Waarom stopt ze nou met kegelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Waarom stopt ze nou met kegelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:45

Beetje vage titel....sorry... maar het zit dus zo....

Mijn merrie was vorige week zondag uitgerekend....
Nu werd ik dinsdagavond ineens gebeld dat ze aan het kegelen was en dat ze onrustig was....Ik dus meteen mijn spullen bij elkaar geraapt en daarheen gegaan.... Ik zat helemaal in de stress, dus ben niet meer bij dr gaan kijken, maar heb alleen nog maar binnen naar de monitor zitten kijken! Na 2 uur vol spanning daarnaar hebben zitten kijken ben ik maar naar bed gegaan (ik heb daar min of meer mijn eigen bed ) en heb ik het overgelaten aan de staleigenaar en eigenaresse, (die wekken mij zodra er een gaat bevallen.) De volgende ochtend liep ik de stal in om te kijken hoe het met mn meisje was en ik kijk even naar die uier, is er geen kegel meer te bekennen! En nu...4 dagen later is er dus nog steeds niks meer te zien! Ik heb nog nooit meegemaakt dat een merrie gaat kegelen en dan ineens stopt..... Hebben jullie dit weleens meegemaakt?

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:18

vorig jaar had ik wel dat 1 of 2 dagen (weet ik niet precies meer) van te voren ze iets minder ging kegelen, en op de dag zelf spoot het eruit!

maar dat ze helemaal niet meer kegelt, vind ik wel raar ja, misschien dat anderen hier raad mee weten, maar ik weet het niet...

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:24

Ja hoor, heb het ook wel meegemaakt! Goed in de gate houden, er ligt straks ineens een veulentje naast misschien! Mijn merrie was dit jaar aan het druppelen, en toen stopte ze ineens. Dag later was het veulen er!

Je merrie wil je gewoon even in spanning laten zitten!

jarrah

Re: Waarom stopt ze nou met kegelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 15:28

Ok bedankt voor de reacties, we wachten het rustig af

Ik ga nu weer daarheen (kwam alleen even thuis om wat spullen te halen ) en dan ga ik de komende dagen het erf niet meer af

Ik kan de komende dagen niet meer bokken, omdat hun computer stuk is, maar zodra het veulen er is en ik weer thuis ben, zal ik zo snel mogelijk verslag doen

Nogmaals bedankt voor de reacties!!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:55

He lisette... leuk je hebt weer een geboorte gezien!!
Ik hoop snel foto's te zien van de sorento of ie echt zo gaaf is als hij wordt beschreven...
Had tiff maar bij sals gezet mss kon ze iets leren..
Wie weet moet je er vannacht ineens uit dat ze aan het veulenen is wie zal het zeggen bij die rare merrie's

Alvast veel succes en ik hoop dat Tiff je niet al te lang meer laat wachten

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:14

Ik ben benieuwd hoor, hoe lang dit nog gaat duren... voor jou hoop ik niet zo lang meer

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:02

Zo ik moest er even tussenuit, ik ben nu even thuis....ik word helemaal gek daar....3 keer per nacht schrik ik wakker, dan sta ik ineens middenin de kamer met het idee dat mijn paard gaat bevallen
En overdag loop ik alleen maar heen en weer naar het land om te kijken hoe het met mijn meisje is....
Gisteravond werd het me echt even te veel allemaal, er was een dood lammetje geboren en in combi met al die spanning en slaapgebrek van de afgelopen tijd, kon ik alleen nog maar janken....

@amati: Sals heeft het idd netjes gedaan
Het was in het begin wel even schrikken als je een donkere verwacht en dan krijg je een vos met 4 witte benen, een bles en ook nog eens van die albino ogen
Maar hij word nu echt met de dag leuker, hij is mooi hoogbenig en langgelijnd en hij kan nu al super bewegen!!!
Ook Katja heeft het netjes gedaan, die heeft een mooi merrie'tje (v. Houston x Michelangelo), moet nog even uit de kreukels komen, maar ook zij word met de dag leuker

Jammer genoeg ben ik nu mijn fototoestel vergeten mee naar huis te nemen anders had ik even wat mooie foto's van de andere 3 veulens erop kunnen zetten......nouja volgende keer beter!!!

Ik hoop dat Tif nu wel even op gaat schieten, maar na die ene dag vertoond ze helemaal geen tekenen meer!! We zullen dus braaf af moeten wachten......(en ondertussen kan je mij in een gesticht stoppen )

Bedankt verder voor de reacties!!!

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:49

Jee, spannend hoor Lisette! Sterkte de komende dagen! Wat hoop je dat het gaat worden?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:54

Leuk he merries

Succes en sterkte de komende dagen. Hopelijk staat er snel een gezond veulen naast!!

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:10

Dankjulliewel
Ik hoop op een mooie merrie, want die blijft dan hoogstwarschijnlijk.... hengsten gaan sowieso weg
Nouja, als alles iig maar goed gaat en alles gezond is dan ben ik al heel tevreden

Ik ga zo met een half uurtje weer daarheen, dan los ik de ander af en mag ik weer de wacht houden
Ik hoop dat het snel komt, over 3 weken beginnen mijn examens, dus een beetje rust kan ik voor die tijd nog wel gebruiken

Bedankt voor de reacties

vonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:10

Nou ik leef met je mee, ben blij dat ik niet de enigste ben die 's nacht trauma's op loopt. Mijn ega wordt gek van mij met mijn gestress

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:54

onze merrie had eerst een mega uier en nu is die ook de helft geslonken, doodeng..dus hoop dat het bij iedereen goed gaat

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:16

Ik heb medelijden met je Ik heb ook zon geweldige truus wat dat betreft die moet nog 2 weken en daar zitten harsdoppen op al sinds zondag zul je zien dat ze het netjes 2 weken uitloopt nog

mallerije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:06

ja zo ken ik er nog een.Mijn merrie staat al sinds een week met druppels aan de uiers en op d'r benen.Maar ze moet eigenlijk nog 2 week.Dus ken het gevoel van gebroken nachtrust en eindeloos wachten.Je wordt er helemaal gek van (als ik dat nog niet ben tenminste...)

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:07

heey jarrah heel veel suc6 volg je mett de dag, of er al wat is ( jou paardje komt bij onze stal vandaan) dus ben heeeel erg benieuwd):D tis echt een super de super kwijl paard geworden joh echt gaaf!!! ben erg benieuwd. voor vraagjes pb maar

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 12:11

Ze is nu 2 weken over tijd en het ziet er eigenlijk nog niet echt naar uit dat er snel iets gaat gebeuren

Veel uier heeft ze nog niet, en echt mega dik is ze ook niet! Wel zijn die banden in principe los genoeg, dus we houden het wel goed in de gaten, we zullen dus geduldig moeten afwachten

Afbeelding
Zo zijn dr uiers nu!

Xx_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:14

oe dii zijn idd wel dik ja maar je moet maar denken het komt alemaal goed.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:18

Volgens mij zijn de spenen er nog lang niet genoeg uit en moet het uier veel zwarter worden. Daar bedoel ik mee dat het uier veel voller nog moet worden.

Sh it he, als je zolang moet wachten.

Het kan best zijn, dat toen je merrie zo onrustig was, het veulen is gedraaid.
Is dit de eerste keer dat je paard een veulen krijgt?
Misschien ie het handig dat je bepaalde dingen gaat opschrijven, bv van die onrustige nacht.
Als ze dan weer een keer drachtig is, weet je wat er de vorige keer is gebeurd.

Meestal heeft een merrie bepaalde dingen die bij elke bevalling gelijk zijn. Mijn merrie heeft het melk bij de benen langslopen als ze een veulen krijgt. Een ander merrie van mijn vader krijgt in 1x een dike uier en binnen 24 uur is er een veulen.
Heel verschillend dus.
Ik blijf het even volgen..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 12:35

Ibalia schreef:
Volgens mij zijn de spenen er nog lang niet genoeg uit en moet het uier veel zwarter worden. Daar bedoel ik mee dat het uier veel voller nog moet worden.

Sh it he, als je zolang moet wachten.

Het kan best zijn, dat toen je merrie zo onrustig was, het veulen is gedraaid.
Is dit de eerste keer dat je paard een veulen krijgt?
Misschien ie het handig dat je bepaalde dingen gaat opschrijven, bv van die onrustige nacht.
Als ze dan weer een keer drachtig is, weet je wat er de vorige keer is gebeurd.

Meestal heeft een merrie bepaalde dingen die bij elke bevalling gelijk zijn. Mijn merrie heeft het melk bij de benen langslopen als ze een veulen krijgt. Een ander merrie van mijn vader krijgt in 1x een dike uier en binnen 24 uur is er een veulen.
Heel verschillend dus.
Ik blijf het even volgen..

Het is idd de eerste keer dat ze een veulen krijgt, vandaar dat ik ook helemaal gek word....
Bij de andere merrie's ging het allemaal precies zoals de voorgaande jaren (1 doet het netjes vorlgens het boekje, 1 loopt standaard 2-3 weken over...kegelt dan 1 dag en bevalt netjes en nog 1 loopt ook standaard 2-3 weken over....geeft totaal geen tekenen...kegelt niet en geeft tot 5 minuten voor de bavalling geen kik (tot half 1 op de camera gekeken, je valt een half uur in slaap, kijkt nog een keer en er staat een veulen naast ) ), maar bij deze kunnen we dat totaal niet voorspellen. Ik slaap nu al 2 weken daar op de boerderij, maar er lijkt wel helemaal geen vooruitgang in te zitten....
Mijn moeder zegt elke keer....kom dan nog even lekker een nachtje thuisslapen....maar ondanks dat ik denk dat het nog wel even gaat duren, durf ik dat echt niet hoor
We houden idd sowieso alle veranderingen e.d. bij
En verder zullen we toch gewoon geduld moeten hebben (ik hoop alleen niet dat ze nog 3 weken wacht, want dan ga ik net mn examens in )

Bedankt voor de reacties

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:37

hoi lisette, nog steeds geen kleine UB40 bij tiff!!!!
Nou maar hopen dat ze je niet nog eens 2 weken in spanning houdt!!

Het is natuurlijk ook nog eens dat je niet weet hoe ze veulent dus voor het zelfde geld doet ze hetzelfde als Katja en verrast ze iedereen!! Hoop het trouwens niet voor je hoor, al zo lang wachten en nog steeds niets.

Hoe doe je het eigenlijk overdag? blijf je dan ook de hele dag op de boerderij? of ga ook gewoon naar huis ( of school) toe?

Nou in ieder geval veel succes ,en dat er de volgende keer als we komen dat we ook een klein UB40 veulen zien lopen!!
Wordt ze trouwens opnieuw gedekt dit jaar of was dit eenmalig?

Groetjes Nicole

Orola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:47

Alvast gefeliciteerd.

suggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:18

hoi, ik zit ook te wachten op mijn UB40 veulen.
spannend hoor,Nikita is op 11 mei uitgerekend.

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:04

heey jarrah is ze nou al bevallen?:P schiet niet op hoor haha, suc6 verder met de spanning ene ik zie de foto''s van zelf:D

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:27

Liset..... wat fijn om een topic van je te zien
Was zooo nieuwsgierig of het er al was...
Niet dus

Hoop voor je dat Tif snel gaat bevallen
Succes meid !!!

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:15

Is er al wat gaande?//
Ben benieuwd!!