Sir Donnerhall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

christ

Sir Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:52

Bij mijn zoektocht naar een geschikte partner voor mijn merrie (1.68 m, lang, middelmatig gebouwd, voldoende bloed afstamming Ritual, Duellant, Pik As) heb ik heel wat informatie vernomen over Florestan, Florencio en Sandro hit.
Als ik alle pro's en contra's bij elkaar leg wordt mijn keuze nog moeilijker.
Een aantal bokt leden hebben positieve ervaringen met de combinatie Sandro Hit en Donnerhall. De beauty van Sandro Hit en het sterke achterbeen van Donnerhall. Zo ben ik terechtgekomen bij de jonge hengst Sir Donnerhall. Heeft iemand informatie, ervaring, mening over deze hengst en zijn producten?
Misschien is dat de ware

Rhea

Re: Sir Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:43

mijn keur merrie van Rubinstein is deze week uitgeteld...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:10

Sapnnend Rhea. Ik rijd een merrie voor iemand die een paar weken geleden is geinsimineerd met Sir Donnerhall. Deze merrie mist wat lengte in haar lichaam en voorbeen en kan een iets mooier voorbeengebruik hebben en dat hopen te compenseren terwijl we het goede achterbeen en de chique uitstraling willen verankeren.

Weet wel dat hij in NL alleen beschikbaar is met diepvries als je vers sperma wilt hebben moet je naar Duitsland met je merrie.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:10

Sir Donnerhall staat bij Schockemöhle. Meer info over de hengst kun je hier vinden: http://www.schockemoehle.com/s66575.html Je kunt ook de DVD daar aanvragen, waar je oa Sir Donnerhall op kunt zien bewegen.

Persoonlijk vind ik het een leuke hengst. Goed bewegingmechanisme, mooie bovenlijn en veel massa en front. Kan ook nog een leuk sprongetje maken. Enige minpuntje is dat hij alleen wat uit zwaait met zijn rechtervoorbeen en van mij mocht hij in de galop nog iets meer door zijn lijf bewegen. Verder heeft de hengst een goede indruk op mij achter gelaten.

De Goodtimes x Jason merrie is er dit jaar mee geinsimineerd. Die kan die goede bovenlijn, maat en kracht wel gebruiken.

Inderdaad is hij alleen mondjesmaat dmv diepvries in NL verkrijgbaar.

moonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:13

is een volle broer van shutterfly van meredith michaels-beerbaum

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:17

Ik ben laatst op stal geweest bij Schockemöhle. Hij is vreselijk neurotisch op stal. Heel erg weven en vreselijk druk doen terwijl het verder dood kalm was. Sandro Hit zelf stond naast hem en was wel heel rustig. Aan de andere kant stond Rosario ook doodkalm. Op de dvd van de hengstenpresentatie komt ie juist heel relaxed over. Vooral dat stukje waar ze hem afspuiten na de cross staat ie heel rustig. Qua lopen vond ik hem in die cross vooral heel goed galopperen, tijdens de presentatie iets minder. In draf zoals hierboven opgemerkt mooi voorbeen gebruik. Ik heb ook z'n nakomelingen in grote getalen zien lopen. De meeste vond ik errug leuk!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:23

Wat vreemd Olive. Wij zijn ook bij Schockemöhle geweest en toen was hij de rust zelve. Stond gewoon net zo braaf op stal als de rest en vond het heerlijk om aangehaald te worden en deed ook niets toen iedereen weer wegging en er andere paarden door de gang liepen.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:29

Tja, het natuurlijk een moment opname, maar ik verzin het echt niet hoor! Hij maakte enorme heibel in z'n eentje.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:15

Volgens mij staat er op de site van Romantico een veulen van sir Donnerhal, valkkleurig!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:37

moonie schreef:
is een volle broer van shutterfly van meredith michaels-beerbaum

Is dat niet Sir Shutterfly?

moonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:38

dat zou ook kunnen ja nu je het zegt ja denk dat ik fout zat

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:39

Ik heb er laatst een hele knappe van gezien uit een Lanciano-merrie hier in de buurt. Schockemöhle zelf was er aan geïnteresseerd. Ik zal eens proberen aan foto's te komen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:41

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:58

Ik zelf vind het een prachtige hengst. Het schijnt overigens dat hij dit jaar zo'n 700/800 merries dekt.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:05

Heb je een foto van je Ritual merrie?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:56

Ik vraag me alleen af of je hem nog kunt krijgen. Wellicht nog in nederland via diepvries, maar vers sperma lukt niet meer.

Wij hebben hem geprobeerd te krijgen voor de Rohdiamant merrie, maar we konden geen sperma krijgen. Ondanks dat we al jaren trouwe klant zijn en ook al een viertal Sandro Hits gefokt hebben...

Ik heb hem in het echt gezien en ben ook weg van hem. Veulens leken mij ook goed toe... En hij heeft natuurlijk niet voor niets een recordaantal punten gescoord op de leistung prufung.
Dat maakt hem ook zo populair op het moment en vooral in Duitsland.

Voor de Rohdiamant hebben we nu San Schufro gekozen. Is hetzelfde lijntje en lijkt ook heel goed te gaan worden.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:54

hananya schreef:
Ik vraag me alleen af of je hem nog kunt krijgen. Wellicht nog in nederland via diepvries, maar vers sperma lukt niet meer.

Wij hebben een paar weken geleden onze Florencio merrie geinsemineerd van Sir Donnerhall. Vers was inderdaad niet te krijgen, gelukkig konden we aan diepvries komen. Volgende week scannen, spannend

Verder dekken we dit jaar 2 merries bij Sandro Hit een directe Donnerhall en een Rubinstein x Donnerhaall. us erg leuk om te lezen dat die combinatie goed aanslaat

Rhea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:00

Veulen is vanochtend geboren, een groot stevig zwart hengstveulen. foto's volgen!!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:17

Rhea schreef:
Veulen is vanochtend geboren, een groot stevig zwart hengstveulen. foto's volgen!!

Ben benieuwd!

Rhea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:23

Afbeelding

viewtopic.php?f=59&t=599886

Een kennis heeft eergisteren uit een donkerbruine Woronow x Goldstrohm merrie een vos merrieveulen gekregen. Het merrieveulen is aanzienlijk kleiner en fijner gebouwd.

Het is even afwachten hoe ze zich de komende dagen gaan ontwikkelen, ik ben iig uiterst tevreden!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:45

Gefeliciteerd Rhea, ik viond het een knap veulen.

Hier staan nog wat filmpjes van veulens van hem.
Ik vind het achterbeengebruik nog niet altijd meevallen als ik het zo bekijk.

Rhea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:52

Zijn achterbeengebruik heb ik op de koop toegenomen gezien het achterbeen van mijn merrie. Het moet uitwijzen of ik daar verstandig aan gedaan heb.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:20

Wij denken dat het bij de merrie waar wij hem voor gebruiken ook geen probleem moet zijn maar het viel me wel op.
Ben erg benieuwd naar actiefoto's van jouw zwarte(?) schoonheid.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:34

Gefeliciteerd met je veulen Rhea! Had je topic al gevonden en het lijkt een mooi beestje te zijn. Zoals gezegd ben ik erg benieuwd naar buiten/beweging fotos/filmpjes!

Leuke site Katja met de filmpjes, die was ik nog niet tegen gekomen. Moet zeggen dat het achterbeen gebruik van het eerste veulen Sir Donnerhall x Rohdiamant niet zo spektaculair is, maar als je naar moeders kijkt, zie je denk ik wel waarvan hij dat gekregen heeft. Tweede veulen vm. Reccio L is een heel best veulen, moeder lijkt ook zeker niet verkeerd. Laatste veulen mv Lancier is beetje een hakkentrekken maar heeft verder hele goede beweging, zou ik zeker wel op mijn stal willen staan. Over het algemeen zijn dit toch geen verkeerde veulens dacht ik zo!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:21

Ik vind het laatste veulen heel erg leuk maar het is zonde dat hij de sprong zo naar de hak beweegt.