Nakomelingen Contango, wie o wie???...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cupcake

Nakomelingen Contango, wie o wie???...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:40

Hallo allemaal,

Ik ben Kelsey en ik ben nieuw hier.
Sinds kort heb ik een nieuw paardje.
Zij is een afstammeling van Contango.
Ik vroeg me af of er hier veel mensen bekend zijn met zijn nakomelingen.
Lijkt me leuk om te zien hoe die zijn met alles.

Groetjes,
Kels

dozo

Re: Nakomelingen Contango, wie o wie???...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:35

Wat ik weet van Contango is dat hij in America bij de Iron spring stables staat en dat hij over het algemeen goede paarden met een kort voorbeen vererft.

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 06:58

@ dozo: thnx voor je reactie. Dat hij in Amerika staat weet ik, want ik heb een film van hem waar dat ook wrdt gezegd.
Ik vroeg me gewoon af wie hier een nakomeling van Contango heeft.
Ik zet zo snel mogelijk een foto van Umpire op de site.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:20

Ik had een contango. Naar Amerika verkocht. Loopt nu Grand Prix en heet New Tango. Uit een Saluut x Master merrie. Zie profiel...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:18

ik heb ook een Contango, voor foto's zie mn profiel.

edit: onze merrie wordt gedekt door TC Ravel ( v. Contango), leuk weetje Haha!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:59

Wij hebben ook twee nakomenlingen van Ravel en dat zijn dan natuurlijk weer kleinkinderen van Contango.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:40

Een Contango zoon die het erg goed doet in de sport is Nifango van Natalie van de Broek.
Ik ben zelf erg fan van Contango, kom zelf ook regelmatig op de Dalhoeve waar nog veel leuke nakomelingen van hem staan.

Ik zou graag met m dekken maar hij fokt nogal eens wat grotere hoofden en (ligt aan de moeder) wat ouderwetse types, hierdoor past hij helaas niet op Nistria

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:18

@ Nistria, jou merrie is toch niet ouderwets, en er zit volbloed in toch. Iig genoeg volbloed om te veredelen met Contango lijkt me.

Zonde dat je deze topvererver niet op Nistria zet.... De Contango's die op volbloed merries/of merries die chique zijn gebruikt zijn zijn over het algemeen paarden met massa en body, maar niet te... maar das ook persoonlijk natuurlijk.

Ik had dolgraag mijn merrie laten dekken met Contango, helaas vindt ik de eisen van de Dalhoeve ( zoals met een hengstveulen zijn zij half eigenaar) niet echt prettig en hebben we daarom voor een zoon van hem gekozen.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:28

liesje23 schreef:
Ik had dolgraag mijn merrie laten dekken met Contango, helaas vindt ik de eisen van de Dalhoeve ( zoals met een hengstveulen zijn zij half eigenaar) niet echt prettig en hebben we daarom voor een zoon van hem gekozen.

klopt, dit was bij ons ook een reden ja.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:33

Ik vraag me altijd af hoeveel veulens zijn er de laatste jaren geboren van Contango. Volgens de KWPN lijst geen een en daar staat hij ook niet meer op.
Hoeveel merries zijn er nu nog, die daadwerkelijk door Contango geinsimineerd zijn en drachtig worden of zijn er alleen maar die aan het einde van het dekseizoen een andere hengst mogen uitkiezen???

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:35

liesje23 schreef:
@ Nistria, jou merrie is toch niet ouderwets, en er zit volbloed in toch. Iig genoeg volbloed om te veredelen met Contango lijkt me.

geen idee of er volbloed achter zit Bloos (daar ben ik niet zo in thuis)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:43

Mireille1970 schreef:
Ik had een contango. Naar Amerika verkocht. Loopt nu Grand Prix en heet New Tango. Uit een Saluut x Master merrie. Zie profiel...

er staat een foto van dat paard op de site van iron spring farm (www.ironspringfarm.com) daar staat ook dacht ik informatie van de eigenaren enzo.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:03

Nistria schreef:
liesje23 schreef:

geen idee of er volbloed achter zit Bloos (daar ben ik niet zo in thuis)

Ik heb even op paardenfokken gespiekt en in Nistria zit 48.05% volbloed.

Contango heeft 46.1 % procent volbloed.

Op papier zou je denk ik niet een super ouderwets paard fokken. Ik weet niet hoe de nakomelingen zijn van Nistria en in combinatie met welke hengst.

Ik kies voor onze merrie TC Ravel, ik weet dat hij niet zwaar fokt, en onze merrie met een normale hengst ook niet.

Maar fokken blijft gokken. Denk wel dat je een vrij uniek beestje hebt als je Contango gebruikt op Nistria.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:13

sarabande schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel veulens zijn er de laatste jaren geboren van Contango. Volgens de KWPN lijst geen een en daar staat hij ook niet meer op.
Hoeveel merries zijn er nu nog, die daadwerkelijk door Contango geinsimineerd zijn en drachtig worden of zijn er alleen maar die aan het einde van het dekseizoen een andere hengst mogen uitkiezen???

Is het sperma zo slecht dan?

Ik heb deze hengst ook in mijn hoofd voor mijn merrie, maar als het echt zulk slecht sperma is kan ik beter naar een zoon gaan.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:25

De hengst heeft iets bij zich ( net als Florencio EVA ofzoiets) waardoor het sperma niet NL in mag. Er is dus nog beperkt ( of misschien al niet meer) dv sperma beschikbaar bij de Dalhoeve, maar daar zijn bepaalde eisen aan verbonden. Merries uit goede stammen of met bepaalde predikaten hebben de voorkeur. Een hengstveulen blijft half in eigendom van de Dalhoeve voor de hengstenkeuring ed. De meeste mensen willen voor de sport een ruin, je fokt met Contango, en dan moet je je ' sportpaard' afstaan.

Merrie's in de USA worden wel geinsemineerd door Contango en daar worden ook wel veulens geboren, kijk maar op de site van Iron Spring Farm, echter in NL worden ze niet geregistreerd, omdat de USA een eigen afdeling heeft.

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 20:58

Nistria schreef:
liesje23 schreef:

klopt, dit was bij ons ook een reden ja.

Dat wist ik helemaal niet joh.
Ik kom eigenlijk bijna nooit op de Dalhoeve, maar onze kennis / hoefsmid komt daar regelmatig. zijn vrouw rijdt daar ook aardig wat paarden.

estherk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:03

Hallo,
Ik rij ook een Contango (x Vanitas x Lucky Boy). Ik vind het een geweldig beest, super vriendelijk, maar wel met karakter. Ze is ook altijd erg ijverig. Ik rij alleen dressuur met haar (M2), maar heb ook wel eens met haar gesprongen en dat kan ze ook. Alleen ben ik hier niet zo goed in, dus houden we het lekker bij de dressuur. Het is niet mijn eigen paard, maar ik zou er best zo een willen hebben! Echt een goud eerlijk karakter!
Voor foto's zie mijn profiel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:08

liesje23 schreef:
De hengst heeft iets bij zich ( net als Florencio EVA ofzoiets) waardoor het sperma niet NL in mag. Er is dus nog beperkt ( of misschien al niet meer) dv sperma beschikbaar bij de Dalhoeve, maar daar zijn bepaalde eisen aan verbonden. Merries uit goede stammen of met bepaalde predikaten hebben de voorkeur. Een hengstveulen blijft half in eigendom van de Dalhoeve voor de hengstenkeuring ed. De meeste mensen willen voor de sport een ruin, je fokt met Contango, en dan moet je je ' sportpaard' afstaan.

Merrie's in de USA worden wel geinsemineerd door Contango en daar worden ook wel veulens geboren, kijk maar op de site van Iron Spring Farm, echter in NL worden ze niet geregistreerd, omdat de USA een eigen afdeling heeft.

Het sperma mag de USA niet uit. Veulens die in USA geboren worden en naar Nederland komen worden wel geregistreerd zie Citango en zijn broer Wamorkus.

Youngster ik zeg niet dat het sperma slecht is, ik vraag of het er nog wel is, vandaar mijn vraag of er de laatste jaren nog veulens in Nederland geboren zijn.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:42

naar mijn weten is er nog wel sperma want wij hebben het er nog over gehad om met Contango te dekken begin vh seizoen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:54

Nistria schreef:
naar mijn weten is er nog wel sperma want wij hebben het er nog over gehad om met Contango te dekken begin vh seizoen.

Je weet alleen of er nog sperma is als je merrie een veulen van Contango brengt.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:01

sarabande schreef:
Je weet alleen of er nog sperma is als je merrie een veulen van Contango brengt.

dat zegt meer iets over de kwaliteit van het sperma lijkt me.
Als wij het er persoonlijk met JG over gehad hebben lijkt het me dat er nog sperma te krijgen is.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:01

Er is nog maar beperkt dv sperma beschikbaar in NL. En dan alleen voor aparte merries ( met veel predikaten/hoge sportklasseringen ed). Dus waarschijnlijk kon jij wel dekken met Contango Nistria.

@ Esther. De Contango die jij rijdt ken ik wel. Ik was laatst bij marieke toen jij er was, met de zwarte merrie. Ophelia lijkt qua type wel op Only, Ophelia is alleen iets chiquer. En beide hebben geen lelijk of grof hoofd.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:02

sarabande schreef:
Nistria schreef:

?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:19

cp112 schreef:
Mireille1970 schreef:

er staat een foto van dat paard op de site van iron spring farm (www.ironspringfarm.com) daar staat ook dacht ik informatie van de eigenaren enzo.

Ja klopt.
Ik heb met alle eigenaren nog contact. Heel leuk is dat!

Dank voor de info.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:20

liesje23 schreef:
Er is nog maar beperkt dv sperma beschikbaar in NL. En dan alleen voor aparte merries ( met veel predikaten/hoge sportklasseringen ed). Dus waarschijnlijk kon jij wel dekken met Contango Nistria.

Dat valt in de praktijk nogal mee, er worden ook merries zonder veel predicaten en sportprestaties als geschikt aangemerkt.

Nogmaals ik heb het niet over de kwaliteit van het sperma, maar over de kwantiteit.