Ibalia schreef:Volgens mij zijn de spenen er nog lang niet genoeg uit en moet het uier veel zwarter worden. Daar bedoel ik mee dat het uier veel voller nog moet worden.
Sh it he, als je zolang moet wachten.
Het kan best zijn, dat toen je merrie zo onrustig was, het veulen is gedraaid.
Is dit de eerste keer dat je paard een veulen krijgt?
Misschien ie het handig dat je bepaalde dingen gaat opschrijven, bv van die onrustige nacht.
Als ze dan weer een keer drachtig is, weet je wat er de vorige keer is gebeurd.
Meestal heeft een merrie bepaalde dingen die bij elke bevalling gelijk zijn. Mijn merrie heeft het melk bij de benen langslopen als ze een veulen krijgt. Een ander merrie van mijn vader krijgt in 1x een dike uier en binnen 24 uur is er een veulen.
Heel verschillend dus.
Ik blijf het even volgen..
Het is idd de eerste keer dat ze een veulen krijgt, vandaar dat ik ook helemaal gek word....
Bij de andere merrie's ging het allemaal precies zoals de voorgaande jaren (1 doet het netjes vorlgens het boekje, 1 loopt standaard 2-3 weken over...kegelt dan 1 dag en bevalt netjes en nog 1 loopt ook standaard 2-3 weken over....geeft totaal geen tekenen...kegelt niet en geeft tot 5 minuten voor de bavalling geen kik (tot half 1 op de camera gekeken, je valt een half uur in slaap, kijkt nog een keer en er staat een veulen naast
) ), maar bij deze kunnen we dat totaal niet voorspellen. Ik slaap nu al 2 weken daar op de boerderij, maar er lijkt wel helemaal geen vooruitgang in te zitten....
Mijn moeder zegt elke keer....kom dan nog even lekker een nachtje thuisslapen....maar ondanks dat ik denk dat het nog wel even gaat duren, durf ik dat echt niet hoor 
We houden idd sowieso alle veranderingen e.d. bij 
En verder zullen we toch gewoon geduld moeten hebben (ik hoop alleen niet dat ze nog 3 weken wacht, want dan ga ik net mn examens in
)
Bedankt voor de reacties