Vivaldo (polansky x Montecristo) veulens.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLHJarig

Vivaldo (polansky x Montecristo) veulens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:09

Ik ben opzoek naar de veulens van Vivaldo, de hengst sprak mij wel aan, niet onder Bart Bax maar wel onder Mireilla(amazone Dreamcatcher) Hij staat ook niet meer bij Bart

Hier wat foto's van Vivaldo:(is niet Bart Bax)

Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje onder mireilla:
Afbeelding

Wie kan mij helpen?

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 07:09

niemand?

Suzanne F.

Re: Vivaldo (polansky x Montecristo) veulens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:17

Eeehm mag ik zeggen dat ik er ook totaal niet benieuwd naar ben??

En had idd al gezien dat dat Bart Bax niet was...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:27

in zulk lang gras tilt volgens mij ieder paard zijn benen meer op dan normaal , al 'lijkt' het natuurlijk wel leuk

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:31

Daar gaat t toch niet om hier weule? Ze is op zoek naar nakomelingen van die hengst.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:01

Suzanne F. schreef:
Eeehm mag ik zeggen dat ik er ook totaal niet benieuwd naar ben??

En had idd al gezien dat dat Bart Bax niet was...

ik had ook zo'n mening gevormd na den bosch...

paard liep erg slecht toen, maar ik heb gehoord dat hij bij Bart weg is omdat hij hem eerst helemaal op heeft gereden omdat hij bang was dat hij gek ging doen en tja dat scheelt behoorlijk kwa dekkingen.

Er is iemand op bokt die hem kent vanaf dat hij zadelmak werd gemaakt, en zelfs zij vond dat Bart hem superslecht voorstelde! van de hele paard bleef niks meer over.

Kortom aan dit soort berichten heb ik niet zo veel, ik blijf deze hengst zeker volgen en ik ben benieuwd naar z'n nafok...

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:48

ze gaan souplesse missen, let maar op...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:10

Vind het een beetje een traag x lomp combi.
Kan in mijn ogen niks leuks van komen maar dat komt omdat ik niet van die types houd.

Misschien met een superelastisch bloedmerrietje.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:59

Suzanne F. schreef:
Vind het een beetje een traag x lomp combi.
Kan in mijn ogen niks leuks van komen maar dat komt omdat ik niet van die types houd.

Misschien met een superelastisch bloedmerrietje.

hmm.. misschien wat voor de tuschinski's in de toekomst

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:41

Hihi ja misschien wel..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:09

Needje schreef:
Daar gaat t toch niet om hier weule? Ze is op zoek naar nakomelingen van die hengst.

Die worden dit jaar voor het eerst geboren.

Ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Beetje kort in z'n rug.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:46

En dus misschien wat voor [naam verwijderd]?
Hihi, jammer van die Kostolany in de pedigree... die moet ik niet

Polansky zelf vind ik wel aardig okee trouwens, en Montecristo geschikt maar veel te duur.
[naam verwijderd] is wel superelastisch klein merrietje.. dus wie weet...

Vind het dekgeld van deze Vivaldo trouwens te hoog - jonge onbewezen hengst....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:57

De pedigree vond ik wel intressant van deze hengst, want Montecristo vind ik een goede, degelijk hengst. Alleen hij fokt ook zo en met een plat kruis vond ik 'm niks voor mijn merrie. Neemt niet weg dat ik z'n dekgeld wel iets duur vind, maar niet onoverkomelijk duur.

Alle jonge hengsten zijn zo duur bij het kwpn, dees Neem een Santano die was al 1000 euro toen er geen enkel veulen nog van was.

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:21

Sammie schreef:
De pedigree vond ik wel intressant van deze hengst, want Montecristo vind ik een goede, degelijk hengst. Alleen hij fokt ook zo en met een plat kruis vond ik 'm niks voor mijn merrie. Neemt niet weg dat ik z'n dekgeld wel iets duur vind, maar niet onoverkomelijk duur.

Alle jonge hengsten zijn zo duur bij het kwpn, dees Neem een Santano die was al 1000 euro toen er geen enkel veulen nog van was.

zijn pedigree is zeer betrouwbaar! polansky(zal wel Gp-worden met Leida) x Montecristo(Zware tour) verder allemaal dressuurbloed!!

Ik vind z'n halsbespiering wat weinig, hoofd wordt iets lomp en hij zou meer bergopwaartsgebouwd mogen zijn.
begeingen schijnen wel goed te zijn, maar in den bosch wat het echt huilen met de pet op!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:34

Sammie schreef:
Alle jonge hengsten zijn zo duur bij het kwpn, [naam verwijderd] Neem een Santano die was al 1000 euro toen er geen enkel veulen nog van was.

Daarom dek ik niet bij jonge hengsten van het kwpn - dekgeld is belachelijk. Jonge hengst zonder toonbare nafok mag niet duurder zijn dan 650 euro, zeker als ze zo weinig populair zijn als deze Polanskyu zoon

Ik wil eerst iets zien voordat ik dik 800 euro of hoger ga neertellen.
Ons ben zunig, ons meeste waar voor elke euro willen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:24

marcolemar schreef:

zijn pedigree is zeer betrouwbaar! polansky(zal wel Gp-worden met Leida) x Montecristo(Zware tour) verder allemaal dressuurbloed!!

Betrouwbaar kun je het niet noemen. Polansky is nog jong wat zijn kids gaan doen weet je niet. Montecristo heeft zijn eerste (zoon) al in de Lichte tour lopen, maar beiden zijn niet echt gewild dus zoveel kinderen lopen er niet van rond.

Eerlijk gezegd vind ik Polansky het minst, ik vind er verder niet veel aan. Ook in Upperclass vind ik hem de zwakste schakel. Wellicht groeit hij beter uit en kan hij het tegendeel bewijzen, maar je moet goede merrie hebben wil je Polansky kunnen gebruiken zonder gelijk een hoop 'narigheid' in je nafok toe te voegen. (denk aan het achterbeen, hals, nek enz)

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:28

Sammie schreef:
Eerlijk gezegd vind ik Polansky het minst, ik vind er verder niet veel aan. Ook in Upperclass vind ik hem de zwakste schakel. Wellicht groeit hij beter uit en kan hij het tegendeel bewijzen, maar je moet goede merrie hebben wil je Polansky kunnen gebruiken zonder gelijk een hoop 'narigheid' in je nafok toe te voegen. (denk aan het achterbeen, hals, nek enz)

Toch had hij uit z'n eerste 2 jaargangen al 2 ggk zonen zo slecht fokt hij dus niet Maar hij stempelt wel kwa model vind ik, niet kwa kleur

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:34

marcolemar schreef:
Sammie schreef:

Toch had hij uit z'n eerste 2 jaargangen al 2 ggk zonen zo slecht fokt hij dus niet Maar hij stempelt wel kwa model vind ik, niet kwa kleur

of we van dat model blij worden...om over de beweging van de gemiddelde polansky maar te zwijgen

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:38

Upperclass vind ik juist een aanvulling kwa exterieur! maar beweging is idd wat vlakje met weinig souplesse... maar wel een goede takt in draf en een goed ondertredend achterbeen...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:46

marcolemar schreef:
Toch had hij uit z'n eerste 2 jaargangen al 2 ggk zonen zo slecht fokt hij dus niet
Ligt dat geheel aan hem of aan de moederlijn?

Uppie heeft dat achterbeen (gelukkig) niet van zn vader.

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:49

Sammie schreef:
marcolemar schreef:
Toch had hij uit z'n eerste 2 jaargangen al 2 ggk zonen zo slecht fokt hij dus niet
Ligt dat geheel aan hem of aan de moederlijn?

Uppie heeft dat achterbeen (gelukkig) niet van zn vader.

zo slecht is Polansky toch ook weer niet

Op mijn web-log heb ik er een filmpje toen hij door leida werd geprensenteerd bij hengstenshow TC.... www.marcolemar.web-log.nl

Ik denk dat Polansky zelf nog hoge ogen gaat gooien helemaal onder Leida anders had ze hem waarschijnlijk ook niet gekocht

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:30

Weet je, ik vind Polansky een heel stuk prettiger om te zien dan Gribaldi Polansky heeft een prachtig mooie pedigree... Daar zouden ze een Ferro van moeten hebben, dan wist ik het zeker

Met tips en trucs zijn klaarblijkelijk al die hengsten aan het lopen te krijgen, zelfs die van Kostolany. Dus als Leida ook een beetje handig is...

Mr_PLHJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:39

Dees schreef:
Weet je, ik vind Polansky een heel stuk prettiger om te zien dan Gribaldi Polansky heeft een prachtig mooie pedigree... Daar zouden ze een Ferro van moeten hebben, dan wist ik het zeker

Met tips en trucs zijn klaarblijkelijk al die hengsten aan het lopen te krijgen, zelfs die van Kostolany. Dus als Leida ook een beetje handig is...

aha vandaar dat Leida altijd met springschoenen rijdt

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:13

Tis alweer een best oud topic, maar er is wel nieuws betreft Vivaldo waar iedereen zo negatief over was, behalve ik dan Tong uitsteken

Hij heeft de halve finale van de Pavo cup op zijn naam gezet! en is uiteindelijk 5e geworden, tochwel een prestatie voor een traag x lomp combie Clown

Afbeelding
Hier aan het werk tijdens de finale.

Zo zie je maar weer, dat je niet altijd achter de grote massa aan hoeft te lopen. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:34

Als jij denkt er goede veulens mee te fokken is het toch goed? Je moet doen wat je zelf denkt en nooit achter de meute aanlopen.

Ik vind er nog steeds weinig aan, met name qua bloedvoering. Ik heb hem niet zien lopen nu in Ermelo dus kan niet zeggen of hij net zo stom, gewoon, traag en lomp was als in Den Bosch. Hij schijnt nu beter te lopen, kan ik geen oordeel over geven.
Fokken doe ik er sowieso niet mee.