karakter Oramé's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

karakter Oramé's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:05

ik ben nieuwschierig naar karakter's van andere paarden die van Oramé afstammen. Graag even de mv. erbij vermelden

groetjes RZDlover

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:15

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Wij hebben nu dus een Oramé x French Buffet xx merrie veulen, lijkt nu nog een schatje MOeder is niet de liefste.

Biebel

Re: karakter Oramé's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:20

Wij hebben een Oramé x Burggraaf hengst op stal staan en die is super braaf (ondanks dat ie ook dekt) Alle stallen hebben bij ons een weefrek en hij mag zijn hoofd ook naar buiten steken. In dezelfde rij en tegenover hem staan ook enkele merries....geen probleem. Super braaf dier! Met stallen doen gaat ie ook altijd braaf aan de kant en laat je rustig je werk doen!
We hebben echter ook een Oramé merrie op stal gehad (weet zo ff niet meer de vm) maar dit was een enorm eigenwijs dier! Lastig en dwars, andere woorden heb ik er niet voor....

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:25

Wij hebben 2 Oramé's (beiden uit een Rex Magna moeder). Beiden heel braaf en zit geen kwaad in. De oudste is 3, en zijn we stilaan aan het longeren,heeft nu reeds het zadel op en dat gaat ook goed. Moet wel zeggen dat de moeder ook zeer braaf is (geen kroeler, maar zal altijd haar best voor je doen, en nooit gemeen uit de hoek komen). Dit vermeld ik er maar even bij, omdat dit blijkbaar niet zo vanzelfsprekend is voor een Rex Magna...

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:57

Bij mij opstal staat ook een Orame x Amethist !! 4 jaar
In omgang zeer brave merrie !!
Alleen vorige zomer poging gedaan om haar te laten beleren !!
Dit zou worden gedaan door ervaren ruiter !!
We hadden zelf al een aantal keren gelongeert ging echt super !!
eigelijk te goed !!
Dus hebben we haar naar de manege gebracht om haar door te laten rijden !!
Die mensen daar ook longeren enc. enc!!
eenmaal poging om er op .. merrie ging ernstig steigeren, levensgevaarlijk.. echt geen poging om er fatsoenlijk op te komen,
Ze durfden het niet meer aan om verder te gaan, dus weer terug naar huis gebracht (ze heeft daar een week gestaan)!!

Toen thuis weer geprobeert, ging weer heel goed, (vertrouwde omgeving voor de merrie) alleen zit je wel met de gedachten ze kan gaan steigeren, maar we zijn er toch een aantal keer op gaan zitten, liet ze wel toe!! Toen een vriendin van mij gevraagt om haar door te rijden, ging tot 3 avonden goed, alleen toen dacht de merrie ; he dit kan anders dus ging:bok, steiger, bok, steiger. toen zij de eigenaar we stoppen voor er ongelukken gebeuren.
Er Veulen erin en die zomer naar de stamboek keuring geweest en nu wordt ze dus alleen gebruikt als fok merrie !!
ik kan verder echt met dat paard lezen en schrijven alleen als je er eenmaal op wil zitten moet je je er zelf eiglijk aan vast binden om het van haar te winnen !!

Jammer

(Dit hebben we tevens van Meerdere mensen gehoort, dat dit wel vaker voorkomt met jonge orame's)

Maar vind Orame echt een super hengst

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:30

Dan staat ons misschien nog wat te wachten, want zoals ik al zei, onze is met het longeren nog altijd heel braaf...

uRaLiNDe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:17

Idd !! niet te hard van stapel lopen.. met longeren kan ze beter gek doen en dan goed aanpakken!! dan als je er op zit

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:10

oramé x ahorn....Is nu 5 jaar oud en echt een schat van een paard in omgang. doet niets liever dan knuffelen en aan je plukken. onder t zadel is het af en toe een doordrammer maar als je m dan 1x zn plek wijst is het ook meteen klaar

MontyRulezz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:15

Wij hebben een Orame van 2 jaar oud die sinds een half jaar op stal staat. In het begin kon je er niet aankomen, zo bang was hij. We hebben hem samen met een andere 2 jarige op de wei gegooit met andere 2 jarigen en hem een week of 4 geleden weer terug gehaald. Met heel veel geduld en een hele voorzichtige aanpak, kun je hem nu het halster aan en af doen en laat hij zich borstelen. Dus ik ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met hem.....

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:56

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:03

dankje Ulissa

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:47

uRaLiNDe schreef:
Bij mij opstal staat ook een Orame x Amethist !! 4 jaar
In omgang zeer brave merrie !!
Alleen vorige zomer poging gedaan om haar te laten beleren !!
Dit zou worden gedaan door ervaren ruiter !!
We hadden zelf al een aantal keren gelongeert ging echt super !!
eigelijk te goed !!
Dus hebben we haar naar de manege gebracht om haar door te laten rijden !!
Die mensen daar ook longeren enc. enc!!
eenmaal poging om er op .. merrie ging ernstig steigeren, levensgevaarlijk.. echt geen poging om er fatsoenlijk op te komen,
Ze durfden het niet meer aan om verder te gaan, dus weer terug naar huis gebracht (ze heeft daar een week gestaan)!!

Toen thuis weer geprobeert, ging weer heel goed, (vertrouwde omgeving voor de merrie) alleen zit je wel met de gedachten ze kan gaan steigeren, maar we zijn er toch een aantal keer op gaan zitten, liet ze wel toe!! Toen een vriendin van mij gevraagt om haar door te rijden, ging tot 3 avonden goed, alleen toen dacht de merrie ; he dit kan anders dus ging:bok, steiger, bok, steiger. toen zij de eigenaar we stoppen voor er ongelukken gebeuren.
Er Veulen erin en die zomer naar de stamboek keuring geweest en nu wordt ze dus alleen gebruikt als fok merrie !!
ik kan verder echt met dat paard lezen en schrijven alleen als je er eenmaal op wil zitten moet je je er zelf eiglijk aan vast binden om het van haar te winnen !!

Jammer

(Dit hebben we tevens van Meerdere mensen gehoort, dat dit wel vaker voorkomt met jonge orame's)

Maar vind Orame echt een super hengst

Gewoon naar Gert van der Hof brengen, die lost het zo op.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:21

[/quote]
Gewoon naar Gert van der Hof brengen, die lost het zo op. [/quote]

off topic..

die Gert van den Hof is echt goed he......

uRaLiNDe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:01

haha Okee maar ik ken m niet !!

Tineke Hoekstra heb ik ook wel goede verhalen over gehoord !?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:44

Ik wil je ook wel vertellen hoe de Orame van ons geworden is.

Mijn dochter vond het maar een lauwe trapzak tussen haar 3e en 4e levensjaar. Onze Orame is van haar 3e tot 4e levensjaar behoorlijk gegroeid en lag dus ook vaak te slapen in haar stal.

Dit beest werd als lui omschreven door mijn dochter. Ze had liever een wat sensibeler paard.

Ik heb nog gezegd tegen die meid *nou jij weet niet wat je onder je reet hebt* Paard kan heel mooi bewegen. Je ziet zoals ze dat tegenwoordig noemen *actieve achterhand*. In maart dit jaar is ze gestart in de B. 1ste Proef onzeker en het paard wat vasthouden maar toch 157 punten. (niet verdiend vond ik) 2e Proef het paard losser laten en 166 puntnen (wel verdiend) 2e prijs.

April dit jaar 2x starten 185 punten zwaar gejureerd. ( beest liep tig x beter dan in maart) Maar wel 2x 1ste. De B was hier van een goed niveau. Je moest echt vechten voor je punten. Wie verwacht er nou in de B een opgericht paard dat nog moet showen. Trouwens er liep ook nog een hengst mee, nou deze toonde van nature al.

Luie trapzak durft ze dit paard niet meer te noemen. Dit beest daar heeft ze haar handen vol aan. Beest wordt af en toe zo heet dat ze eerst even moet gaan loingeren. Sinds dat dit dier meer spieren opgebouwd heeft, gaat het haar veel makkelijker af.

Het paard toont inmiddels voor een deel de oefeningen voor het M. maar moet de B nog afmaken.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:48

hoe groot is jouw Oramé Ulissa?

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:52

Ik denk ongeveer 1:67 a 1:68 ik hoop niet 1:70

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:50

Ik ken een 5 jarige. Oramé X Notaris. Springt nu M, wil nog wel eens een been latewn hangen uit luiigheid, maar kan als het hoger word echt erg goed springen. In de omgang braaf, en zal nooit een pas verkeerd zetten.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:31

op de manege staat een orame x corland dcht ik dat het was.
een ontzettend leuk beest, lief dier, alleen met opzadelen een kreng. hij kwam als 2,5 jarige hengst is later gecastreerd. beleren ging wel makkelijk alleen het opstappen vondt die dood eng.

nu rijd je er zo op weg, is vrij koel in karakter. kan goed springen. maar is soms veelste heet voor de sprong.
het is een vos en denk dat die rond de 1.65 is.

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:53

Ik heb ook een 5-jarige Oramé. Het is een Oramé x Ahorn

Echt een topbeestje!! Super karakter, ook heel nuchter, wilde mij int begin nog wel eens uitproberen, maar nu ook opstappen en wegwezen. Hoe hij met inrijden was weet ik niet, heb hem als 4-jarige gekocht. Hij is bruin met alleen een heel dun kolletje, op paspoort staan geen aftekeningen. Hij is denk ik rond de 1.68

Ultiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:39

Ook ik rijd op een Oramé(xDerrick), een lief, knuffelig paard dat altijd genoeg energie heeft! Ze is nu 5 jaar, gaat donderdag 15 juni naar de stamboekkeuring in Varsseveld. Veel wedstrijden hebben we nog niet gereden aangezien ik vaak druk ben met mn studie. Vind haar een fijn paard om te rijden, hoewel ze absoluut moet weten wei de baas is, uitproberen, niet gemeen, doet ze regelmatig. Gewoon een beetje brutaal zeg maar, wat ook wel weer leuk is natuurlijk! Ben echt gek op haar..Zal binnenkort wat meer foto's in mn profiel zetten. kan de rest misschien ook foto's plaatsen van de Oramé's? Ben wel benieuwd!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 19:11

nou dan zal ik mijn eigen Oramé maar eventjes voorstellen.
Het is een 5 jarige merrie. Ze heet Ushi.
Ze is cool in der koppie, wel een echte merrie.
Wil graag werken. Ze is ongeveer 1.68/1.69 m.
Ze is heel knuffelig.

Afbeelding
Dit ben ik met haar, deze foto is genomen met een NIET DIGITALE spiegelreflex camera en is ingescand, waardoor er iets 'ouds' over de foto is gekomen (net of ie heel lang geleden gemaakt is)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ultiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:45

Hier Ultiem tijdens een les op onze club

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Donderdag gaat ze naar de stamboekkeruing in Varsseveld, de Radstake. Gister is ze al helemaal mooi bijgeknipt etc. En nu maar hopen dat ik haar bij kan houden tijdens het voor draven...

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:57

Mijn Oramé !! : Umberto

Tijdens zijn eerste wedstrijd!! Natuurlijk lekker nuchter!! Btje spanning aanwezig, maar zich netjes gedragen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn mini kolletje !!
Afbeelding

renaissance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:00

Wij hebben een Oramé x Nimmerdor gehad: onvermoeibaar, hoog in het bloed maar geen kwaad karakter. De hengst staat nu in Canada. Je vindt een foto op www.adc-horses.be (klik op 'jonge paarden' en vervolgens '2001'.