Mackie schreef:Alle paarden moeten opgevoed worden en de meeste paarden worden niet goed opgevoed (mijn mening). Vooral rijpaarden worden nogal eens niet goed opgevoed, mogen teveel, drammen en douwen door.
Onze dravers voeden wij van jongsafaan goed op. halstertje om, netjes meelopen, niet doordrammen, niet zeuren en luisteren. Gewoon streng, maar eerlijk opvoeden, daar heb je later alleen maar profijt van.
Dus jouw veulen mag ook niet doordrammen, dat leren paarden (en arabieren) alleen maar aan als ze het altijd mogen.
Verder mag ie niet bijten, slaan. Moet stilstaan als jij dat wil, lopen als jij dat wil.
Buiten mag ie spelen, als jij met hem bezig bent, moet ie op jou letten. let er alleen wel op dat jonge paarden maar heel kort hun aandacht erbij kunnen houden, een kwartier is dan echt al lang.
Tja, en verder.... je kan niet in een paar zinnen uitleggen hoe je een veulen op moet voeden en eigenlijk vind ik dat als je dat hier moet vragen, je eigenlijk niet geschikt bent om een veulen op te voeden
Nou ben ik blij dat mijn veulen aan de 'regels' voldoet!
Ben nu bezig met 'halt en stap
zoals je zegt: een kwartier is lang zat!
Dat merk je dan ook wel, als er dan maar wat gebeurt zijn ze helemaal uit d'r consentratie
Maar dat komt wel met de tijd!