[TI] Tinkerrit september van de Irishcobvereniging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Tinkerrit september van de Irishcobvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 23:11

Er wordt vanuit Schipborg (bij Zuidlaren) vanuit de ICV een tinkerrit georganiseerd in september. Ik ga met Mariska een rit uitzetten van ongeveer 2 uur, eventueel met drinkpauze. Er wordt een aparte menroute uitgezet. Voor de ruiters te paard ga ik echt een leuke route uitzetten, met waden door de Drentsche Aa en leuke gevarieerde paadjes. Het wordt echt geen wilde rit maar meer een genieten van de prachtige natuur. Natuurlijk komen er ook galopjes aan de orde. Alles is nog in een pril stadium. Maar we gaan over het algemeen over zandpaden, geen verkeerswegen en eigenlijk verder van alles wat.
Aangeraden wordt zelf drinken en wat te knabbelen mee te nemen, leuke bananentassen kun je goedkoop bestellen bij Dabo van bokt. Er past van alles in.
Dit is gewoon een vooraankondiging, ik denk dat het in de eerste helft van september gehouden wordt.

silas

Re: Tinkerrit september van de Irishcobvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:32

zou je aub rekening willen houden met de rit van 30 september?? Misschien is het anders leuk om jullie leden ook te benaderen voor de recordsrit?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:22

leuk Cool

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 06:07

klinkt goed flicka, precies wat silas zegt als het niet gelijk valt en er geen gekke dingen zijn, dan gaan we messchien ook wel mee.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:19

Klinkt leuk maar word dat op een zaterdag of zondag gehouden ?

Ik heb al een keuring en de rit van silas op een zaterdag in september !
Ik denk niet dat mijn baas het leuk vind als ik nog een zaterdag vrij neemt ! Nagelbijten / Gniffelen

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:47

Is er in Schipborg een mogelijkheid je paard te laten overnachten? Het lijkt mij wel leuk om mee te gaan, maar ik ga niet in dag heen en terug rijden en dan nog de rit.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 10:53

Ja, kan bij mij in de wei maar je kunt ook een box (goedkoop) huren bij een ex boer die nu een paardenpension heeft. Daar schuintegenover is een heel grote parkeerplaats waar de auto's met trailers kunnen staan, huur je bij hem een stal dan kan de trailer ook daar staan.

Mariska regelt de datum en zo want ik zit niet in het bestuur Lachen maar dacht vast een balletje op te werpen. Ik had zelf ergens eerder in september in gedachten.

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:50

Hallo, er wordt toch ook al een rit georganiseerd van de Irishcobvereniging in Ossendrecht??
Inderdaad misschien wel een beetje veel allemaal in september??

Maar goed als er genoeg animo is maakt dat niet uit!!!
Ben wel van plan om in Ossendrecht mee te rijden!!

Groetjes Rian

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:09

Hey Flicka, dan maar even via het officiele topic... Knipoog
Mijn tinker is dan nog maar 3 en een half. Is dat niet wat jong voor een rit van ongeveer 2 uur Verward ??? Wat vinden jullie? Het lijkt me wel heel gezellie en super om dat voor het eerst met mijn eigen tinkie te doen, maar ik heb nog niet veel met hem buiten gereden en hij lijkt dat ook nog allemaal heel spannend te vinden. Bovendien heb ik geen vervoer, maar lees dat er meer zijn met dat "probleem" en dat daar ook wel een oplossing voor te vinden is... Misschien toch maar even een jaartje wachten... Scheve mond

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:43

Als het op een zondag is zijn wij van de partij.Is niet zo ver weg voor ons.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:46

xsiroccox schreef:
Hey Flicka, dan maar even via het officiele topic... Knipoog
Mijn tinker is dan nog maar 3 en een half. Is dat niet wat jong voor een rit van ongeveer 2 uur Verward ??? Wat vinden jullie? Het lijkt me wel heel gezellie en super om dat voor het eerst met mijn eigen tinkie te doen, maar ik heb nog niet veel met hem buiten gereden en hij lijkt dat ook nog allemaal heel spannend te vinden. Bovendien heb ik geen vervoer, maar lees dat er meer zijn met dat "probleem" en dat daar ook wel een oplossing voor te vinden is... Misschien toch maar even een jaartje wachten... Scheve mond

Als je met de rustige groep mee gaat zie ik geen probleem,hoe vaak rij je nu per week?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:54

Als ik vrij ben ben ik van de partij!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:59

Heb Mariska net gemailed om een poll te maken over de 1e 3 weekenden van september. Dan kan er met diensten nog geruild worden en de meeste stemmen tellen dan. Maar misschien heeft de vereniging al een datum in gedachten, dat weet ik dus niet.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:22

oooow ikke ikke ikke wil ook graag mee!!!
Hoop niet dat het het weekend van 13 tot en met 17 september 2006 wordt...een vriend van ons is geselecteerd voor het Nederlands team (menners) en ze hebben dan het WK in Hellendoorn. Gaan we ws (groepie Hoogezand) wel kijken, dus hoop niet dat weekend. Verder maakt het me geen flauss aus! Haha!

Ben heeeel erg graag van de partij...wij zorgen voor de worst en kaas! hahaha

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:33

Jammiejammiejammie, dan wordt het vast niet dat weekend IJ Lachen Want die droge worst, hmmmmmm.
Wat ga je doen, te paard of mennen?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:54

Lijkt me ubergaaf dit! door de Drentse Aa!
September zit ik al behoorlijk vol maar ik ben benieuwd naar de pol dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:13

He Anne, je vergeet 2 september, kan het clubje hoogezand ook niet! Doen we mee aan een oefenmarathon!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:16

Mochten we meegaan dan hoop ik heel erg hard dat er een plekje voor mijn man is op een menwagen ergens, hij moet ons rijden en ik vind het sneu als hij alleen achter moet blijven.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:17

Ooow Anne, zie deze site...
http://www.mensporthellendoorn.nl/programma.htm Het is een weekend eerder!!!
Flicka, het beste kun je het laatste weekend doen geloof ik, hahaha
Chev, er is vaak wel plek hoor!!! Ik wil graag mee onder het zadel, maar als er ruimtegebrek is neem ik de kar mee en kan je ventje gewoon mee op de kar.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:34

Ohw das cool van je Cin!
Moet ook een overnachting ergens regelen voor ons en Kit want trailerrit->2 uur rijden > trailerrit is te veel voor zijn koppie, dan ga ik liever de volgende dag terug.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:45

Je zou Kit bij onze stal kunnen zetten, vinden de dames vast geen probleem. Kan ie in de bak of evt in een stal. Ook heb ik wel een logeerkamer thuis, dus er is wel wat mogelijk hoor. Als je het leuk vindt kun je zelfs in de pipokeet bij onze stal overnachten, dan ben je bij Kit. Nadeel daarvan is dat je alleen grondwater hebt (we hebben wel flesjes bronwater hoor) en dus niet kunt douchen. Maar dan kun je wel met mij mee om te douchen. Ook een nadeel, de stalkat heefte r ergens gepist, hahaha maar tegen die tijd is die geur er wel weg hopen we!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:04

Leuk dat er al zoveel animo voor is!

Ikzelf zit te denken aan zondag 17 september, maar moet dit nog even overleggen met degene die de rit in Ossendrecht organiseerd. Iedereen okey met die datum?

Ik wil in ieder geval Mary (flicka) alvast bedanken voor alle hulp. Annemarie krijgt ook een pb van mij met een vraagje Haha!.

Zodra we de datum hebben zet ik hem op de agenda van de site van de Irish Cob Vereniging, en daar staat dan ook waar je je moet aanmelden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:09

17 september in Ossendrecht hoop ik? hahah Weekend 17 sept, kan ik niet helaas. Weekend er na wel!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:14

Spetter schreef:
17 september in Ossendrecht hoop ik? hahah Weekend 17 sept, kan ik niet helaas. Weekend er na wel!

Weekeind erna zou misschien ook kunnen, maar dat is maar 1 weekeind verwijderd van de rit van Silas en voor sommige misschien iets teveel van het goede zo 2 weekeinden achter elkaar?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:15

Spetter schreef:
Je zou Kit bij onze stal kunnen zetten, vinden de dames vast geen probleem. Kan ie in de bak of evt in een stal. Ook heb ik wel een logeerkamer thuis, dus er is wel wat mogelijk hoor. Als je het leuk vindt kun je zelfs in de pipokeet bij onze stal overnachten, dan ben je bij Kit. Nadeel daarvan is dat je alleen grondwater hebt (we hebben wel flesjes bronwater hoor) en dus niet kunt douchen. Maar dan kun je wel met mij mee om te douchen. Ook een nadeel, de stalkat heefte r ergens gepist, hahaha maar tegen die tijd is die geur er wel weg hopen we!

17 september zou nog precies moeten lukken denk ik, dan zou het alleen wel betekenen dat we de dag er voor komen na het werken van Mark (zaterdag de 16e). Mark moet maandag weer werken namelijk.
Oh Cin dat klinkt helemaal goed, super als mijn vlekkie dan bij jullie kan, geweldig! Logeerkamertje en als de pisgeur weg is lijkt me de pipokar ook wel gaaf! Douchen doe we dan graag even bij jou Haha!
Weekend erna heb ik Kruidvat Beurs dus dan kan ik niet..nou we zien wel, zou leuk zijn als we mee konden en anders een ander keertje.