florestan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

florestan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:35

hoi,
ik heb de geweldige aanbieding gekregen om een florestan merrie uit te brengen. het is een 10 jarige schimmel merrie afkomstig uit duitsland die ZZ gestart heeft. nu is mijn vraag aangezien ik helemaal geen ervaring heb met florestan bloed,hoe is het karakter van deze paarden, wat zijn de sterke en de zwakke punten van deze paarden en wie heeft van deze hengst een nakomeling. ik wil zo veel mogelijk te weten komen

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:45

Ik heb ooit een ontzettend trage lamme luie domme lompe goedzak van een Florestan gereden.

Mooi paard, goed aan de maat en 3 keurige gangen, alleen niet heet te maken en dat is voor mij toch wel belangrijk als ik hem verder af wil richten.

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:40

Idd zijn ze vaak liever lui dan moe, en niet te fijn aan het been te krijgen.
Meestal wel mooie bewegingstechtniek en souplesse.
Maar je moet zelf niet lui aangelegd zijn want je zult veel been moeten geven

sanne_

Re: florestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:57

Mijn vierjarige is ook een Florestan. Hij is inderdaad niet watervlug onder het zadel, maar dat is ook een groot deel mijn schuld. Liever lui dan moe wil ik hem dan ook niet noemen, ik kan ook gruwelijk prutsen. De ene dag ben ik mijn gaspedaal kwijt, de volgende dag werkt de rem niet...
Qua karakter zijn het leuke paarden kan ik zeggen. Stoer, niet gauw bang of opgefokt en ook niet snel onder de indruk. Dat kan lastig zijn; het zijn echte goedzakken, maar als ze iets écht niet willen, heb je er een flinke kluif aan. Voor zover mijn ervaring rijkt zijn ze absoluut niet flauw maar ook niet zomaar 'om'.
De eerder genoemde souplesse is zeker een eigenschap waaraan je de Florestans kunt herkennen. Ze zijn heerlijk los door het lijf en gaan gemakkelijk gedragen.
Toch wordt die van mij nu ook brutaler, hij krijgt wat meer praatjes en op vreemd terrein wil hij zich wel eens als hengst gedragen: de eerste 15 minuten volop bravour en geschreeuw maar als de lol eraf is is de pijp vrij snel leeg. Toch doet hij het niet onverdienstelijk met 4 wp in 4 wedstrijden L1.

Veel plezier met de merrie, voor foto's van mijn beessie kun je in mijn profiel terecht. De foto's zijn alweer vrij oud maar geven toch een beetje een beeld.

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:35

bedankt voor de reacties. zal wel even wennen worden terug benen geven, mijn paarden zijn allemaal goed voorwaarts,maar misschien is het niet slecht om eens wat harder te moeten werken

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:49

@sanne prachtig beestje, echt een heel aansprekent paard.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:16

Dankje. Ik besefte me vanmorgen dat ik een topic geopend heb op HAW met foto's van mijn nieuwe aanwinst destijds. Intussen is hij weer bijna net zo vol; na het verhuizen at mijn Florestan slecht en dat heeft best een poosje geduurd. Inmiddels eet hij weer super en is dus ook weer een stuk aangekomen gelukkig.

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 16:48

ik zal dadelijk een kijkje gaan nemen

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:17

In Denemarken heb ik de Florestan hengst Friendship gezien, www.york.dk dat is de site van de hengstenhouderij. Een grooot paard wat erg zwaar overkwam. Amazone moest flink haar best doen er wat uit te krijgen...

Hoewel dat er natuurlijk maar 1 van de zoveel Florestan nakomelingen is

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:30

Ik heb een merrie waarvan de opa Florestan is (Freestyle). Het is een enorm sensibele merrie met gebruiksaanwijzingen, erg heet, maar blijft wel eerlijk.
Ze wil alles doen voor je, ook al moet je d'r wel even voor je winnen (nouja.. even..) Het is ook een merrie waarbij je niet iedereen het pad op kan sturen. Als ze je niet aanstaat laat ze dat duidelijk weten, zowel in de omgang als onder het zadel.
Verder is het echt een superbeestje, ken trouwens geen slechte Florestans. Ben benieuwd naar jou Florestan!

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:35

emma_ivana op bokt rijd ook een Florestan.
Daar zit een Calvados merrie achter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:53

De Rheinischehengst Florestan I dit voorjaar.

Afbeelding

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:50

die florestan paarden spreken me wel enorm aan, hopen dat het wat wordt met de merrie. woensdag komt ze aan in belgië en maandag ga ik haar voor de eerste keer uittesten. ze is schimmel en moet ook een blok zijn, wel is ze niet heel groot 1m65 voor mij al een heel eind. (ben zelf maar 1m60).nog even een vraagje waar kan ik wat meer informatie over de hengst zelf krijgen? ik ben al een klein beetje aan het rondkijken geweest op internet , maar ik vind niet echt een site waar echt informatie staat over de hengst zelf. al bedankt voor de reacties

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:45

www.landgestuet-nrw.de

kan zijn dat deze link al is veranderd. dat zouden ze doen in elk geval. zoek dan eens op landgestüt Warendorf met google. Dan vindt je de site wel. Ik heb Florestan I meermaals in het echt mogen bewonderen en heb vele foto's. Als je belangstelling hebt an hoor ik het wel

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:09

Xox.... Sorry dat ik het vraag, maar mag ik ook wat foto's ..?? Ben namelijk ook heel geinteresseerd in Florestan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:23

Wat ik dan raar vind is dat Florencio dan zo bloederig kan fokken met Florestan en Weltmeyer erachter?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:27

Ik vind florencio zelf helemaal niet bloederig.
Ik vind het een echte duitser.
H.P. Minderhout kan hem goed aan zn jasje zitten zodat ie bloederig lijkt, maar daar moet ie wel wat voor doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:36

mistral schreef:
Ik vind florencio zelf helemaal niet bloederig.
Ik vind het een echte duitser.
H.P. Minderhout kan hem goed aan zn jasje zitten zodat ie bloederig lijkt, maar daar moet ie wel wat voor doen.

Nee maar ze zeggen dat hij bloederig FOKT, dat hij juist beter past op de wat klassiekere merries.
Ikzelf dacht juist dat hij door Florestan etc wel wat bloed kon gebruiken in een merrie.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:39

Suzanne F. schreef:

Nee maar ze zeggen dat hij bloederig FOKT, dat hij juist beter past op de wat klassiekere merries.
Ikzelf dacht juist dat hij door Florestan etc wel wat bloed kon gebruiken in een merrie.

Ja, ja ik snap wat je bedoelt, maar dit moest ik effe kwijt over florencio, beetje off topic.

Ik heb zelf een klassieke merrie en ik zou hem NOOIT gebruiken.
Veel te bang voor een lompe duitser.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:03

Tja ik weet het niet. Ik heb hem juist gebruikt op mijn bloedmerrie vanwege het Florestan bloed. Ben benieuwd wat hij doet op mijn merrie, kan het je over 2 weken vertellen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:11

zou ik ook gedaan hebben, hou me op de hoogte ik ben erg benieuwd of we gelijk hebben.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:22

heb Florencio eens gezien met Simon Dropp. Die moest er aardig aan werken om hem bij de les te houden en hem aan het lopen te krijgen. Voor mij was het toed duidelijk. Voor mij geen Florencio. hoe mooi hij ook is. Van het karakter ben ik niet zo gecharmeerd. Nou denk ik dat dat bij Weltmeyer weg komt want die ervaring heb ik vaker opgedaan. Ik vdint dus de combi van deze twee hengsten niet echt ideaal

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:48

Xox schreef:
heb Florencio eens gezien met Simon Dropp. Die moest er aardig aan werken om hem bij de les te houden en hem aan het lopen te krijgen. Voor mij was het toed duidelijk. Voor mij geen Florencio. hoe mooi hij ook is. Van het karakter ben ik niet zo gecharmeerd. Nou denk ik dat dat bij Weltmeyer weg komt want die ervaring heb ik vaker opgedaan. Ik vdint dus de combi van deze twee hengsten niet echt ideaal

Tja mijn merrie is juist het tegenovergestelde, die is extreem loperig en sensibel. Daar kon je altijd moeilijk aan rijden.
Ik ben ook benieuwd. Jullie horen het wel.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:29

Ja Suzanne - hou ons op de hoõgte!

Die foto hierboven van Florestan - wat kijkt dat beest plezant uit de ogen, prachtig.

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:01

Als je geinteresseerd ben heb ik nog wel wat filmpjes en foto's van florestan.

Zelf hebben we nu 10 Florestan gefokt en die zijn niet zo heel lui aangelegd, we gebruiken hem dan ook alleen op de wat hetere merries.

Als je foto's of meer info zou willen van deze paarden moet je maar even PM-en