Minder gelukkige onder ons..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Minder gelukkige onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:46

Ik ben net nog eens de lijsten doorgegaan van de drachtige bokt merries van 2006.. Daar stond die van mij ook tussen alleen heeft ze op 10 november een merrie veulentje verworpen..

Dus kom maar op.. wie had / heeft het geluk ook niet aan zijn zijde gehad.. En de oorzaak waarom het verworpen is. En hoever de dracht was..

De oorzaak bij die van mij is niet bekend..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:47

friese merrie bij ons, op 7 maanden, was niet drachtig gescand, oorzaak niet bekend

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:48

He bah sterkte ermee
Lijkt me echt erg als zoiets gebeurt..
Mijn merrie heeft vorig jaar gelukkig wel een gezond merrietje gekregen..

MysteryMum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:05

Veel sterkte.
Je verheugt je erop en dan zoiets...

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:22

Ja leuk is het echt niet, het is zelfs zo erg dat er voor mij de lol eraf is.. Ik weet dus niet of ik het uberhaupt ooit nog eens doe..

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:56

Mijn merrie was bijna 3 mnd drachtig toen ze opeens weer hengstig werd. Was 2 x gescand, op 6 weken nog alles goed, was een heel beweeglijk veulentje. Reden onbekend.
Het was voor ons het tweede jaar pech op rij, het jaar ervoor was ze drachtig van een tweeling, die allebei (in heel vroeg stadium) af zijn gekomen. Ik laat haar niet meer dekken.
Jammer, want ze heeft vroeger al 2 hele mooie veulens gehad.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:59

Mijn merrie heeft verworpen op 5 maand dracht eind vorig jaar, ze zou deze week uitgerekend zijn......, met fikse complicaties omdat de foetus niet direct uitgedreven werd maar enige tijd bleef zitten, en wij dus niks doorhadden....

Een heel behandel traject doorlopen, ze is nu weer helemaal fit.
Ze mag volgende maand een tijdje bij de hengst lopen en ik laat de natuur z'n gang gaan, als het lukt ...Fantastisch.....zo niet en de schade is te groot, so be it en dan stop ik er ook mee.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:11

de fries heeft ons 8 keer een gezond veulen gebracht, dit was dus ook de laatste keer, ze gaat met pensioen

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:16

Wij hebben een merrie, die niet zozeer een veulen heeft verworpen, maar waarvan het veulen na 2 dagen was overleden... was erg naar om mee te maken

cybella4

Re: Minder gelukkige onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:21

1 van mijn verzorgpaarden had in januari dr veulen verworpen. ze moest pas in mei ofzo veulenen. ze had een tweeling waarvan ze dr 1 begraven had onder het hooi. dat zag de eigenaar toen hij kwam om te voeren. het andere veulen lag ook dood in t stro.

summerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:52

30 juni 2005 is er bij ons een veulen dood geboren, 21 dagen te vroeg. Opnieuw 2 merries laten dekken en jawel nog een ramp...
11 januari heeft de andere merrie haar veulen verloren op 7 maanden, reden was een getordeerde navelstreng, als een wokkel zeg maar..
Nu verwachten we eigenlijk 5 juli het enige veulen maar de merrie begint nu al uier aan te maken, zie mijn andere topic in kraamstal.
De verwachting is dus dat ze eerder gaat bevallen. Ik hou m'n hart vast, echt!

amystella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:21

Sammy heeft 2 maand tevroeg een hengstje gekregen
Ze is zelf overleden
Veulen overleed 2 dagen later

En een merrie heeft na 5 maanden dracht veulen verworpen. Oorzaak onbekend

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:14

mijn merrie hollyday, op 9 maanden dracht, een tweeling, niet gezien op de scan. we proberen het al vier jaar, ze wilde heel de tijd niet drachtig worden, vorig jaar was het dus raak maarja een tweeling. we proberen het dit jaar weer, maar ik verwacht maar niks, dan is de klap misschien niet zo groot als t weer fout gaat.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:17

Mijn merrie Hinke op 10 maanden dracht een dode 2 ling mooi zwart hengstveulen met een blesje en 4 witte voetjes en een bruin merrieveulentje met alleen 3 witte benen.

Zelf is ze er bijna ook aan onderdoor gegaan maar ze heeft het gelukkig gered.

Volgende maand moet nog 1 merrie, best spannend dus

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:19

Getverderrie wat een rot verhalen allemaal!!! Je zou je merrie nooit meer laten dekken als je dit leest.
Allemaal veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:21

Mijn verzorgfriesje, haar (en tevens ook mijn) 1e veulentje!
1,5 week over tijd geboren, 1 hele mooi dag gehad samen, volgende dag was ie overleden...

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:27

bij ons een heel mooi donker bruin merrieveulen van Johnson.
Heeft niet geleefd is na 9 1/2 maand dracht geboren en lag nog met de vliezen er om heen in de stal 's ochtends.

De merrie was totaal niet van slag en heeft geen uier gekregen ( het was ook haar eerste veulen en die heeft dus niet geleefd)
Ze is nu opnieuw gedekt met Johnson, als alles goed gaat eind maart volgend jaar!!

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:41

Heel veel sterkte voor iedereen die zoiets overkomt! Ik heb het (gelukkig) niet meegemaakt, wel bij mensen, maar het lijkt me heel verdrietig voor jullie!

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:02

Mijn merrie heeft het niet verworpen, maar het veulen is geboren met zuurstof tekort, hij heeft maar 6 uur geleeft.
Ook weer een lichtpuntje, mijn merrie is nu trotse pleegmoeder van een tuigpaardveulen.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:21

Vorig jaar hebben wij het ook meegemaakt met ons trekpaard het veulen werd geboren en was na 5 dagen dood omdat hij te groot was. We kregen een adoptie veulen maar deze had geen biest gekregen van de moeder en daar door erg zwak helaas heeft ook hij het niet overleeft. Toen kreeg ze een kwpn veulen erbij en met deze gaat het nog steeds goed Amora heeft er ruim 4 maanden bij gelopen was wel een grappig gezicht zo'n groot trekpaard en dan een iel kwpn veulen ernaast.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:26

Wat zijn er toch veel verschillende manieren waarop het fout kan gaan! Maar het is realiteit, net zoals de veulens die wél probleemloos op de wereld worden gezet.

Wij zijn vorig jaar het veulen van Lee verloren in een red bag delivery (vroegtijdig losgelaten placenta) op 329 dagen. Waarschijnlijk was het een hele late verwerping, want ze vertoonde vrijwel geen symptomen van een naderende bevalling. We hebben haar na veel wikken en wegen toch nog laten dekken door dezelfde hengst en zitten nu op 325 dagen ....

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:25

Ja meiden, er zijn dus toch een hoop foute drachten geweest, ik begin er dus ook voorlopig niet aan.. Ik ben echt super blij dat mijn merrie er nog is..

Wat ik zo raar vond, het was haar eerste dracht, en ze was in een keer drachtig en ook op de scan zag alles er perfect uit.
Ze deed het zo goed, de dracht.. Ze was vrolijk en energiek. De eigenaar van stal heeft wel altijd tegen me geroepen, pas op straks verwerpt ze het, het staat er nog niet naast.. Hij was zowat voorzichtiger dan ik. Ik heb deze merrie ook zelf gefokt en had dus gehoopt dat het nu ook zo ging..
Maar goed ze liepen de dag dat het fout ging overdag nog even buiten op het land, het was rot weer, miezeren en wind.. De dochter van stal was aan t rijden in de bak en zag alle merries achter in het land staan op een kluitje en Easter en Bo met zijn 2e aan het begin van het land.. Bo liep ook heen en weer voor East (om haar te beschermen van de kudde, dat idee hadden wij..) En East is gaan liggen en heeft het veulen gekregen.. Ze heeft het ruim 20 minuten staan likken en toen zijn Bo en East de kudden in geraced en het was goed..

Ik had zo verwacht dat ze helemaal hysterisch zou worden en druk en hinniken. Maar helemaal niets.. Het leek alsof ze er blij mee was dat het zo gegaan is..

We hebben het veulen uit het land gehaald en begraven.. Het enige was dat het veulen een raar achterbeen had..

Afbeelding

De DA heeft het idee dat er iets mis was in de ontwikkeling.. Ik vind het toch jammer dat er nooit echt een oorzaak te benoemen is.. Maar ja.. oliebol happens..

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:48

Jammer dat de foto het niet doet.. Kan iemand hulp geven aan deze digibeet?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:05

Je hebt de link van het hele album geplakt i.p.v. alleen van de foto. Als je rechtermuisknop --> eigenschappen en dan die link plakt krijg je de foto.
Als je dat nu op het 'kruisje' doet en de link in een nieuw venster plakt is het hele album te zien.

Inderdaad een raar achterbeen, net of er geen 'vel' omheen zit.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:11

aerdenhout1 schreef:
Getverderrie wat een rot verhalen allemaal!!! Je zou je merrie nooit meer laten dekken als je dit leest.
Allemaal veel sterkte!

Ik heb ze net laten dekken.. En lees nu pas dit topic...