Zwart, donkerbruin of toch een schimmel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Zwart, donkerbruin of toch een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:56

Na een hele discussie met verscheidene mensen over de toekomstige kleur van mijn laatst nieuwe aanwinst, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die een gokje durven te doen. Want voor zover ik het uit heb kunnen pluizen blijft het nog eventjes een verassing wat voor moois hier uit voortvloeit, en dat maakt ook niet uit want ik persoonlijk heb namelijk totaal geen voorkeur voor een donkere of een schimmel.

Ik ben dus wel benieuwd wat jullie ervan denken, hier de informatie:

Paps is Odermus R en schimmel, de vader daarvan is Calido 1 (schimmel) en mams is een donkere merrie geweest.

De mams van mijn aanwinst is zwartbruin, en de vader daarvan is Ulft (bruin). De moeder is de merrie Wanda (platenbont zwart) en dus uit de Tina D stam.

De aanwinst lijkt momenteel muisgrijs, maar heeft een enigzins bruine gloed erover (zeker in het zonnetje);
Afbeelding

Ik ben benieuwd

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:58

ik gok op ehm... schimmel *heeft het vast fout *

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:04

ik denk ook *schimmel *

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:27

Ik denk donkerbruin of zwart, anders hebben ze toch geen aftekeningen?
* voelt zichzelf dom *

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:41

Ik denk ook schimmel !

Schimmels hebben ook gewoon aftekeningen, mijn schimmel is bruin geboren en heeft linksachter een wit been en een grote bles op zijn hoofd die zijn linkerneusgat ingaat.

Zijn aftekeningen staan ook duidelijk op zijn papier vermeld en zijn nog steeds duidelijk te zien en hij is nu 8 jaar.

Seraphim

Re: Zwart, donkerbruin of toch een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:43

Lastig, maar ik ga ook voor schimmel..

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:07

Ik vind het lastig te zien op deze foto, maar heeft het veulen een z.g.n. brilletje? Lichte haren rond de ogen bedoel ik daarmee.
Schimmels worden over het algemeen met zo'n brilletje geboren, als je veulen dat dus heeft kun je er van uit gaan dat het een schimmel zal worden.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:08

Ik ga voor zwart.

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:09

Ik ga voor een bruine zal het wel fout hebben want het is maar een gok
Tjaa we willen wel meer foto's hoor

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:11

schimmel ?!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:12

Als ik deze foto zie, dan denk ik donkerbruin, maar je zegt in je verhaaltje dat ie nu muisgrijs lijkt, dan denk ik schimmel.

Kunnen we misschien niet emer foto's zien ???

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:13

even complimenteren met het veulen hoor, wat een mooi beestje.
Ik zou hem het mooist vinden als hij zo bleef, maar een schimmel zit er zeker in. Maar als het je niet uitmaakt zou ik me er niet druk over maken en lekker ervan genieten, je ziet het vanzelf.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:49

Hmmm, ik denk persoonlijk dat hij bruin blijft maar grote kans dat schimmel kleur er toch door komt. Zeker als je al aangeeft dat ie een muisgrijze gloed heeft.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:54

Ik denk toch een schimmel..

Pinda_Dipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:58

shadowlover schreef:
even complimenteren met het veulen hoor, wat een mooi beestje.
Ik zou hem het mooist vinden als hij zo bleef, maar een schimmel zit er zeker in. Maar als het je niet uitmaakt zou ik me er niet druk over maken en lekker ervan genieten, je ziet het vanzelf.

Hoi, dankjewel voor het compliment! Ik vond haar vanaf moment één al helemaal leuk, en ook haar bewegingen spreken me heel erg aan. Och, ik hoop gewoon dat ze leuk uitgroeit en ik nog heel lang héél blij en trots met haar mag zijn.

Ik heb nog wat nieuwe foto'tjes, maar moet ze nog eventjes verkleinen en uploaden. Waarschuw alvast, want de kwaliteit is heel slecht... Maar we waren op het moment van de bezichtiging drukker met kijken naar haar, dan met foto's maken en dat is er ook wel aan af te zien.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:13

Beetje verschillende formaten, maar anders waren haar kleuren wat onduidelijk, vandaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:19

erg leuk veulentje...welke kleur hij ook word

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:37

Supertje schreef:
Ik vind het lastig te zien op deze foto, maar heeft het veulen een z.g.n. brilletje? Lichte haren rond de ogen bedoel ik daarmee.
Schimmels worden over het algemeen met zo'n brilletje geboren, als je veulen dat dus heeft kun je er van uit gaan dat het een schimmel zal worden.

Dat kan ik op de nieuwe foto's nog steeds niet goed zien
Als hij geen 'brilletje' heeft is het een zwarte, geen bruine. Bruine veulens hebben namelijk lichte onderbenen en meestal een lichte neus. Bovendien is dit veulen behoorlijk grijs, en echte zwarten worden vrijwel altijd grijzig geboren, soms met een bruine tint erdoor, maar zoals ik al zei zal een bruin veulen lichte onderbenen hebben op jonge leeftijd.
Op deze foto is duidelijk te zien wat ik bedoel, dit is een bruin veulen:
Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:14

Bedankt voor je reactie! Nee ze heeft geen brilletje, tenminste nú niet in iedergeval. Ze is echt muisgrijs met een beetje bruine gloed, en geheel zonder witte haren op dit moment (op haar aftekeningen na dan)

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:24

Weet je trouwens zeker dat de merrie donkerbruin is? Mij lijkt de merrie namelijk ook echt zwart, zeker op de laatste foto's.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:25

Op haar papier staat zwart-bruin, maar ik vind haar ook eerder naar het zwarte neigen, was als jong paard ookal zo'n toverbal zeker.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:32

Echt een mooi veulen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:56

Pinda_Dipje schreef:
Op haar papier staat zwart-bruin, maar ik vind haar ook eerder naar het zwarte neigen, was als jong paard ookal zo'n toverbal zeker.

Als het een bruine is moet ze altijd het jaar rond in ieder geval bruin bij de neus en liezen blijven. En daar lijkt ze me echt zwart.
Ik denk dat ze als veulen een soortgelijke kleur heeft gehad als het veulen wat ze nu heeft. Misschien dat de schetser zich daarin heeft vergist, dat komt namelijk wel vaker voor

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:58

Ja dat heb ik inderdaad wel vaker gehoord. Volgens de dierenkliniek waar ik altijd over de vloer komt wordt ze hoogstwaarschijnlijk zwart; Ben benieuwd!

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:45

als ik dit veulen bekijk is dit een zwarte. schimmels zijn over het algemeen gitzwart, terwijl zwarten juist meer grijs zijn. bovendien zie ik inderdaad geen brilletje/oogschaduw.