Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Neonlight schreef:Sythaa, zoals ik al zei, paspoort op naam is geen eigendomsbewijs. Hoef je dus geen enkele waarde aan te hechten.![]()
NHS is Nederlands Hackney Stamboek. Eigendomsbewijs wordt dan een soort van transferbewijs geloof ik. Zal het zaterdag nog eens navragen, moet haar toch nog spreken. Ze gaan daar van alles veranderen, en ze willen ook de paspoorten misschien wel veranderen ivm identificatie, en net zoals bij de NAS (Nederlands Appaloosa Stamboek) foto's in het paspoort. Moet de paspoorten van mijn appies aan haar laten zien. Ik vind het in ieder geval een hele goede zaak dat hun hier mee bezig gaan!
Neonlight schreef:...Verder hoeft het niet, paspoort is geen eigendomsbewijs....
Neonlight schreef:Nee, er bestaat nog steeds geen eigendomsbewijs, hooguit de koopcontracten eventueel.
@Sythaa: het is al meermalen uit rechtzaken gebleken dat paspoort geen eigendomsbewijs is.
Dyonne schreef:Bij het NWPCS (Welsh stamboek) is het stamboekbewijs je eigendomsbewijs. Je paspoort dus idd niet.
Voor een keuring moet je pony op jou naam staan.
En ik heb mijn pony dus gelijk laten overschrijven. Bij het overschrijven kreeg ik een sticker voor in het paspoort.

NRPS-paspoort schreef:Eigendomsbepalingen
1. Bij deelname aan evenementen moet het paard op naam van de eigenaar staan.
2. Eigendomsmutaties moeten onmiddellijk worden gemeld bij de instantie die het paspoort heeft afgegeven onder vermelding van naam, adres en woonplaats nieuwe eigenaar.
fabienne schreef:NHS staat voor Nederlandse Hippische Sportbond, wat nu dus de KNHS is!
In ieder paspoort staat uitdrukkelijk vermeld:
DIT PASPOORT IS GEEN EIGENDOMSBEWIJS!!!!!
Bij het Haflinger paspoort en nieuwe KWPN paspoorten die ik hier heb liggen op blz 6
Bij de oude KWPN paspoorten op blz 33:
HET PAARDENPASPOORT IS GEEN JURIDISCH BEWIJS VAN EIGENDOM
fabienne schreef:HET PAARDENPASPOORT IS GEEN JURIDISCH BEWIJS VAN EIGENDOM