Helaas.
Mijn kleine veulen Balin had afgelopen dagen veel pijn, hij perste uit zijn anus en uit zijn koker, maar er kwam niets. Ja, bloed op een gegeven moment. Eerst hadden we gedacht dat hij zijn ontlasting niet kwijt kon, maar dat kon wel. Het werd mij te gortig, zo kon ik hem de nacht niet in laten gaan want hij werd steeds zwakker. Dit was onmenselijk, dus er moest iets gebeuren. Mijn dierenarts had het over een kliniek in Duitsland, anderhalf uur rijden, een soort kleine faculteit diergeneeskunde in Utrecht lijkt het wel. www.tierklinik-hochmoor.de
Gisteren om half 11 hem er nog naartoe gebracht, eerst veulen, want ik heb maar een anderhalfpaardstrailer en hij was te zwak om de hele tijd te blijven staan en als we de merrie erbij zouden zetten, zou die misschien in die kleine ruimte op hem gaan staan. Vannacht om half 3 teruggereden om Wenhyfar op te halen en te herenigen met veulen. Ze waren meteen rustig toen ze elkaar weer terug hadden. VAnmorgen om 6.30 uur waren we weer terug.
BAlin werd uItgebreid onderzocht, hij werd zelfs weer even wat levendiger. Maar er klopte iets niet. VAndaag hebben ze hem onder narcose gebracht en opengelegd. Diagnose: Totaal uitvergrote nier, tot tegen de maag aan. Hier kon niets meer aan gedaan worden. ZE belden mij en adviseerden mij om het veulen te laten inslapen. En daar ging ik maar mee akkoord, het was het beste zo. Ik heb verzocht om het veulen daarna bij de moeder, WEnhyfar te leggen. Dan kon ze afscheid nemen en begrijpen waar hij gebleven was. Anders ging ze maar roepen.
Het was een heel zeldzaam verschijnsel, zo'n grote nier. Iets was er fout gegaan in de ontwikkeling van het veulen in de baarmoeder. Fijn, overkomt mij iets zeldzaams, is het niet het winnen van de lotto, maar dan moet het zoiets zijn....
Waar ik nu zo mee zit, is dat mijn ongelukkige inzichzelf gekeerde merrie opvrolijkte en toegankelijker werd na de geboorte van het veulen. DAt veulen heeft haar echt goed gedaan. EN nu is ze hem kwijt. Ik heb daar echt veel verdriet van. Misschien is het mogelijk om er een ander veulen bij te doen, zou dat kunnen?
Is er nog iemand die met een moederloos veulen zit? Zou het helpen als je dat veulen er bij zou zetten?
IK heb in ieder geval al contact opgenomen met de veulencentrale, mogelijk word ik nog gebeld.
HIer een foto van Wenhyfar en kleine lieve Balin. Als de A aan de beurt was geweest, had ik hem Angel genoemd, zo lief was hij.
! Wat erg voor je.. 
!