Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:Als je geld genoeg hebt kan je een getalenteerde merrie vrij snel naar de Z2 laten rijden nadat ze een paar veulens gehad heeft.
Citaat:Je kan ze natuurlijk de merrietest of IBOP laten doen, maar dat levert alleen een keurschap op en wordt in de handel niet serieus genomen.
Citaat:Fokkers die al die moeite doen met hun merries zouden daarvoor beloond moeten worden door het stamboek, dat zie ik eigenlijk nog niet.
) 

Zannekin schreef:Volgens mij laat Libke haar merrie ook uitbrengen.
Financieel gezien is het ter beschikking stellen van paarden aan topruiters nooit een gunstige situatie.
pleiding zit erop en nu vruchten plukken ..dan kunnen wij eens de eisen stellen
Kitty schreef:Ik heb bij mijn merrie gemerkt dat ze na het veulenen echt een jaar nodig had om weer lekker in haar vel te komen en weer op Z-niveau mee te kunnen lopen.
En dat is dan nog niet eens topniveau....

Mijn ervaring is veelal dat mensen die een veulen kopen toch ook wel graag willen weten wat de moeder gepresteerd heeft. Anderzijds, ze heeft potentie om echt hogerop te komen dan de Z1 alleen...hoe oud zal ze zijn voor ze haar eerste veulen brengt?