Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MRmichiel schreef:als je het toch in de hoek van de duitse rijponnies zoekt, zou ik eerder volltreffer overwegen. De vito heeft imo weinig extraas.

marjolein88 schreef:Het is heel goed dat je er een niet Arabische hengst op zet.
Een goede keuze!
maar een nog betere keuze zou een D-pony hengst zijn. Want het is zonde om expres een E pony te gaan fokken.
Dus als ik jou was zou ik er een niet te veel arabische D-pony op zetten.
Bij het NRPS zitten tegenwoordig een aantal meer duits gefokte hengsten D-pony hengsten die wel aan jou beschrijving voldoen.

Arabian_Girl schreef:uhmm zat er eerst aan te denken voor de verkoop.maar als ze volgend jaar gedekt wordt en als het veulen dan in gereden zou kunnen worden is de merrie zelf al 19 dus zou ze dan verder op rust kunnen.ze doet nu eigenlijk ook niet zo veel maarja..heb van 2005 ook een veulen van haar staan en wil die ook houden.deze is nu 1.45 en zijn vader ook.
denk dat een d toch wat klein is??
marjolein88 schreef:Het is heel goed dat je er een niet Arabische hengst op zet.
Een goede keuze!
maar een nog betere keuze zou een D-pony hengst zijn. Want het is zonde om expres een E pony te gaan fokken.
Bij het NRPS zitten tegenwoordig een aantal meer duits gefokte hengsten D-pony hengsten die wel aan jou beschrijving voldoen.
fvansan schreef:marjolein88 schreef:Het is heel goed dat je er een niet Arabische hengst op zet.
Een goede keuze!
Hoezo heel goed? Er zijn kwalitatief enorm goede Arabisch volbloeden waar menig goedgekeurde rijponyhengst niet aan kan tippen wat betreft correctheid, beweging EN karakter!

Alleen zonder OX bloed dan he, daar zijn ze in Dld heel bang van.

. Ik heb er nl zelf van deze hengst gehad vroeger. Ismael en Noran hebben vele EK pony's voortgebracht. Dit bloed heeft de NRPS pony groot gemaakt. Ach dat Baccarat niet in het hedendaagse moderne sporttype staat geeft ook niet. Het wil nog niet zeggen dat een pony die een super exterieur heeft ook daadwerkelijk een sporter is, daar heb je toch zeker een meewerkend karakter voor nodig. De Duitse Valentino , de grootvader van onze Deutsche Reitpony's, EK goud winnaars, bestaat ook uit Crabbet bloed!! Nou wat wil je nou nog meer ?