Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zo boor je op voorhand al elke discussie de grond in
. Bucephalus schreef:@ Excuseme, mag ik aannemen dat je van mening bent dat het zuiver speculaties zijn? Ik zal mijn onderschrift wijzigenZo boor je op voorhand al elke discussie de grond in
.
Bucephalus schreef:In een aantal topics, dat de afgelopen tijd de revue is gepasseerd, zijn de namen van Hans Peter Minderhoud en Edward Gal veelvuldig genoemd als vaste dressuurruiters van (jonge) hengsten die worden gepromoot. Er is veel kritiek: de paarden zouden onder teveel spanning moeten presteren, woorden als 'getrixt' vallen en er wordt gesuggereerd dat wat je ziet niet goed is voor de ontwikkeling van de jonge paarden. Wat is je mening?
[***] schreef:Ga jij maar eens met een correct gaande jonge hengst in de brabanthallen of dergelijke accomodatie rijden!
Elisa2 schreef:Ze zouden in ieder geval naar de ontspanning toe kunnen rijden,maar ze maken genoeg taktfouten met die druk. Ik ben het er wel mee eens dat die paarden de capaciteiten moeten hebben omdat hun dat er anders ook niet zo uit kunnen rijden.Maarja aan de andere kant,wat heb je dan aan een nakomeling van die hengst,als je zelf niet zo kunt rijden en het wel vereist word om je paard zo te rijden omdat je anders hun capaciteiten niet voldoende kan benuttigen?
ceasario schreef:Wanneer je de paarden op een lager tempo laat lopen zie je hun beperkingen en de HH zijn een kei in het verdoezelen van die beperkingen. Maar het is de wet van de grote getallen die deze beperkingen niet zien, vandaar de aandacht naar de hengsten toe die zij rijden
Elisa2 schreef:Toch zijn zij een voorbeeld...
ceasario schreef:Elisa2 schreef:Toch zijn zij een voorbeeld...
Dan moet je er Balkenellende op zetten.
[***] schreef:Ik denk dat de paarden die bij Ed en HP opgeleid worden een betere africhting krijgen dan bij de amateurs en het is dus ook geen wonder dat ze beter lopen dan de gemiddelde 3-4-5 jarige.
Dat van paarden te jong teveel gevraagd is een algemene tendens en dat gebeurd niet alleen bij hun. En het verschil is dat bij de paarden van HP en Ed de basisafrichting wel voor elkaar is en de amateurs die hun na willen doen de boel vertrixen.
Ik zou mijn paard er zo heenbrengen, alleen niet voor haar vijfde levensjaar.
Elisa2 schreef:ceasario schreef:
Dan moet je er Balkenellende op zetten.
? En dan ?