Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Die verschillen zijn niet zo goed te zien. Je kunt zeggen dat Lusitano's OVER HET ALGEMEEN vaker ramshoofden hebben en Andalusiers niet, maar het is ook heel vaak andersom. Lippizaner is in mijn ogen júist ponyachtiger gebouwd, iets breder en steviger gebouwd en minder lange benen. Maar je zoals met veel rassen heb je ook deze drie rassen in alle soorten en maten!
). De fokkers zijn daar op in gesprongen, waar de Lusitanofokkers nooit van hun oorsproknkelijke fokbeleid, voor het ideale stierenvechterspaard en allrounder, zijn afgestapt. Wel worden er pogingen gedaan om ze groter te fokken, maar het blijven altijd alround gebruiks paarden en geen modeshowgevallen. In ie zin zul je misschien meer "lelijke" (maar wel goede) exemplaren tegenkomen bij Lusitano fokkers dan bij "barbiepaard" fokkers in Spanje. En dat is niet gemeen bedoeld, maar gewoon even heel simpel verschillen uitleggend voor die niet zoveel er van af weten. Er zijn gelukkig ook nog (meer) hele serieuse PRE fokkers.Tozalin schreef:de andalusier komt uit andalusie, de lippizaner uit hongarije dacht ik. en de lusitano uit spanje dacht ik
scholiertje schreef:Hey lieve bokkers, hele simpele vraag... wat is nou prècies het verschil tussen een Andalusier, een Lusitano en een Lippizaner.
.
.
.
Tozalin schreef:de andalusier komt uit andalusie, de lippizaner uit hongarije dacht ik. en de lusitano uit spanje dacht ik

Lusitana schreef:Lipica is met 1 "p", en het ligt in Slovenië...
En de Lusitano komt uit PORTUGAL dat vroeger Lusitania heette
Lusitana schreef:Lipica is met 1 "p", en het ligt in Slovenië...