Gribaldi moeilijk bloed ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Gribaldi moeilijk bloed ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:44

Nou de titel zegt het al.

Ik heb een gribaldi paard op het oog. Maar is het nou moeilijk bloed. Geeft het een beetje snel anwoord, of blijft het verzetten?

bedankt alvast

Hennutjuh

Re: Gribaldi moeilijk bloed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:21

die gribaldi wie wij hebben is helemaal niet moeilijk.
ik ken er nog een paar die wel heel makkelijk zijn.
ook ik ken er 2 die langzamerhand wel wat liever gaan doen.
maar ik het begin schokken ze van alles verder waren ze dan ook nog wel goed te rijden.

heel veel succes en laat ff weten wat je gedaan heb groetjes Hennie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:10

Er zit natuurlijk ook een moeder achter he...
Maar ik moet zeggen, er zijn genetisch bravere paarden te koop.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:19

Hallo,
ik heb een Gribaldi merrie en ze is helemaal niet moeilijk, het is een schat. Ik moet wel toegeven als ik met haar in een springpiste binnenkom dat ze wel vrij heet kan worden...

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:41

Die van mij is met rijden juist ontzettend werkwillig en leert heel snel en graag! Ze kan wel druk worden, maar dat is niet in zulke mate dat het kwaad kan..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:44

Ik rijd een Gribaldi X Saros xx ,Saros staat er ook bekend om lastig te zijn,en ik heb nog nooit een braver paard gereden dan deze! Hij is 5,doet alles al,is bijzonder ijverig en braaf.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:45

Wat ik weet van Gribaldi, is dat hij erg werkwillig is en dat hij snel alles leert!
Hij laat zich ook niet zo snel gek maken, anders kan Edward Gal ook niet met hij op trance-muziek rijden!
Zegt denk ik al genoeg

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:51

Edward heeft het er niet altijd even makkelijk mee hoor! Qua karakter wel een fijn dier maar moeilijk bij de les te houden! Dat zegt hij zelf dat hij er echt elke seconde bij moet zijn anders is hij het ritme kwijt..

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:52

dat is bijna bij elk paard zo, alleen de een heeft het wat meer dan de ander

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:57

Urbann schreef:
Nou de titel zegt het al.

Ik heb een gribaldi paard op het oog. Maar is het nou moeilijk bloed. Geeft het een beetje snel anwoord, of blijft het verzetten?

bedankt alvast

Je kunt ook de vraag stellen: Welke ruiters horen niet bij een Gribaldi nakomeling !

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:41

Die van mijn zus is niet makkelijk, het is een echte koppige en kattige merrie. Maar als ze er eenmaal opzit leert ze snel! Ze wil soms nog wel eens bokken en koppig blijven, maar het is wel een fijn paard. Ze is wel erg schrikkerig en heel aanhankelijk aan mijn zus. Als er anderen zijn is ze snel bang.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:59

mja mijn merrie is niet snel bang maar dat kan dan ook van de moeders kant komen Gribaldi x Rex Magna... en ja ze is zeer aanhangkelijk...

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:11

Ik heb ooit met mijn rolstoel voor de box van Gribaldi gestaan. De deur stond open en hij wilde er uitkomen. Op mijn woord "terug" ging hij braaf terug in zijn box.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:22

ceasario schreef:

Je kunt ook de vraag stellen: Welke ruiters horen niet bij een Gribaldi nakomeling !

Amen. je kan er gewoon mee overweg of niet Lachen Ik heb weinig tot geen problemen met gribaldi's, alleen dat ze vaak wat te klein zijn Knipoog

Zowel ook met pion, met zuidhorn, en met jazz en froo's kan ik goed, allemaal verschillende types maar gewoon heetgebakerd, maar dat kunnen alle paarden zijn.

Probeer het een tijdje uit en kijk wat je er zelf van vind en er van zegt

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:39

Nou, ik heb niet zo makkelijke nakomeling van Gribaldi hoor. Ik verbaas mij over hoe makkelijk sommige zijn volgens jullie.
Mijn 4 jarige merrie is een Gribaldi x Belisar en de reactie van iedereen is: Zozo, jij durft...lekker combinatie (NOT). Ik heb dus een groot risico genomen om een veulen met zulke bloedlijnen te kopen. Maar ja, ik was verliefd op die (toen al) hele pittige dame. Als veulen was het al een hete bliksem die, als ze iets niet wilde het ook echt niet liet gebeuren.
Ze is nu nog niet gemakkelijk. We zijn ook nog steeds bezig om haar goed (stabiel) ingereden te krijgen en vast staan kan ze ook niet. Ze treks echt alles kapot omdat ze geen druk aan haar hoofd kan verdragen. Ze heeft daarom ook heel heftig op het bit gereageerd en dat heeft best een tijd geduurd. Je moet alijd heel voorzichtig zijn met haar.
Maar sommige dingen doet ze ook weer heel braaf. Ze loopt (oa buiten) braaf mee aan het touw, afspuiten en hoefsmid geen probleem, en kroelen vindt ze steeds leuker worden. Het is echt een poepie!
Ze kan alleen heel moeilijk met haar emoties omgaan en reageerd daarom vaak heel heftig.
Je moet er echt mee om kunnen gaan en dan heb je er een super paard aan. Ze heeft veel talent maar ze heeft heel veel tijd nodig om lichamelijk en geestelijk volwassen te worden.
Maar ja, dan heb je ook wat Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:59

Ach moeilijk... voor een onervaren ruiter kan dat misschien zo zijn.
Ik zou mijn Gribaldi liever nuchter, eigenwijs, ondeugend en dominant noemen.
Hoewel ik ook wel hetere Gribaldi´s ken die heel rillig zijn.

Ze hebben ook allemaal nog een moeder he?

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:50

/het is inderdaad altijd afwachten hoe het paard zelf is. Ik heb zelf ook een Gribaldi, het is een lief paard in de omgang, de ene keer met rijden is hij de rust zelf en de andere keer is hij heeel domintant en denk hij dat hij alles moet doen om zijn aandacht maar te krijgen, je moet het beest vertrouwen geven en er mee overweg kunnen. Probeer het gewoon en kijk of het je aanstaat

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:19

Mijn Gribaldi merrie is nuchter, werkwillig, voorwaarts, dominant, heeft een hekel aan poetsen en is kleinzerig als ze iets heeft Rolleyes (je hoeft er maar naar te wijzen en ze raakt al van de leg). Manen trekken is ook een drama... Niettemin ben ik erg blij met haar Haha! .

Met (in)rijden was ze zeer braaf (voorbeeldig te noemen) tot dinsdag... Bloos toen kreeg ik een enkeltje bakzand en een bezoekje ziekenhuis, hahaha! Tong uitsteken Maar ik denk dat ze gestoken werd ofzo want ze heeft voorheen nog geen poot verkeerd gezet Blond .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:26

Bacannie schreef:
Mijn Gribaldi merrie is nuchter, werkwillig, voorwaarts, dominant, heeft een hekel aan poetsen en is kleinzerig als ze iets heeft Rolleyes (je hoeft er maar naar te wijzen en ze raakt al van de leg). Manen trekken is ook een drama... Niettemin ben ik erg blij met haar Haha! .

Zo zie je maar weer dat je echt niet alle Gribaldi´s over 1 (manen Haha!)kam kan strijken.
Die van mij is juist keihard en trekt zich van niks wat aan. Die kan je spuiten (in de borst) zonder halster, je loopt de stal in, spuitje erin en klaar. Oren uitscheren kan ook in tegenstelling tot mams die gek wordt. Gribaldi heeft op mijn merrie zoveel nuchterheid gegeven in alles. Maar qua karakter is het wel weer een echt keuringspaard dus eentje die je met een rammeldoosje en knetterende zwepen of enge geluidjes niet compleet over de zeik in de stress krijgt maar die juist de staart erop doet en stoer gaat lopen showen. Ideaal... hals erop en alles uit de kast. Moeders gaat als een F16 door de bak compleet in de stress.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:02

Haha als een F16,wat een grappige vergelijking :-} De Grib. die ik rijd was toen ie net onder het zadel was bang voor als je teveel bewoog op hem,Iemand een hand geven vanaf hem kon dus niet,hetzelfde met bv jas aantrekken. Nu kan het wel. En als ie in paniek raakt is het altijd maar heel eventjes,maar kijkt ie niet uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:06

Elisa2 schreef:
Haha als een F16,wat een grappige vergelijking :-} De Grib. die ik rijd was toen ie net onder het zadel was bang voor als je teveel bewoog op hem,Iemand een hand geven vanaf hem kon dus niet,hetzelfde met bv jas aantrekken. Nu kan het wel. En als ie in paniek raakt is het altijd maar heel eventjes,maar kijkt ie niet uit.

Die is wel rillig dus. Die van mij kon je bij wijze van spreke op gaan staan en zwaaien met zadelmak maken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:43

moeilijk moeilijk.... je moet er mee om kunnen gaan denk ik..

heb ook een grib, schat van een dier, zit geen greintje kwaad in,
erg werkwillig en doet wat je van haar vraagt (oke soms probeerd ze er wel onderuit te komen maar dat gaat niet de hele tijd door )

Ze wil wel alles zien, maar is erg nuchter.
mijne is nu 3, net beleerd.
eerder kon ik er niet aan zitten met mijn been, dan schoot ze weg.
word nu steeds beter, nu heeft ze momenteel wat rust,

vandaag opgezeten zonder zadel na een week stilstaan... nog net zo braaf als anders Lachen

Denk dat het ook wel een beetje met de opvoeding te maken heeft wat ie als veulen heeft gehad...

Mijn grib is ook niet moeilijk geweest met zadelmak maken...net alsof ze al beleerd was.. geen pas verkeerd (tot nu toe Knipoog )
ze is wel wat stressig in sommige situaties, en geeft niet snel op..
maar als ze zich er eenmaal bij neer gelegd heeft dan begint ze niet weer Lachen

er zullen altijd wel wat moeilijke tussen zitten, maar met welke hengst heb je dat niet Knipoog

de mijne is trouwens ook niet superklein Haha! ze zal nu rond/boven de 1.72m zitten Ja
owh, en naalden... pff daar heeft ze wel zo'n hekel aan Nagelbijten / Gniffelen
manen trekken en oortjes uitscheren is ze ook niet zo blij mee maar verder.. is alles goed je kunt er onderdoor kruipen, achterstevoren op weet ik het haha Clown

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 07:28

Okee,, bedankt voor de reacties Haha!
Ik ga gewoon kijken, ik zoek eigelijk een zwart paard Vork Dat heb ik altijd al gewild. En 1 met een goede dressuurlijn, maar die dan ook wel een sprongetje kan maken Tong uitsteken Dus naja, ik ga gewoon verder zoeken.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:51

heb ook een grib Haha! Haha! Haha! vanaf april onder het zadel en echt een ontzettende lieverd!!!
iedere week krijg ik les, om ons te ontwikkelen de andere keren maken we bosritjes (altijd samen met een ander paard) en mijn grib is dan ook super braaf!!! dus de mijne heeft geen moeilijk bloed.............. nu heeft het natuurlijk met ook met omgang naar je paard toe te maken ofdat ie moeilijk doet/gaat doen, ik ben gewoon heel consequent, mijn gribje weet precies wat ie wel en niet mag!!!

succes TS, laat je ons nog weten of je ook een gribje gekocht hebt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:54

Mijn Gribaldi is een ontzettende schat, toen er nog met haar gewerkt werd was ze ook altijd even vrolijk en leergierig.