Nu wil ik dus wel graag zo'n Barefoot...
Heb m'n oog (en achterwerk
) ook al op een model laten vallen: namelijk het London Dressuurzadel.Ik heb eerst dat veelzijdigheidszadel uitgetest, maar het dressuurmodel beviel me toch stukken beter...alhoewel het wel gedacht is om recreatief te rijden...
Vooraleer ik zo'n aankoop doe, wil ik natuurlijk wel goed geïnformeerd zijn, dus ik heb een aantal vraagjes op een rijtje gezet

- Zijn er hier mensen die met een Barefoot op hun tink rijden? Ben je tevreden? Wat kan beter?
- Zijn er mensen die ook boomloos rijden, maar een ander merk dan Barefoot? Tevredenheid daarover? Prijs?
- Van bovenstaande: ook mensen uit België? Waar heb je het gekocht? Tevreden over service? Hoe ging het in z'n werk?
- Wie heeft er een testzadel gehad (ook mogelijk in België? In duitsland namelijk kennelijk niet!)? Welk? Tevredenheid? Hoe lang op voorhand reserveren/hoelang duurde het voor je het had? Kost dat wat? Hoe bezorg je het zadel terug, hoe krijg jij het bezorgd? Hoelang mag je testen?
- Welk zadel heb je? Waarvoor gebruik je het?
- Voor brede tinks: hebben jullie het gewone voorboogje of een aangepast (extra breed bv). Tinkerbell heeft wel wat scchoft, maar is daartegenover toch breed gebouwd. Angel heeft weinig schoft, maar is lichter gebouwd. Ik wil het zadel voor beide kunnen gebruiken!!
- Meer bepaald over het dressuurzadel: ook geschikt om buitenritten (en dus niet specifiek dressuur) mee te rijden? En in het algemeen: ik ben geen megaspringruiter, maar in het bos ofzo nemen we wel eens een sprongetje, net zoals dat ik af en toe eens deelneem aan een springlesje (geen hoog niveau
). Kan dat met een boomloos zadel? Ik rijd momenteel met een kruising dressuur/veelzijdigheidszadel en daarmee gaat dat dus prima (voor wat ik maar spring). Dus dressuurformaat vind ik op zich geen probleem, is meer in het algemeen bedoeld wat betreft het boomloos zijn!
- Wat betreft recreatief: ik ben nogal benauwd over de fleece-achtige onderkant, de klitbandstrips etc... We rijden echt soms in de gietende regen, door vies water, in diepe modder,... Mijn zadel heeft het dus hard te verduren en blijft alles behalve proper
In hoeverre is een barefoot (met die fleece enz) dan geschikt/ proper te maken en houden?- Het enige megagrote nadeel vind ik tot hiertoe de speciale pads die je moet gebruiken
Ik vind ze verschrikkelijk lelijk
en de prijs is: 
Kan je ook andere dan de originele barefoot pads gebruiken? Ik bedoel dan wel met die drukverdelers, maar bv van een ander merk (zoja welk, prijs, waar kopen) of westernpad (zo eentje die ook de rug vrij laat en op dezelfde plaats als de barefootpad twee neopreenvullingen heeft). Kan je ook bv een pad voor de westernbarefoot onder de dressuurbarefoot leggen? Kan je er wat op laten stikken?
- Tot slot: is het erg wennen om met een boomloos zadel te rijden?
Denk dat dit zowat alles was, mocht er me nog wat invallen, vraag ik het wel

Dit is trouwens de dressuurbarefoot:

prentje komt hiervandaan:http://www.barefoot-saddle.be/

Ben benieuwd wanneer ik reactie krijg
) bovenop te doen (alleen wordt het dan natuurlijk nog warmer
)
dan heb je wel een boomloos zadel maar je jaloers op al die leuke dekjes: dan kan toch niet