KWPN papier ingeruild voor NRPS papier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

KWPN papier ingeruild voor NRPS papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:18

Jazekers, vandaag de KWPN-papieren van [naam verwijderd] opgestuurd naar het NRPS voor overschrijving.
HEt NRPS zal het oranje papier innemen en het vervangen met een rood-wit-blauw papier uit eigen drukkerij. OP deze manier kan [naam verwijderd] in het stamboek worden opgenomen bij de provinciale keuring van het NRPS.

Best wel raar hoor, papier inruilen. Hoeveel economisch verlies heb ik nu geleden met deze handeling? Wie kan het zeggen?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:19

Misschien ben je er wel op vooruit gegaan Waarom niet allebei gehouden?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:22

Ja, dat kon op een of andere manier niet?
Geen idee, die dame bij het NRPS stond erop dat het KWPN-papier werd ingeleverd....

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:36

Misschien een onbescheiden vraag, maar waarom laat je het papier omwisselen. Als je hierop antwoord zou ik het prettig vinden als het een onderbouwd antwoord is en niet alleen ''omdat ik het NRPS beter vind''

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:05

Whaha Nou Pak de koek en drank er dan maar bij peninna .

Apart Dees, ik ken diverse 'gevallen' die beide hebben (hadden), misschien is dat sindskort veranderd.

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:57

Ik ben heel nieuwgierig Dees. Ik dacht ook dat je ze bij beide ingeschreven kon hebben.

Blijkt dus van niet als ik jou verhaal hoor.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:28

Dat kon vroeger wel, maar tegenwoordig volgens mij niet meer.

Ik denk dat het wel meevalt met dat verlies Dees Volgens mij past jouw paardje veel beter op de NRPS-keuring. Van de zomer zullen we wel merken of dat idee goed geweest is

petraaken

Re: KWPN papier ingeruild voor NRPS papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 06:49

Welkom bij de NRPS paarden houders. Hopelijk tot ziens in Ermelo deze zomer. Ik moet ook nog de provinciale overleven met een eerste premie.

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:15

klopt je kan niet in beide stamboeken ingeschreven staan, een paard kan maar 1 paspoort hebben(dus 1 papier).
Ik heb mijn appaloosa ook laten overschrijven naar het NRPS en mijn kwpn ook naar het NRPS.
De reden van de appaloosa was dat zij 1 kleurig was en bij het appaloosa dus vanwege de kleur hulpstamboekpapier zou krijgen bij stamboekopname omdat ze niet voldeed aan de uiterlijke kenmerken van het appaloosa.
Omdat zij wel aan het percentage arabisch bloed voldeed kreeg ze een vol papier bij het NRPS en dus kon ze wel predikaten behalen.
Het Kwpn veulen heb ik over laten schrijven omdat de moeder de NRPS waas geworden en het veulen dus wel een kwpn vader had maar een nrps moeder, en dus weer geen vol papier zou krijgen bij het kwpn.
Na het overschrijven dus weer wel bij het NRPS wat betekend dat ze gewoon predikaten kan behalen.
Dat was mijn reden dus om over te laten schrijven.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:20

Wat maakt het tegenwoordig uit wat voor papier er bij zit? Naar mijn mening gaat het voort meer om de sport als om het lopen aan een touwtje op de keuring. Volgens mij is je paard in waarde gewoon hetzelfde gebleven, welke kleur je papier ook heeft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:28

Ik zie de logica van die wissel alleen niet zo want het zijn toch allemaal KWPN ouders.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:54

Mag het NRPS zomaar dat papier innemen? Tenslotte is het papier eigendom van het KWPN toch?

Overigens heb ik altijd wel zo mijn gedachtes bij een dergelijke switch.

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:10

hier gaat het over een Rubiquil nakomeling mischien is het daarom gedaan. Rubiquil wordt bij het NRPS mischien meer gewaardeerd. Geen idee. het verhaal van nadezda kan ik helemaal begrijpen. Nu heeft ze 2 stamboek dieren.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:53

nadezda schreef:
een paard kan maar 1 paspoort hebben(dus 1 papier).

.

Klopt niet, je kunt een veulen bij meerdere stamboeken inschrijven, je krijgt dan evenveel paspoorten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:15

Dees heeft haar paardje bij het NRPS ingeschreven omdat ze 1) tussen de 1.60 en 1.65m valt 2) qua type beter bij het NRPS past 3) Dees voelt zich beter bij het NRPS heb ik begrepen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:37

Dank je Petra, dat zijn inderdaad mijn hoofdredenen

Ik had gisteravond een heel verhaal over het hoe en waarom opgetikt, maar .. toen ik klaar was, ging de server van Bokt kapot

Het is idd zo dat ik mijn merrie meer in het NRPS-type vind staan dan in het KWPN-type. En de club ligt me beter, minder hoge drempels. Ik hoop ook minder vriendjespolitiek, maar dat weet je verder natuurlijk nooit helemaal.

Ik had toendertijd mijn Balzflug-merrie ook bij het NRPS moeten voorstellen. Dan was [naam verwijderd] van geboorte af al NRPS geweest. Vader Rubiquil is wellicht bij het KWPN goedgekeurd, maar het is toch echt ene NRPS-hengst

Ik begrijp dat niet iedereen van het NRPS-paard houd. Ik hou dus niet van de types die het KWPN graag ziet. Ieder zijn smaak.
Ik hoop natuurlijk ook dat mijn merrietje bij het NRPS wordt beloond met een mooie eerste premie op de provinciale keuring zodat ik bij Petra in de ring mag staan in Ermelo - maar zelfs al wil men bij het NRPS mijn merrie niet zien, dan nog denk ik dat ik liever in het NRPS-stamboek zit met mijn paarden. En dus schrijf ik over. Ik hoop wel dat ze me toestaan af en toe een KWPN-hengst te gebruiken, maar ik zal dan idd op het percentage xx/ox moeten letten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:48

Dees aan welke keuring neem jij deel?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:56

Tolbert - ik geloof dat die 29 juli is.

In Tolbert is de keuring voor Friesland, Groningen EN Drenthe.
Kom je kijken of ga je tele-duimen?

Elgranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:03

Ik kom kijken! En dat niet alleen, waarschijnlijk mag ik ook weer omroepen die dag!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:05

Elgranta: wat lust je liever, snickers of nutsen?
Alvast dank voor je positieve geluiden tijdens de presentatie van mijn beestje

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:13

Ik zie het probleem niet van overschrijven naar het NRPS. Persoonlijk zou ik echt geen geld extra neerleggen als er KWPN op het papier stond ipv NRPS, het paard en de afstamming blijven hetzelfde er staat alleen een andere stempel op het papier. Veulen van een KWPN-hengst krijgt ook gewoon een veulenboekpapier uit een NRPS-rijpaardmerrie, dus mocht je weer KWPN willen fokken maakt dat ook niet uit.

Als Velvet nu niet geblesseerd was geweest hadden we haar dit jaar ook bij het NRPS voorgesteld, ze komt nog steeds maat te kort voor het KWPN.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:24

Dees schreef:
Tolbert - ik geloof dat die 29 juli is.

In Tolbert is de keuring voor Friesland, Groningen EN Drenthe.
Kom je kijken of ga je tele-duimen?

zal telepatisch duimen voor je. Ik ga naar die in Vrouwenpolder op 29 juni. Dus jij zal de uitslag weten van mij voordat jij naar je keuring moet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:27

vind het een prima keuze Dees

mijn merrie is ook KWPN gefokt (nu ja, eigenlijk meer Duits = Freestyle x Gribaldi x Ramiro) maar heeft nu een NRPS papier

bij het KWPN had ik haar eerst moeten prokken alvorens ze Ster kan worden omdat ze van een buitenlandse hengst is
ook moet ze een verrichting afleggen + een cornage onderzoek en daar zie ik het nut niet van in omdat ze als 2 jarige klinisch en röntgenologisch goedgekeurd is
nu is ze een NRPS Stermerrie

het KWPN is gewoon niet mijn stamboek
hengsten moeten al verichtingen afleggen als amper 3 jarige...
ook zien ze graag hoge gebouwen en kastelen van paarden

bij het NRPS maakt de maat niets uit
als de merrie kwaliteit genoeg heeft, word ze gewoon ster en zo hoort het ook!

de meerwaarde van een KWPN papier zie ik zelf niet zo
welk papier er ook bij je paard zit.. de afstamming blijft hetzelfde en het paard zelf veranderd ook niet...

Elgranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:34

Dees schreef:
Elgranta: wat lust je liever, snickers of nutsen?
Alvast dank voor je positieve geluiden tijdens de presentatie van mijn beestje

Doe mij maar een lion, eet het en je weet het!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:00

Dees schreef:
Dank je Petra, dat zijn inderdaad mijn hoofdredenen

Ik had gisteravond een heel verhaal over het hoe en waarom opgetikt, maar .. toen ik klaar was, ging de server van Bokt kapot

Het is idd zo dat ik mijn merrie meer in het NRPS-type vind staan dan in het KWPN-type. En de club ligt me beter, minder hoge drempels. Ik hoop ook minder vriendjespolitiek, maar dat weet je verder natuurlijk nooit helemaal.

Ik had toendertijd mijn Balzflug-merrie ook bij het NRPS moeten voorstellen. Dan was Weelde van geboorte af al NRPS geweest. Vader Rubiquil is wellicht bij het KWPN goedgekeurd, maar het is toch echt ene NRPS-hengst

Ik begrijp dat niet iedereen van het NRPS-paard houd. Ik hou dus niet van de types die het KWPN graag ziet. Ieder zijn smaak.
Ik hoop natuurlijk ook dat mijn merrietje bij het NRPS wordt beloond met een mooie eerste premie op de provinciale keuring zodat ik bij Petra in de ring mag staan in Ermelo - maar zelfs al wil men bij het NRPS mijn merrie niet zien, dan nog denk ik dat ik liever in het NRPS-stamboek zit met mijn paarden. En dus schrijf ik over. Ik hoop wel dat ze me toestaan af en toe een KWPN-hengst te gebruiken, maar ik zal dan idd op het percentage xx/ox moeten letten

Het NRPS geeft er niets om welke hengst je gebruikt hoor ze zijn al blij met een registratie. Overigens vind ik jouw Weelde een prima KWPN paard om te zien hoor. NRPS type? Volgens wordt daar met alle winden mee gewaaid. Het percentage OX hebben ze al heel lang geleden losgelaten dat is ook de reden geweest van de oprichting van dat andere stamboek. Kijk de hengstenlijsten er maar op na dan zul je zien dat er hengsten tussen zitten met amper Arabisch bloed.

Persoonlijk houd ik wel van het échte NRPS type zoals b.v. Bachelor is. Rubiquil is met zijn afstamming helemaal geen NRPS hengst maar eerder Duits. Hij wordt wel degelijk gewaardeerd door het KWPN want hij staat bovenaan in de dressuurindex. ( al ben ik van mening dat dat toch wel een vertekend beeld is. )