Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joyce_ schreef:Florentio is een prachtpaard en zeker aan te raden!
petraaken schreef:Joyce_ schreef:Florentio is een prachtpaard en zeker aan te raden!
Deze reactie niet ernstig nemen aub.
Shaduwaccount en heeft een ban gekregen.

), wat beknopt en af en toe eens een (te) makkelijk uitgevallen karakter.
Ricckkk schreef:Florestan zit een beperking op voor het buitenland, althans dit geld in ieder geval voor vers sperma.
Diepvries kan wel: dat is nu nog steeds 800 euro voor de eerste keer en de daarop volgende keren 600 euro.( moet je merrie wel erg makkelijk drachtig worden van de kwaliteit van het sperma is niet je van het).
Future heeft wel een grootramige merrie nodig dus ik zou niet kiezen voor Future.
Florencio vererft veel souplesse maar past imo beter bij wat klasiekere merries.
Als je perse een Florestan zoon zoekt zou je misschien kunnen kijken naar Florubin of Floribot.(deze hengsten zouden imo wat meer massa kunnen toevoegen).
zou je misschien een foto van de merrie kunnen plaatsen?

kimberley12 schreef:Ik ben het met Rickkk eens. Ik vond de Future's ook chique, maar als je een veulen wilt van een hengst die bij landgestut warendorf staat dan, moest je toch lid zijn, omdat ze die hengsten willen behouden voor de fokkerij.
Missouri schreef:Florestan zelf wil nog wel eens een diep ruggetje geven (is imo niet eens zo heel erg), wat beknopt en af en toe eens een (te) makkelijk uitgevallen karakter.
Maar over het algemeen heel aansprekende paarden, wat traag maar wel veel buiging in de gewrichten in de bewegingsvorm en aan de achterkant maar met veel lossigheid en houding.
Dees schreef:Dat Florencio 'mooi fokt', staat inmiddels als een paal boven water.Denk dat het de best fokkende hengst is binnen het KWPN-bestand.
Niet slecht voor een beestje dat in Nederland in eerste instantie alleen een kans kreeg van het NRPS