De titel zegt het al.. Ik heb gelezen over de tinker en je krijgt zoveel infomatie over het borstelen. Is dit echt alleen dat de tinker zoveel nodig heeft of hebben ze gewoon evenveel nodig als andere paarden?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Die van mij loopt dag en nacht buiten en ik doe niet meer dan drie keer per week borstelen, en af en toe de manen ontklitten of invlechten, en een keer in de paar maanden helemaal wassen.

manen en staart worden denk ik hooguit 2x in het jaar ontklit...en sokken alleen voor de keuring 
Esme_27 schreef:Ik ook hoor Frenia. Die van mij staan dag en nacht buiten en poetsen doe ik alleen als ze gereden moet worden. Wat maar een paar keer per maand is. En verder voor de keuring.
De sokken laat ik zo veel mogelijk met rust. Als je daarin gaat lopen wroeten krijg je alleen maar meer problemen.
frenia schreef:euhm
ik borstel mijn paarden hooguit...geen idee, maar zeker niet elke weekmanen en staart worden denk ik hooguit 2x in het jaar ontklit...en sokken alleen voor de keuring
dus nee...voor mij geeft een tink niet meer werk dan een ander paard...
maar het is natuurlijk erg afhankelijk van wat jij met je paard wil doen...

als ik dàt met Tinkerbell doe, dan heb ik gegarandeerd de eerstevolgende maand oorlog met dr 
geen zand of dergelijke waar mijn zadel moet 

en ja, dan kan ik er in komen dat een tinker wat meer werk vraagt
frenia schreef:
maar dat bedoel ik sjietaah: hangt er helemaal vanaf wat jij zelf met je paard wil doen. Als jij het leuk vind een volledig ontklit en blinkend paard te hebben, dan moet je dat gewoon doenen ja, dan kan ik er in komen dat een tinker wat meer werk vraagt
(bv: volbloed wassen voor keuring = minder dan 30 minuten, tinker wassen voor keuring is algauw dik 3 uur en liefst meerdere keren na elkaar)

.