Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
loveblacky schreef:misschien moet je het veulen gewoon met rust laten, op het land met de merrie, en eventueel andere paarden.
moeder voed hem wel op in het begin.

). Ik ben het er zeker mee eens dat teveel getutteld niet goed is, maar ik denk wel dat het goed is dat het beestje gewend is aan menselijk contact, maar dat hij daarbij wel zijn grenzen moet leren kennen. 
), waarbij ik hem echt op z'n neus sla en niet meer tik waarbij ik heel hard mag niet of nee roep.
) werkt prima. Mijn favoriete paardenman geeft ook als tip om zo veel mogelijk met een paard zijn hoofd bezig te zijn als je te maken hebt met een bijter en NIET door juist zo weinig mogelijk met zijn hoofd bezig te zijn. Zijn hoofdje dus veel "omarmen" en aaien. Klinkt vreemd, maar hierdoor wordt zijn hoofd een gezamenlijk goed ipv iets waarmee hij op onderzoek uitgaat.
) en die ga jij winnen
. Je hebt drie seconden om te doen wat nodig is om hem op dat moment op andere gedachten te brengen en daarna kroel je gewoon met hem verder alsof er niks gebeurd is. METEEN straffen op het moment dat hij iets fout doet en daarna ook METEEN weer lief doen (=moeilijk
)
?? Mac schreef:Meestal doen jonge hengstjes dat om op onderzoek uit te gaan, maar ook om de verhoudingen te testen. Maar het is gewoon veel te link om het toe te laten! Die van een kneep in zijn neus vind ik een goede, maar ook over zijn neus wrijven (ligt er een beetje aan waar hij in hangt) werkt prima. Mijn favoriete paardenman geeft ook als tip om zo veel mogelijk met een paard zijn hoofd bezig te zijn als je te maken hebt met een bijter en NIET door juist zo weinig mogelijk met zijn hoofd bezig te zijn. Zijn hoofdje dus veel "omarmen" en aaien. Klinkt vreemd, maar hierdoor wordt zijn hoofd een gezamenlijk goed ipv iets waarmee hij op onderzoek uitgaat.
Valt hij echt aan, of komt hij al klauwend en steigerend op je af dan is dit een regelrechte oorlogsverklaring (bij wijze van dan he) en die ga jij winnen
. Je hebt drie seconden om te doen wat nodig is om hem op dat moment op andere gedachten te brengen en daarna kroel je gewoon met hem verder alsof er niks gebeurd is. METEEN straffen op het moment dat hij iets fout doet en daarna ook METEEN weer lief doen (=moeilijk
![]()
)
Leuk he, hengstjes??

)
!!! 

) ging eigelijk ook heel goed, mijn vriend hield hem vast bij het halstertje en blokkeerde hem van voren, met de zijkant stond hij tegen de muur, zo kon ik rustig zijn liezen afwerken. Hij liet het allemaal heel gelaten toe.
) Wasty schreef:Het veulen kan er niks aan doen heeft alleen maar jeuk omdat zijn tandjes doorkomen..
je kan hem niet straffen
als hij ouders is en doet het nog steeds gewoon terugbijte xD