hoe zijn nakomelingen van krack c?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

hoe zijn nakomelingen van krack c?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:43

de titel zegt het eigenlijk al..

omdat ik binnenkort de overgang maak naar de paarden,
en we een heel leuk krack C veulen hadden gezien (wel nog maar van februari dus nog erg jong)
zou ik graag willen weten hoe zijn nakomelingen zijn in de omgang (tijdens inrijden enzo) de goede en mindere kanten van zijn nakomelingen en hoe ze het in de sport doen..

kortom; alle informatie is welkom

RuizWish

Re: hoe zijn nakomelingen van krack c?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:12

Afstammelingen rapportage

Afstammelingen 1997 (veulens)
Van de hengst Krack-C werd een uniforme collectie rijtypische veulens getoond met ras en uitstraling. De ontwikkeling is amper voldoende tot voldoende. De veulens staan voldoende in het rechthoeksmodel, maar zouden meer formaat moeten hebben. De bewegingen zijn zeer aansprekend. Het voorbeengebruik is opvallend goed, het achterbeen wordt goed gebruikt.
Het hoofd is sprekend. De veulens hebben ruim voldoende nek. De hals heeft voldoende lengte en voldoende bespiering in de bovenlijn. Soms is er sprake van onderhals, maar de hals wordt goed gedragen. De schoft is voldoende ontwikkeld. Lengte en ligging van de schouder zijn voldoende en de bespiering is ruim voldoende. De rug is ruim voldoende bespierd en de lendenpartij ligt voldoende aangesloten. De croupe is hellend en heeft voldoende lengte en bespiering. De broekspier loopt voldoende lang door. Het voorbeen is correct gesteld, maar wat fijn. Het achterbeen is goed gesteld.
De stap is goed, met ruimte en souplesse. De draf is opvallend goed. Het voorbeen heeft een mooie heffing en het wordt goed weggezet. De veulens hebben veel schoudervrijheid. Het achterbeen wordt goed ondergebracht, de veulens komen goed tot draven en draven met veel balans en souplesse. De veulens hebben een goede kootvering. Ook de galop heeft afdruk, ruimte, souplesse en balans.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 17 veulens uit 62 dekkingen.

Afstammelingen 2001 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Krack-C voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2005 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Krack-C voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:13

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:13

met grote getalle

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:14

Ik heb zelf een driejarige Krack C x Amethist x Legaat. Het is een hele nuchtere merrie, is niet makkelijk van de wijs te brengen. Ik ben net begonnen met het longeren en dat pakt ze heel makkelijk op. Qua bouw doet zij nu nog wel wat jeugdig aan, maar zij wordt in juli ook pas drie jaar. Ze is correct op de benen, ruim voldoende maat en een heel luxe hoofdje!!!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 10:55

heel erg bedankt voor jullie reacties,
hebben jullie zelf ook een afstammeling van hem en hoe zijn ze in karakter enzo?

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:43

vaak moeilijke paarden.heet en snel beledigd

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:47

Hoi,

Wij hebben op stal een nu 8 jarige nakomeling van Krack C staan. het is een Krack C x Voltaire.

Hij is heel koel in zijn koppie en heel lief op stal. Met rijden doet ie geen stap verkeerd.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:08

impala schreef:

vanwaar dit?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:20

Wij hebben een Krack c uit een Goodtimes merrie gefokt, die isnu bij Leida Strijk, maar hij kan ook wel weer verkocht zijn. Dit was echt een super lieve hengst. Maar wel met karakter, zeer werkwillig, maar altijd in voor een grapje.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:02

impala schreef:

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord bij Krack-kinderen!
Wel dat ze heet zijn, maar niet moeilijk van karakter en snel beledigd...

Bij mij bekend, hebben ze veel inzet en juist een fijn karakter..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:34

Krack strooit enorm en fokt de moederlijn veel achterna.
Er zijn allerlei soort Kracks in alle kleurtjes, maten, karakters en talenten.
Klein, groot, lomp, sjiek, heet, koel, zwart, vos, bruin, stippels, moeilijk, braaf. Over het algemeen genomen kunnen de meesten goed lopen maar ook ik ken echt ongetalenteerde krakkies.
Geen touw aan vast te knopen aan de vererving van Krack, alleen dat je duidelijk moet kijken uit wat voor moederlijn de nakomeling komt.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:37

oke bedankt voor de reacties
de moederlijn zit wel goed bij het veulen, aan mams zal het ook niet liggen dus

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:09

Ik heb ook een nakomeling van krack c. Een plaatje om te zien en een droom om te rijden. Ze heeft een spectalucair voorbeen, goed achterbeen en ontzettend veel swung in zich.

Alleen staan kan ze heel moeilijk, ze flipt dan helemaal.
Zodra er een ander bij staat is ze heel lief op stal.
Ze is wel 'snel' beledigd tijdens het rijden. Trucjes om onder het wekr uit te komen onthoud ze wel! Maar alles maakt ze weer goed....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:17

Mijn vriendin rijd een jonge krack c merrie momenteel op Z1 nivo (Z1+1). Ik moet zeggen, het is een enorm wakker paard, geen beginners paard, kan super sjouwen en heeft echte krack c bewegingen. Haar merrie is echt een die moet je kunnen rijden en daar moet je mee overweg kunnen, het zou absoluut geen paard voor mij zijn Het dier is zo lenig en bij mijn paard weet ik wanneer ze zal schrikken (voorspelbaar) dat heeft die van haar absoluut niet. Een foto staat wel onderaan in mijn profiel.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:00

Ik heb ook een nakomeling van Krack C.
Het is een merrie van 6 jaar oud en te klein gebleven nl rond de 1.58cm en dat nog wel uit een merrielijn die alleen maar paarden vanaf de 1.68cm heeft gegeven.
Het is een merrie met veel elasticiteit en heet karakter, ik heb haar een paar maanden geleden bij 1 van onze amazones opgehaald omdat ze zich heel erg onttrok tijdens het rijden en dat kwam haar bewegingsmechanisme niet ten goede.
Nu ben ik haar al een aantal weken met de dubbele longe aan het trainen en nu gaat het weer ergens op lijken, af en toe laat ze weer haar Krack-voorbeen zien en begint ze dus ook weer van achteren naar voren te lopen.

Kortom dit is een Krack C die het een geroutineerde amazone (met begeleiding van een instructeur die jureert tot en met de grand prix) zeer moeilijk kan maken en wel door haar lichamelijke aanleg en apart karakter.

Ik heb haar nu drachtig van Democraat in de hoop dat ze nog wat meer lichaam krijgt en een wat degelijker karakter eraan over houdt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:09

Mijn Krack C merrie ging gewoon liggen bij het zadelmak maken zo'n draak was het. Het is eigenlijk nooit goed gekomen, nu gebruik ik haar maar voor de fok. Ze kan overigens wel spectaculair lopen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:17

janderegelaa schreef:
Mijn Krack C merrie ging gewoon liggen bij het zadelmak maken zo'n draak was het. Het is eigenlijk nooit goed gekomen, nu gebruik ik haar maar voor de fok. Ze kan overigens wel spectaculair lopen.

Gewoon hyperintelligent dus..........
Maar ik begrijp dat ze nu gedekt is door Jazz of Lancet?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:19

Een paard bij ons op de manege komt van Krack C.
Erg lief paard, heeft een hele tijd een been blessuure gehad, maar dat is niet een erfelijk iets ofzo volgens mij.
Dat was iets in een pees, gewoon iets wat ieder paard kan krijgen.
Met rijden heb ik geen idee hoe ze is, ik doe niks met haar.
Ze is wel erg mooi gebouwd.
Veel plezier met het uitzoeken van een paard

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:48

janderegelaa schreef:

Vroeger kregen dergelijke dieren een enkeltje paardenworst....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:57

Ach ik heb er eentje die zich probeerde te verzuipen in de waterbak tijdens het beleren om onder het werk uit te komen.

En moeders is er weleens een aantal keren bij gaan liggen ja tijdens het werk maar alleen aan de longe, nog nooit onder het zadel.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:24

Ik heb een jaar een krack c merrie gereden, en heb werkelijk waar nog nooit zo'n goed en fijn paard onder mijn kont gehad!
Vond het een heerlijk paard om te rijden! Hele fijne gangen en erg braaf in de omgang.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:28

oke bedankt voor jullie reacties..
als ik het zo lees zijn het dus fijne goede sportpaarden,
maar er zitten ook bij met gebruiksaanwijzing..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:29

Bij ons stond er 1tje op de manege, man wat een gangen had ie! En was vooral ook heel erg lief... Kon heel goed lopen in iedergeval!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:13

CGJ12 schreef:
janderegelaa schreef:

Gewoon hyperintelligent dus..........
Maar ik begrijp dat ze nu gedekt is door Jazz of Lancet?

Nee..... door TomTom