeld of ik er een keer op kon rijden. Dat was geen probleem. Dus wij erheen. Duncan IRL gezien, en erop gereden. Eerst werd hij voor mij gereden, daarna mocht ik er zelf op.
Ik vond hem lelijk, oerlelijk. Maar toen ik op zn rug zat wilde ik er niet meer vanaf. Wat een heerlijk dier. Afzadelen ed. mocht ik allemaal zelf doen, terug naar de wei gebracht. En hij was zoo lief. Ik was er helemaal verliefd op.
Heb toen alle andere tinkers ook nog gezien. Waarvan er 1tje me ook nog wel aansprak, maar hij had 2 maanogen, en dat kan ik gewoon niet zien. Dus ik wist dat als het 1 van deze stoeterij moest worden, dan werd het Duncan.

Nachtje over geslapen, dan kan ik er altijd wat nuchterder over nadenken, anders maak ik wel eens van die overhaaste beslissingen.
Ik wist het gewoon zeker, heb de hele nacht over Duncan gedroomd. Hij was wat ik wilde.
Ook al was hij lelijk en veel te jong.
Waren nog wel wat problemen, de wei was nog niet klaar en we gingen nog op vakantie. Nog 2x proefgereden. De laatste keer is mn vader meegegaan en heeft terwijl ik op Duncan reed geregeld dat Duncan daar werd verzorgd en gereden totdat wij terug waren van vakantie en de wei klaar hadden. Hun zouden wel vast het geld krijgen. Dat was allemaal geen probleem.
In die tijd, voordat we op vakantie gingen ging ik er nog regelmatig heen om Duncan weer even te zien en te rijden. Voelde zo leuk. Ik liep gewoon zelf de wei in om hem eruit te halen en nam mijn eigen paard mee om om te zadelen.

Overladen met trots. Toen kwam Duncan bij de buren te staan. Pff. In het begin liep het nog niet allemaal zo als gepland. Heb wel wat problemen met hem gehad. Maar we hebben altijd een enorme vriendschap gehad. Hij vertrouwt mij als geen ander. En ik hem.
In volle galop komt hij van achter uit de wei als hij me ziet. Als ik terug kom van school, dan hinnikt hij al. Om me even gedag de zeggen. Altijd laat hij me weten dat hij me graag ziet.
Ben zo blij dat ik toen voor dit paard heb gekozen. Het is mn maatje voor altijd. Lachen Lovers
Inmiddels al 3 jaar de mijne, en al 2 jaar bij mij thuis in de wei.

Is trouwens ook een prima familiepaard. Mn vader, moeder en broertje hebben altijd een zekere angst voor paarden gehad. Maar kruipen bij Duncan gerust de wei in om even met hem te kroelen. Lachen Duncan hoort bij ons, dat zegt mijn moeder wel eens. Hij gaat nooit meer weg. Gelukkig zijn mijn ouders dat evenveel van mening als ikzelf Lachen

Bloos Lang verhaal

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:57

Tinker nr. 1 werd geboren bij goede vrienden van me. Die was met d'r moeder meegekomen als 2 voor de prijs van 1. Die goede vrienden hebben net zo lang zitten zeuren en dreigen Knipoog totdat ik Fayette kocht.
Tinker nr. 2 is dit voorjaar geboren uit Tinker nr. 1 Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:58

Ik heb haar op een site gevonden waarvan ik de naam niet eens meer weet....
Eerst heen en weer gemaild met de eigenaresse, toen kreeg ik een foto te zien waardoor ik eigenlijk bijna afhaakte.
Maar toch maar gaan kijken.
En het eerste dat ik zag was haar enórme hoofd, zonder voorpluk, echt giga! En dan ook nog zomereczeem, dat kon niets worden.
Ik weet nog dat ik dacht: jee wat een harses!
Maar na een proefrit op haar heb ik er twee of drie nachten wakker van gelegen.
Ze was niet moeders mooiste, maar ze was wel het paard dat ik wilde.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:41

Mijn verhaal, leuk om al die verhalen te lezen...

Ik heb voor mijn buikoperatie een haffie gehad, omdat ik zeker 1 1/2 jaar tot 2 jaar niet mocht rijden, heb ik hem verkocht omdat ik het niet eerlijk voor hem vond dat hij maar in de wei moest staan. Ik heb het in totaal 3 weken zonder paard uitgehouden...

Toen moest ik wat hebben, ik miste het poetsen, knuffelen (rijden uiteraard ook, maar dat mocht niet) en gewoon het paard zelf. Dus op zoek gegaan. Waar mijn haffie toentertijd stond, stond ook een tinkermerrie pffff dat was het voor mij, ze liep zelfs met de scooter mee de wei uit, omdat het meisje geen zin had om dat pokke eind te lopen, heerlijk gewoon!!
Dus op zoek naar een tinker en meer info op internet gaan zoeken. Ook alle tinkeradressen aangeschreven en gekeken wat er te koop stond .Ik ben een paar keer langs de tinkerboerderij geweest, maar daar vond ik niks tussen zitten. Ik zocht iets wat nog jong was, niet ingereden (zodat het niet aankwam op rijden, maar dus op het poesten en knuffelen) en bomproof (zeker met 2 van die drukke kids eromheen)

Ik moet zeggen dta ik op de tinkerboerderij ontzettend leuk ben gheolpen, daar kwam ik nog meer te weet over de tinker en ik was dus helemaal verliefd (en elke keer op die ene die ze niet verkochten hihihi) Ik ben toen gaan surfen op marktplaats en ging kijken bij een handelaar. daar stond een prachtig zwarte tinkermerrie zo uit de natuur. Maar wat een hyperbeest was dat zeg... ik kon haar niet eens haar halster omdoen. Maar met wat rust en vertrouwen opbouwen, kwam dat contact toch... ik was verkocht, maar ik ga niet over 1 nacht ijs, dus naar huis en nadenken. dit was toch niet wat ik zocht, zo'n schuchter beesje. toch was ik verkocht en ging het weekend weer terug, tja je raad het al... verkocht Boos! Ik ben daar nog wel gaan kijken bij andere, maar die vond ik niks.

Ik was ondertussen op marktplaats elke keer een veulen tegengekomen, zo'n mooi ding... maar ja een veulen dat duurde nog langer eer ik kon rijden... En wil ik dat wel, zo'n uitprobeerding die mij en de kids omver gaat lopen enzo... Maar toch elke keer kwam ze maar voorbij en ze sprak me zoooo aan. dus toch maar gaan kijken. Ze stond met nog een veulen, die kwam elke keer bij ons kijken en bij mijn kleine jongen. Degene waar ik voor kwam, bleef maar in een hoekje staan of liep weg. Totdat djesse (mijn zonntje dus) zijn hoofd stootte aan het andere veulen. Pfff huilen (zo'n veulenhoofd is hard hoor) en het veulen racede weg... en Molly (nu Angel) kwam gelijk naar Djesse toe en liep constant achter hem aan. Ze was niet meer weg te slaan bij hem Lachen Tja dan ben je verkocht he.... Dus dat werd Angel.

Lizzy is een ander verhaal, ik had Max al dus ik was niet op zoek naar een ander paardje. Al klikte het niet met Max en wilde hij niks met me te maken hebben. Max was een scheetje, hij was alleen op zichzelf. Ik kwam een advertentie tegen waarbij drachtige merries te koop werden aangeboden, ik vond het sneu dat merries die bijna uitgerekend waren zo de markt op gegooid werden... Maar ja ik had er al 2 dus meer kon niet. toen ik de dag erna naar MNax en Angel ging en Max voor de zoveelste keer mij probeerde te schoppen en wegliep, besloot ik hem te gaan verkopen. De klik was er niet, hij voelde zich blijkbaar niet op zijn gemak bij mij en hij kwijnde weg.

Omdat ik dus nu die plannen had, dacht ik aan die advertentie... Ik ben weer op zoek gegan, maar de advertentie was weg. toen kwam ik van dezelfde man nog een advertentie tegen, nu met andere merries, ook hoogdrachtig. Ik heb gebeld en ben gaan kijken. Er werden er 2 getoond, Fenna en Lizzy. Fenna liep heel slecht, de hoeven zagen er niet uit. Ze was vrij magertjes maar wel heel lief. Lizzy was een beetje een druktemaker, ging in de bak racen en kwam niet naar me toe. Ze keek me echt heel wantrouwend aan en het duurde even voordat ik contact met haar kreeg. Maar die ogen... die straalde gewoon uit, van haal me hier weg. Ze stonden 24 uur per dag in de stal, zonder hooi. Andere paardjes had hij als koeien op een rij, ze hadden wel net hooi gekregen, maar ze stonden in hun eigen stront te dansen en ze waren allemaal vies en sommige mager. Er had iemand zelfs 1 gezien die bijna dood stond te gaan... verschrikkelijk... Ik ben naar huis gegaan, in de auto heb ik zitten huilen pfff ik was wel even van slag. Thuis gekomen, heb ik lang zitten nadenken, ik wist dat als ik zo'n paardje kocht, ik dus wel wat meer kosten zou hebben aan haar hoeven en waarschijnlijk ook dierenarts. Ik heb hier nog foto's neergezet om de meningen van de andere bokkers. Ik ben gek op paarden maar van tinkers had ik natuurlijk nog niet zoveel verstand. Tja na wat nachten heb ik toch besloten om haar te kopen. Ze werd gebracht en het was toch wel liefde hoor Knipoog Ze kan nu eigenlijk niet zonder me, ze staat nu bij de dekhengst en wordt ingereden. Als ik bij haar ga kijken ("even" 3 kwartier rijden) dan is ze echt beledigd, ze kijkt me niet aan en laat echt merken dat ze boos op me is. Maar als ik dan weg wil gaan, dan loopt ze achter me aan en wil ze al te graag mee. Mijn hart brak helemaal toen ik daar was en ze aan het halstertouw bij me ging rollen. Het ultieme gevoel van vertrouwen.... Wat deed me dat goed!! Nog een paar nachtjes (hoop ik) dan komt ze weer terug *LOL*

*edit* ik had de verkeerde naam neergezet, het moest Fenna zijn en niet Femke hihihi zo heet iemand van mijn stal Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 25-07-06 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:25

Na het overlijden van mijn verzorgpaard, een KWPN ruin van 1,75m, wilde ik een eigen paardje gaan kopen. Ik wilde een paardje hebben wat alles zou kunnen gaan doen, rijden, mennen enz enz. Aangezien mijn oom en tante in Ierland wonen kende ik de tinkertjes wel. Ze stonden toen der tijd nog gewoon langs de weg in weilandjes en sommige hengsten gewoon aan een touw. Ik ben gek van bont en vond de maat ook erg leuk. Dus op zoek naar een tinker. Ik wilde graag een zwart bonte ruin zonder maanogen en met een zwarte staart met een stokmaat van ongeveer 1.55m.

Ik heel nederland door gereden en overal gekeken. Tot ik bij de fam. Mollema ging kijken. Daar heel gezellig ontvangen en foto's bekeken van de paarden die daar momenteel te koop stonden. Ik viel gelijk op een bruin bont paardje en die was ook nog te koop. Wij naar dat weiland gereden en daar stond ie dan! Een kleine ondeugende opdonder die er niet uitzag! Hij had nml sinds zin aankomst ruzie gehad met hun dekhengst, dus had wat butsen en builen en was wat dunnig met zo'n ronde grasbuik. Maar ja ik viel gewoon op deze uk. Dus koop gesloten en een week later stond hij thuis.

Hij voldeed niet aan mijn ideaal beeld, hij is bruin bont, heeft een maanoog en en zwart witte staart. Hij was 1,5 jaar en had een stokmaat van 1.36m. Hij was ook nog hengst, maar ja, dacht ik, als hij lastig word gaan gewoon zijn ballen eraf! Maar dat hoefde gelukkig niet. Tsja, je valt voor een paard of niet.

Ach, nu 7 jaar later heb ik een prachtige goedgekeurde dekhengst waar ik alles mee kan doen en ook nog eens geweldige nakomelingen geeft. Ik heb geen moment spijt gehad van de aankoop van deze uk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:25

Wat leuk, al die verhalen!

Ik had het na twee klinisch afgekeurde paarden gigantisch gehad met de Tinkers. Bah, moest er niks, maar dan ook niks meer van hebben.
Maar goed, ik wou toch nog wel een paard, dus verder gezocht.
Enkele "gewone" paarden verder was ik nog steeds niet de ware tegen gekomen.
Weer eens op Marktplaats gekeken, en daar stond Jessie te koop. Weer bij de ITS, daar had ik m'n eerste ook vandaan. Merrie, bont en 1.55. Dat klonk allemaal wel goed, en op de foto zag ze er wel oké uit.
Dus ouders opgetrommeld en weer richting Ees gereden. En daar stond Jessie.
Geen donder, geen bliksem, geen tromgeroffel, maar gewoon een Tink die in het land stond.
Maar het was een mooie merrie, en nog een grote ook. Dus maar opgezadeld en meegenomen voor een proefrit. Buiten, want in de bak wou ze niet. Twee rondjes gereden, in de hitte. Vergelijkbaar met deze zomer. Nou ja, dat ging wel, ze wou nog wel eens omdraaien, maar de knopjes stap draf en galop zaten erop.
Tja, en het was toch een Tinker.. Dus de deal gesloten, ze zou daar gekeurd worden, want nog een keuringsdrama wouden we niet. Net toen de handen geschud waren, kwamen er mensen aan. Ook zij kwamen voor Jessie. HA! Mooi dat wij eerder waren! Haha! Clown
Afijn, Jes werd goedgekeurd, en bij mij thuis afgeleverd. Daar stond ze dan. M'n eerste, eigen, goedgekeurde paardje.
volgende dag uit de wei geplukt en opgezadeld. Kijken of ze toch nog in de bak wou. Nou.. NEE. het enige wat ze kon was in alle mogelijke gangen naar de uitgang racen, en daar staan bokken.
Had ik dat?
Buiten reed ze braaf achter de andere paarden aan, geen probleem, maar echt "het" was het niet. Toch maar doorgezet, want wat moest ik anders?

Nu, bijna vier jaar later, heb ik een droompaard, dat het schitterend doet in de bak. Eerst dresuur, nu western. Buiten komen we overal en nergens, met z'n tweetjes of in met meerderen. Springen, dressuren, western, aangespannen.. ze doet het allemaal. Hopelijk is ze nou ook nog drachtig, dan is het plaatje compleet! Ja Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:28

ik heb Dewi ontmoet op een handelstal toen ik eigenlijk voor een ander paard kwam kijken die al weg was, toen zag ik een ander paardje dat ik leuk vond maar die begon te stijgeren in stal omdat hij niet alleen kan staan,, en toen zag ik inene dewi zielig voor dr uit te staren, en me vader was verliefd op haar,, en vroeg of ik haar wilde Haha!

traveller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:25

In 2000 zijn we na een periode van 6 jaren Duitsland naar Leusden verhuisd. Daar leerde ik buuv Sylvia kennen en het klikte meteen. Sil is net als wij het type van alles wat met outdoor te maken heeft is goed. Op een dag kwam ze dan ook om naar een of andere paardenhappening te gaan in Ermelo. Daar viel de Tinker meteen op. Ik heb daar een foldertje meegenomen met wat gegevens. Een paard was in 2000 geen optie, we woonden niet goed en daarnaast hadden we net een half jaar onze eerste dochter. De tijd kroop vooruit en in 2002 vonden we een ander huis helemaal in Belgie...... De tijd verstreek.
In 2004 kreeg ik van een boer een twee jarig veulen, nee geen Tinker, maar een 85% volbloed veulen. Een gegeven paard kijk je niet in de bek, maar helaas ook niet in de kop, want deze was niet benaderbaar en hartstikke lijp. Na een intensieve periode van trachten in contact te komen met dit paardje had ik mijn neus er van vol. Het was niet veilig, voor niemand. Ik heb de boer het paardje teruggegeven. Het was een nare ervaring en de schrik zat er goed in.
Om van die schrik af te komen ben ik op het internet gekropen om te kijken of ze ergens natural horsmanship trainingen zouden geven en ja..... toen vond ik het, bij de Bonte Parels hadden ze dat wel en er was ook nog een plekje vrij en natuurlijk werkten ze met Tinkers....
Na de training wist ik het zeker het moest een Tinker worden, ik heb mijn foldertje uit 2000 weer eens te voorschijn gehaald en de zoektocht werd gestart.
In december 2004, ik surfte weer eens een eind weg en toen....pats, klik, boem daar stond ze en ik zei tegen mijn echtgenoot, dat is haar, die moeten we hebben. Ik heb een afspraak gemaakt en we zijn gaan kijken, ik stapte de weide binnen en ze kroop bijna letterlijk in mijn jaszak. Hans zei toen ook meteen "we doen het".... ok nu kwam nog het leuke bericht dat ze ook nog naar aller waarschijnlijkheid drachtig zou zijn...... 7 januari 2005 zijn we haar gaan halen en we genieten er iedere dag van.. en inderdaad ze was drachtig en heeft op 29 mei 2005 haar merrieveulen gekregen. Bo-Cainne.