Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

rick_erika schreef:zoek een stiefmoeder, of bel de veulencentrale.
in ieder geval sterkte met het verlies van moeder!
scheldemonde schreef:
Een veulen van drie maanden kan toch ook al van z'n moeder af en eet een drinkt zelfstandig.

Citaat:hou toch je mond

Adriana schreef:Nimber geeft goede tips en ik zou zelf het veulen niet onder een andere merrie zetten. Daar kun je rare ongelukken van krijgen.
Succes en sterkte!

Anne_GTI schreef:Adriana schreef:Nimber geeft goede tips en ik zou zelf het veulen niet onder een andere merrie zetten. Daar kun je rare ongelukken van krijgen.
Succes en sterkte!
Ik zou juist wel op zoek gaan naar een ander paard voor de opvoeding van het veulen. Sommige paarden nemen heel makkelijk een veulen aan. (ik heb er zo eentje, alleen geeft die geen melk op dit moment)
Mijn huidige rijpaard is ook opgevoed met twee veulens bij een merrie. Zijn eigen moeder was overleden met 6 weken. De eerste dagen hielden ze iedere paar uur de merrie vast om hem te laten drinken maar na verloop van tijd accepteerde de merrie toch ook hem als veulen en liepen ze met z'n twee bij een merrie.
we zijn zo blij we hadden het in zijn drinkbakje gedaan met water dus half om half. kunstmelk lust hij niet graag maar wel koemelk, deze week gaan we weer voorzichtig overstappen op kunstmelk. eefken schreef:Citaat:hou toch je mond
Wat is dit nou voor reactie??![]()
Niek123 schreef:mee eens, ze kunnen een groeiachterstand ontwikkelen