3 leuke veulens zou je zo zeggen. Grappige is, is dat je tegen 3 Smart Little Lena's aan zit te kijken. Nee, niet 3 veulens van hem, maar 3 keer HEM ZELF! Dit zijn 3 van de 5 klonen van Smart Little Lena zelf!
Zoals je ziet verschiillen ze nogal. Daarmee is gelijk bewezen dat aftekeningen/hoeveelheid wit niet puur genetisch is maar dat er meer mee speelt als de omstandigheden in de baarmoeder van de draagende merrie bijvoorbeeld.
Uit het artikel, die ik helaas niet in zijn volledigheid online heb kunnen vinden, blijkt dat er wel meer verschillen zijn. Ook in bespiering, maat en in karakter. Overigens geldt dit voor alle 5 klonen, niet alleen vor de 3 op de foto.
Mijn vraag aan jullie, gewoon om over te discusseren want ik denk niet dat hier veel fokkers zitten die willen klonen..
, wat vinden jullie hier nou van? Wat als blkijkt dat die klonen wel op elkaar lijken maar niet hetzelfde zijn als het paard waarvan ze gekloond zijn. Heeft het nog wel zin? En hoe zit het met ET (Embtyo Transfers) indien blijkt dat de draagmoeder toch wel invloed heeft op het veulen, heeft dat wel zin? Zou je dat nog wel moeten doen en de paarden als dusdanig (mogen) registreren terwijl ze toch niet álles van hun biologische (op paier) mama hebben maar blijkbaar ook wat van hun draagmama?
Ik ben heel benieuwd of hiernaar meer onderzoek gaat komen.
Ik ben overigens niet zo zeer voor/tegen klonen of ET, ik vind het gewoon leuk om erover na-te-denken.