Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pandabeertje schreef:De halfzus van mijn eigen tuigertje is een Cambridge Cole. (mv. Waterman)
Dat is wel een pittige tante qua karakter.
Maar dat zijn alle paarden uit die merrielijn wel.
Ze is bruin en 1,58m hoog ongeveer.
Mijn eigen tuiger loopt ook terug op Cambrigde Cole
vaderlijn: Goya - Wilhelmus - Renovo - Cambridge Cole
(ik heb het stuk KWPN Stempelhengsten over Cambridge Cole liggen die moet ik nog inscannen. Als je intresse hebt in dat stuk moet je het maar zeggen)

pandabeertje schreef:hier de foto's
Orchidea Vaumirpa
helemaal rechts
Ze heeft een aantal hele luxe rijpaard veulen gehad van Respect en Iglesias
Momenteel wordt ze ingereden voor de verkoop, maar of dat allemaal gaat lukken is de vraag.
Ze heeft pas een grote hoofdwond opgelopen met mischien ernstiger letsel dus het kan ook zijn dat ze alsnog afgemaakt moet worden.
(het stuk over Cambridge zal ik een dezer dagen even inscannen.)
Moesakie schreef:Ik heb een merrie van Cambrige Cole gehad, heb helaas geen foto's voor op internet. Ze was een pittige tante die het niet op mannen had. Heb haar weggedaan als fokmerrie door een peesblesure. Ben trouwens ook wezen kijken bij Lauw van vliet, waar cambrige cole toen nog stond, was een leuk beestje, helaas is die niet meer.

Ibalia schreef:ik ben eigenlijk op zoek naar een ruin, Bleumondo, ook een Cambridge Cole
Ik denk dat hij al dood is.
Hij heeft altijd bij dhr Visscher in Zwiggelte gestaan. Toen hij overleed is Bleumondo verkocht.
Bleumondo had aan zijn achterbeen een litteken, voskleurig met een bles.
Hij was altijd een beetje angstig maar verder heel erg lief.
Misschien herkent iemand hem???
pandabeertje schreef:Mooi papiertje hoor.
Ik heb ook nog een artikel over Larda.
zal ik ook maar inscannen morgen.
Ik ben ook een aantal keren bij Lauw geweest toen Cambridge nog leefde. Met de fokker van de tuigers gingen we daar altijd de merries scannen.
Vind het wel jammer dat ik nooit foto's heb genomen van Cambridge Cole
My_Lady schreef:Moesakie schreef:Ik heb een merrie van Cambrige Cole gehad, heb helaas geen foto's voor op internet. Ze was een pittige tante die het niet op mannen had. Heb haar weggedaan als fokmerrie door een peesblesure. Ben trouwens ook wezen kijken bij Lauw van vliet, waar cambrige cole toen nog stond, was een leuk beestje, helaas is die niet meer.
Jammer dat je geen foto's hebt
De mijn is best eenkennig maar ze heeft voor de rest een zeer hoog knuffelgehalte.
Van Cambridge Cole heb je zeker ook geen foto's?
Hoe was zijn karakter of heb je hem alleen op een afstandje gezien?
Olympia schreef:Olympia zat ook Cambridge Cole..
Renovo is de pappie van Olymp, foto's in mijn profiel..
WesseLady schreef:Mijn merrie heeft tweemaal cambridge cole in haar afstamming, een keer van moeders en een keer van vaders kant. Ze heeft Renovo als opa en grootopa (heet dat zo?). Dat geeft helaas een hoog inteeltpercentage.
Mijn merrie lijkt wel wat op de jouwe! Ik herken de houding van jouw merrie wel bij de mijne. Statig en pittig![]()
Mijn merrie is pas 2, heb daarom nog geen foto's van dat ze aan het werk is. Ze had op de onderstaande foto voor het eerst een longeersingel om![]()
En dr koppie.
xjessix schreef:Rijden jullie met jullie tuigers onder het zadel of lopen ze ook in tuig??
Leuke paarden allemaal!