Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Suzanne F. schreef:Baarmoeder was niet vuil? Slijmmonster genomen?

z3rTjuhH schreef:mijn paardje moet ook drachtig worden van ons:P maar ze wil ook niet egt we hebben het nu al 5 keer ofzo geprobeerd en is nog niet drachtig en nu wil ze niet hengstig worden we wetenn ook niet wat we moeten doen ze heeft ook al een keer hormoonspuit gekregen en der cuclus is perfect ook hebben we haar baarmoeder leeggespoelt en ze heeft ook een spuitje gegeven zodat ze haar eigen baarmoeder schoonspoelt.we hebben haar ook bij de hengst geplaatst maar toen wilde ze dus niet hengstig worden en is ze nu weer terug.we wilden haar zwanger maken van de hengst Kasparow ik denk dat jullie er hier wel wat van gehoord hebben :p maar aan de sperma van hem kan het niet liggen.maar als het niet lukt kopen we een veulen van kasparow heeft er mischien iemand advies of een kasparow veulen te koop meld het dan even

Vajramani schreef:Je bent niet de enige.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn merrie heeft al 4 veulens gekregen, altijd zonder problemen drachtig, en meestal bij de eerste inseminatie al.
Dit jaar heb ik de grootste problemen met haar. Morgen zit ze op 18 dagen en hoop ik dat ze drachtig is.
Anders zou dit al de 5e cyclus worden. Ben al vanaf maart bezig, merrie is telkens goed hengstig. Hebben haar al een aantal keren laten spoelen.
De laatste keer heb ik haar naar de hengstenhouder gebracht om het met vers onverdund sperma te proberen. Dus wie weet morgen.
Nashke schreef:de warmte?
Succes ermee! Peterina schreef:Nashke schreef:de warmte?
Is net erg bevordelijk voor hengstigheid! Je hebt zon nodig om een 'gezonde' ei-sprong tot ontwikkeling te brengen.
Zit zo een beetje in dezelfde situ. En ben daarbij ook niet de enige hier in de beurt, volgens horen zeggen. Volgens mijn KI dierenarts is het gewoon veelste en te lang koud geweest, de merries beginnen nu pas 'op gang te komen'. Ik heb liever ook een mei veulen, zit nu - als het lukt - met een juni veulen ... ben er niet zo blij mee maar zal wel opgelucht en gelukkig zijn als ze drachtig raakt.

Suzanne F. schreef:Je kan ook een andere hengst proberen, met vers sperma ofzo.
Het kan zijn dat die wel in 1 keer pakt. Beter dan een veulen van een andere hengst als helemaal geen veulen toch? (alleen als het overwogen keuze is uiteraard)

crossmonster schreef:inderdaad wat al gezegt wordt, een keer laten spoelen.
hoe vaak is ze achter elkaar dragend geweest?
soms heeft dat er ook mee te maken.