Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Tja, Vic heeft geen schuilstal, alleen zijn mams. Als ik zie hoe de natuur het zelf oplost... Als het echt regent staat Vic dicht tegen mamma, als het een beetje regent speelt en rent ie als een malle en als het droog is ligt ie. Ik heb een beetje op de grond gelet en als het ff droog is is de grond (en Vic zelf) zo droog. Ze op stal zetten is voor mij geen optie, dan moet ik elders een stal regelen, want zelf heb ik die niet.
Sorry hoor, maar ik voel me een klein beetje aangevallen door sommige berichten hier. Ik begrijp dat je je veulens binnen haalt, had ik dat gekunt had ik het misschien ook wel gedaan, maar met Vic gaat het zo prima. Vind ik het zielig als ie in die regen en wind staat en het gaat tekeer? Ja best. Kan ie er tegen? ja. Word ie er hard van? Ja. Tot noch toe heb ik hem nog geen enkele keer op ernstige vermoeidheid of enige ziekteverschijnselen kunnen betrappen...
(in de miezer niet hoor!) dus laat staan dat ik een veulen buiten zou zetten..het is toch wel erig koud..en winderig..ga zelf maar is buiten staan...nat en in die koude wind..dan wil je zelf ook naar binnen...toch?
maar als je geen stal hebt maar wel een schuilstal zou ik daar zeker lekker veel stro in leggen en ze even lokken zodat ze weet dat er een schuilplaats is..ik ben zelf veel te bang dat hij ziek zou worden..maar in een zacht buitje zou hij wel naar buiten kunnen..even niet te lang..in een harde blijft hij maar binnen..!!