wie heeft er een nakomeling van Concorde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

wie heeft er een nakomeling van Concorde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 23:54

hey, ik vroeg me af wie er allemaal een nakomeling heeft van Concorde. Die van mij is van Concorde x Uniek x Nimmerdor. Hoe is het karakter van jullie paarden? ik heb nu al een paar keer gehoord dat mijn paard zo braaf is voor een Concorde Verward Dus ik ben wel benieuwd hoe opstandig die van jullie misschien wel zijn Clown
En hoe zien die van jullie eruit? Dus kom maar op Knipoog
Dit is de mijne iig
Afbeelding

Brennie

Re: wie heeft er een nakomeling van Concorde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:41

Ik rij op een kleinzoon van Concorde: vader Jumbo-Jet.
Afbeelding
Hij is braaf onder het zadel, maar wel een tikkeltje ondeugend en is super slim. Hij denkt soms echt vooruit en wil dan echt zijn zin even doordrammen. Hij is heel stoer en dat weet hij ook!
Hij is trouwens te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:42

wij hebben ruim een maand geleden onze fokmerrie van concorde af moeten laten maken omdat ze wat gebroken had. het was een hete merrie met veel pit, maar wel op het juiste moment.
nu heb ik nog een lennard x concorde en mistral x concorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:45

Afbeelding
6 jarige mistal x concorde

Afbeelding
2 jarige lennard x concorde

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 10:30

leuk om andere Concorde paarden te zien. wat voor karakters hebben je andere Concordes 0ojannekeo0?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:49

beide erg pittig Haha!
ik kan er trouwens wel goed mee omgaan. op de een of andere manier zijn ze bij mij heel braaf terwijl ze dat niet bij iedereen zijn Schijnheilig

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 11:14

goh dan is die van mij misschien toch best braaf voor een Concorde Haha!
en ik neem aan dat ze ook allemaal goed kunnen springen, dat moet bijna wel met zo'n papa/opa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:16

mijn 6 jarige is als 4 jarige zeinde over de bak gesprongen zonder kleerscheuren van 1,70 hoog, zegt dat genoeg Haha!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 12:31

haha ja. Dan is het toch familie, die van mij is nu al te vaak over het hek gesprongen Bloos (zelfs vanuit stilstand of stap Slapen )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:27

Mijn concorde is onder het zadel ontzettend kijkerig en draait om een dubbeltje. Aan de hand doe je er ook niet altijd mee wat je wilt. Springen kan ie wel, vanuit stilstand over de draad komt me zeker niet onbekend voor. En toen zijn wei nog in twee stukken gedeeld was, door een omheining van 2 linten, die aan 1 kant open lagen zodat hij overal kon lopen, ging hij voor de lol heen en weer over de draad ipv door de opening te lopen.
Hij is nu 14 en wordt eindelijk wat braver en minder schrikachtig (dwz hij schrikt nog maar 1 of 2 passen ipv in 3 tellen aan de andere kant van de wei te staan)

Ken verder nog een aantal concordes en de een is natuurlijk altijd braver dan de andere, maar ze zijn wel allemaal pittig.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 18:38

haha grappig paard heb je dan Haha! Ik krijg wel het idee dat mijn paard dus aardig braaf is voor een Concorde Ja
nog meer mensen met een Concorde nakomeling??

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:15

Ik heb een kleindochter van Concorde vader is Coolcracker S en moeder palolieza

Die van mij vind spingen echt super, ze kan het ook heel goed, als er maar een goede ruiter op zit en ik ben helaas geen springtalent.

Oja de mijne is een appaloosa.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:33

hoi hoi wij hebben een concorde x burggraaf kan zo snel even geen foto vinden. maar lijkt wel wat op het paard van Alytje.

Qua karakter is heel erg slim en best wel heet maar zodra je haar vertrouwen hebt doet ze alles voor je en anders kan ze je verschikkelijk treiteren (vooral bij mensen die er dan ook nog bang van zijn). Onder het rijden is ze een zeer heet paard.

We hebben ook een veulen van haar met de vader cavalier en dit jaar is ze gedekt door Vainqueur.

Wij zijn er helemaal dol op een paard met karakter.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:34

O ja we noemen ze ook wel de koningin die status zou haar in het mensen leven wel goed afgaan!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 02:07

Ik heb een nakomeling van Concorde gereden.. Een merrie.
Zeer mooie merrie met mooie bovenlijn. Niet speciaal lopen.
Fijn paard, leerde makkelijk. Wel echt een merrie.
Ik heb er alleen geen foto's meer van..

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:18

hallo, ik heb zelf geen nakomeling van Concorde, maar ik heb wel een artikel over Concorde.

Naam : Concorde
Leeftijd : 20 jaar
Stokmaat : 1.69m
Afstamming : v : Voltaire
m : Flyer (v. Marco Polo)
Fokker : L. van Diest uit Son
Eigenaar : Cees van den Oetelaar, Henk Nijhof
Ruiter(s) : Wim Diks, Roelof Bril, Piet Raymakers
Eric van der Vleuten en Jos Lansink
Prestaties 2004 : uitgeroepen tot ‘ KWPN paard va het jaar 2003 ‘
CA. 300 dekkingen in binnen- en buitenland.

De inmiddels twintigjarige hengst blonk in zijn jonge jaren onder verschillende ruiters uit op de internationale concoursen. Met Jos Lansink won hij onder andere de Grote Prijs van Nordrhein-Westfalen in Aken en werd hij Nederlands Kampioen in 1994. hoewel Concorde tegenwoordig in de wei van zijn oude dag geniet, is hij in binnen-en buitenland nog steeds een zeer gewild producent van topspringpaarden.

1. Wat is de blikvanger van Concorde?
Henk Nijhof: ‘ Zijn oogopslag. Die is scherp, fanatiek, oplettend en attent. Concorde heeft een mooi, groot oog dat alles ziet.’

2. Hoe verliep het eerste Contact met Concorde?
Cees van den Oetelaar: ‘ Hans Coppens kocht hem als anderhalfjarige bij Van Diest uit Son. Hij vertelde me dat hij een veulen van Voltaire had; in veel opzichten een aantrekkelijk veulen. Toen heb ik hem voor de helft gekocht.’
HN: ‘ Ruim een jaar later wilde Coppens van zijn deel af. Wij hadden al eerder zaken gedaan en zodoende heb ik Concorde van hem overgenomen. Het was een dure hengst met zijn tweeëneenhalf jaar.’

3. Wat weet je van zijn jeugd?
CvdO: ‘ Hij komt uit een heel goede moeder. Aanvankelijk wilde Van Diest hem niet verkopen.’

4. Hoe heeft Concorde zich ontwikkeld?
CvdO: ‘ We moesten ons schamen dat zo’n goed paard zo’n slechte opleiding heeft gehad. ’s Zomers stond hij stil, alleen ’s winters liep hij concoursen. Hij heeft als jong paard niet de kans gekregen om fouten te maken, er stond altijd veel druk op hem. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat hij zulke goede prestaties heeft geleverd.’

5. Hoe verliep zijn eerst wedstrijd?
CvdO: ‘ Haastig. Concorde was een heethoofd. Als hij één dag niet gereden werd, kon je hem weer opnieuw zadelmak maken.’

6. Wat is de grootste kwaliteit van Concorde?
HN: ‘ Concorde stamt uit een zeer springgerichte vader- en moederlijn. Hij heeft een sterke bovenbouw, een geweldige reflectie en hij mist wat front waardoor hij iets voorover staat. Daardoor bukt hij goed tijdens de sprong. Dat komt van de Franse kant, van Furioso. Het is een opvallende verschijning en hij mankeert nooit wat. Bovendien heeft hij de wil om te presteren. Zijn grootste kwaliteit is dat hij zijn sterke punten doorgeeft aan zijn kinderen, ook in de nafok zie je dat terug.’

7. Welke vaste gewoonten heeft Concorde?
CvdO: ‘ Waar hij ook is, Concorde moet het gevoel hebben dat hij de baas is. Hij kan ook gruwelijk veel eten. Verder speelt hij graag met een skippybal en heeft hij een voorkeur voor schimmelmerries.’

8. Hoe ziet zijn dagritme eruit?
HN: ‘ Concorde geniet van zijn oude dag. Hij loopt in de bak of in de wei. Twee keer per dag krijgt hij beweging. Aan de longe, of aan de hand. Concorde wordt sinds zijn twaalfde niet meer bereden. Hij had tot zijn zestiende door kunnen gaan in de sport, maar ik vind dat je geen onnodige risico’s moet nemen. De lat is hoog gelegd en hij heeft zich bewezen. Nu gaat het er om dat hij goed sperma levert. Zijn nakomelingen breken door op hoog niveau, dat is genoeg.’

9. Welk moment zul je nooit vergeten?
HN: ‘ Dat ik de kans kreeg om mede eigenaar te worden. Dat was het begin van veel moois. Ik had het gevoel dat Concorde een bijdrage kon leveren aan de sportfokkerij. Natuurlijk waren zijn overwinningen schitterend, maar op een gegeven moment tellen die niet meer zo mee. Het gaat er om dat je plezier hebt van je paard en dat het paard gezond is en blijft. Concorde is een heel gelukkige aankoop geweest waar ik nog iedere dag van geniet.’

10. En welk moment wel?
CvdO: ‘ De verandering van ruiters. Hoewel ze hem allemaal goed reden, was het beter geweest als Concorde één ruiter had gehad. Te veel verandering is niet goed voor zo’ kwaliteitspaard.’

11. Welk doel streef je met Concorde na?
HN: ‘ Een doel kun je nastreven als je een jong paard hebt. Na twintig jaar wordt dat moeilijk. Concorde heeft in zijn sportcarrière geweldig gepresteerd en hij heeft zeer goede nakomelingen die in de sport èn de fokkerij op alle niveaus goed presteren. Alle doelen zijn bereikt. Concorde is nu topfit, hopelijk is zijn finish nog lang niet in zicht. Hij mag nog meer goede veulens leveren. Hij is zeer gewild. Zijn veulens zijn binnen no time verkocht. Concorde dekt jaarlijks zo’n honderdvijftig merries in Nederland en ook vanuit het buitenland is er zeer veel vraag naar zijn sperma. Op foktechnisch gebied kan ik alleen nog adviseren welke merrie het beste gebruikt kan worden; voldoende aan de maat, aardig in het bloed maar niet te temperamentvol. Temperament heeft Concorde zelf wel genoeg.’

Bron: Paardensportjaar 2004 Hoefslag N° 50

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:52

Ik heb een Elcaro * Concorde, voor foto's zie profiel echt springpaardje.
Herken veel in sommige verhalen hier, ze is echt een baasje en zal je altijd laten weten dat ze er ook is. Dresuur vind ze gewoon saai en zal ze je ook echt niet helpen, terwijl ze met springen alles voor je over heeft.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:03

Charloepy, dank je erg leuk artikel Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:07

Trouwens,
Miss87 is de kleindochter van de fokker van Concorde.
Hun familie heeft nog steeds het paardenbedrijf en VEEL concorde's Knipoog

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:15

Ik heb een concorde x kroongraaf.
Hij is nu een jaar oud en staat in de opfok. Wat me nu het meest opvalt is dat hij schuw en eenkennig is. Als ik in het land sta heb ik zes paarden om me heen staan, maar die van mij blijft mooi op een afstand. Uiteindelijk komt hij wel. Hij is wel de baas van de groep. Ik ben erg benieuwd hoe hij uitgroeit. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:49

graag gedaan hoor! Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:22

ik rijd een concorde x dreamstreet.

Ik herken haar wel in jullie paarden. Ze is niet de makkelijkste, maar gaat wel voor je door het vuur *als jij eerlijk bent*. Verder is ze ook erg slim, en word graag met respect behandeld. Heeft erg veel oog voor de sprong, en vind het super leuk om te doen! heeft wel veel afwisseling nodig.

Op mn werk heb ik eens een concorde gehad, dat was me een kasteel van een paard. En LOMP.. er zat echt geen HU op dat paard. Lopen kon ie wel, maar hij sprong ook zo vanuit stilstand over een omheining van 150..

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:32

Ik heb aardig wat Concorde's gehad. Waren eigenlijk allemaal wel brave paarden. In het parcours stopten ze nooit en hielpen mij altijd als ik een keer niet goed bij een hindernis kwam. In mijn profiel staan foto's. Ook een aantal van onze manegepaarden zijn Concorde's, waren niet goed genoeg om de moeite te nemen om er mee op wedstrijd te gaan maar als manegepaard doen ze het super.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:53

ooh wat leuk jou opa heeft hem gefokt! Haha! Ik zat al te kijken van goh die hebben alleen maar Concordes. Leuk zeg! Mijn paard is net zo als jij beschrijft, wel braaf, stopt niet en denkt zelf mee bij het springen. Alleen mijn paard is dan lang niet zo goed als de paarden die in jou profiel staan Knipoog

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:25

We hebben hier trouwens ook nog een volle zus van concorde staan..