Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cristina schreef:Volgens mij werden de NL arabieren nooit gebrand dus zal het een NRPS zijn
Now schreef:Cristina schreef:Volgens mij werden de NL arabieren nooit gebrand dus zal het een NRPS zijn
Ik heb een NL Arabier, die is wel gebrandmerkt, maar ik kan het nie zo heel duidelijk zien, het is iniedergeval een rondje met iets erin, ik zla nog wel eens proberen te ontdekken wat het is

Now schreef:Ze komt wel uit NL, geboorteplaats staat op haar papier![]()
Maar heb ontdekt dat ze geen volbloed is,, ze is ingeschreven bij het NPA, mess is het hun brandmerk??weet iemand wat het NPA voor brandmerk heeft, of is dat dezelfde als van het NRPS?

Karin schreef:Now schreef:Ze komt wel uit NL, geboorteplaats staat op haar papier![]()
Maar heb ontdekt dat ze geen volbloed is,, ze is ingeschreven bij het NPA, mess is het hun brandmerk??weet iemand wat het NPA voor brandmerk heeft, of is dat dezelfde als van het NRPS?
NPA is het ponyregister (tot 1.57 m) van het NRPS.
(NRA is het paardenregister, AA zijn de Anglo-Arabieren.)
Maar staat er echt alleen NPA op haar papier? Er zou dan toch ook NRPS op moeten staan, met het adres van het stamboek.

Karin schreef:Nee, NRPS heeft geen kroontje, maar een molentje. Je moet er goed voor kijken, maar het is toch echt een molentje.
Het levensnummer van mijn NRPS'er begint ook met NPA. En als op de voorkant van het papier NRPS staat, dan heb je dus zeker een NRPS'er.

Letizia schreef:Sommige NRPSers voeren wel meer arabisch bloed dan 80% hoor
Letizia schreef:Sommige NRPSers voeren wel meer arabisch bloed dan 80% hoor
Heb er 1 met 98% oxspeciaal uitgerekend nav een goedgekeurde 1/2 broer zonder ox vader Karin schreef:Dan heb je gewoon een NRPS'er met een hoog percentage Arabisch bloed, ook al vind je zelf van niet. Een Arabier is pas een echte Arabier als-ie 100% Arabisch volbloed is (en daarmee ox achter zijn naam draagt).
Ik snap best dat je in de wandelgangen een NRPS'er met veel Arabische kenmerken 'dat Arabiertje' noemt, daar lijkt me ook niet zoveel mis mee. Maar officieel is en blijft het een paard met veel Arabisch bloed, géén volbloed Arabier.