hoi,
hoe lang stond de pony al bij die mensen dan die haar zo hebben verwaarloost?
en stond er een hengst bij dan, of is er 1 bij geweest?
voor zover je weet?
als ik 'logisch' denk zou je ervan uit moeten gaan dat ze drachtig is, ik bedoel mensen die voor zo weinig mogelijk onkosten aan een pony willen verdienen (vraag me echt niet hóe), die proberen er vaak ook wel elk jaar een veulen uit te halen.
maar was de pony van mensen die een pony haddden voor de kinderen, en uit onkunde het zover hebben laten komen, dan zal ze waarschijnlijker niet dachtig zijn.
en misschien heeft degene die jou de pony verkocht wel gezegt dat ze drragend is omdat hij dacht dat je er dan meer belang bij zou hebben (handelspraatje)
is het een oudere merrie?
dan heeft ze misschien wel standaard zo'n buikje door vorige veulens.
was ze heeeel erg mager en verwaarloost?
dan vraag ik me af of ze wel drachtig is, ik kan me voorstellen dat het lichaam niet meer goed functioneerd dan.
maar je ziet het wel gebeuren hoor, soms zo erg dat het veulen (of puppie of jong, wat dan ook) de moeder bij wijze van spreken 'opeet'.
alle energie neemt dus, terwijl moeder in slechte conditie is.
ik denk dat je maar gewoon zo goed mogelijk voor de pony moet zorgen, zoals je gelukkig doet, je kan haar lijnzaad proberen te geven om door de vacht te komen, al is scheren idd wel beter maar dat zal niet lukken als ik het zo lees, verder de merrie zo vertrouwd mogelijk maken en als het enigzins kan op het land laten, met nog een pony erbij die goed mak is zodat ze daarop terug kan vallen/ zekerder wordt.
wel zeker weten eerst dat je haar nog kan pakken, straks loopt er een veulen bij en kan je de pony's de eerste maanden niet vangen..
haha wat een lang verhaal, maar ja.
het is moeilijk om zo van de foto te zeggen van drachtig of niet drachtig.
echt goed dat je haar uit haar oude situatie hebt weten te halen 
van die andere pony ook die ik in dit topic zag