Is Lingh voorlopig niet beschikbaar voor de dekdienst. ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Is Lingh voorlopig niet beschikbaar voor de dekdienst. ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 07:05

Een ieder heeft gisteren kunnen volgen dat Lingh met Gal , om in positieve termen te spreken, op een mooie zesde plaats eindigde.

Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat Gal slecht reed, nee de andere waren gewoon beter.

Nu schept mijn verbazing de onderstaande berichtgeving.

Je kunt je nu afvragen, hebben we hier van doen met niet tegen verlies kunnende smoesje, of was er werkelijk iets aan de hand zoals met de "miststap" op de klep. ( óók zo iets stoms )

Wanneer er werkelijk iets aan de hand was/is ga ik er van uit dat er de komende tijd geen sperma beschikbaar zal zijn van Lingh ,behalve diepvries,.
nl. Springen op een Fantoom zal niet bijdragen tot een goed "management" om te herstellen van een blessure.

Kortom : de weg naar Aken en de prestaties zullen voorlopig nog volop begeleid worden van commentaar waarom het niet ging.

p.s. Nos-sport sprak van het paard had buikpijn.
Wie heeft er nu buikpijn?

Citaat:
Lingh geblesseerd 20-04-2006

Het is nog onzeker of Edward Gal en de KWPN-hengst Lingh zaterdag in staat zullen zijn om deel te nemen aan de Kür op muziek.

De oorzaak van de teleurstellende prestatie van Edward Gal met G4S Lingh tijdens de Grand Prix, de eerste wedstrijd van de FEI wereldbeker finale voor dressuurruiters, is gelegen in een lichte blessure van het paard. Edward Gal daarover: "Er is direct na mijn rit bij het paard een bloeduitstorting geconstateerd op de plaats waar de singel het zadel onder het zweetblad verlaat. Voor het ingaan van de ring was er niets aan de hand en de dienstdoende ringsteward, die het paard pal voor we de ring ingingen nog controleerde, heeft ook niets waargenomen", aldus Gal.

In het eerste appuyement naar links ging het fout omdat Edward met zijn rechterbeen druk moest zetten en die druk exact op de pijnlijke plek legde. Toen even later Edward van zijn paard de overgang van stap naar passage vroeg en weer druk legde reageerde het paard heftig door in galop aan te springen. "Ik denk dat alle fouten die we hebben gemaakt eigenlijk te wijten zijn aan het feit dat ik, door voor mij toen nog onbekende redenen, op dat moment eigenlijk niets meer van Lingh durfde te vragen", aldus Gal.
In de stallen wordt de gevoelige plek met water en ijs gekoeld en hopelijk is de bloeduitstorting op vrijdag zover afgenomen dat Gal zijn paard gewoon kan trainen en op zaterdag in de Kür kan voorstellen. Maar ook is het mogelijk dat Gal de wedstrijd zal moeten beëindigen.

Bron: persbericht KNHS

Suzanne F.

Re: Is Lingh voorlopig niet beschikbaar voor de dekdienst. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:30

Een drukking geeft toch geen belemmering bij het dekken?
Waarom zou hij niet meer dekken?
Verveel je je Ceas?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 07:35

Ik verveel me niet.
Maar het boek smoesjes heb ik al lang uit.
Zijn dat "profies".

Zeg gewoon het ging vandaag niet i.p.v. een drukking.
of buikpijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:39

Tja das het makkelijke van paardrijden, je kan altijd wel ergens een oorzaak vinden.
Maar het zou best kunnen dat die daar last van had hoewel ik ook denk dat ie gewoon niet fit was en er een oorzaak voor gezocht werd, gebeurd idd regelmatig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 07:47

Suzanne F. schreef:
Tja das het makkelijke van paardrijden, je kan altijd wel ergens een oorzaak vinden.
Maar het zou best kunnen dat die daar last van had hoewel ik ook denk dat ie gewoon niet fit was en er een oorzaak voor gezocht werd, gebeurd idd regelmatig.

En de buikpijn ? ( off.de Nos)
Spring je niet op een fantoom .

Je kunt eenmaal niet van 2 wallen eten.
Enkele jaren geleden heb je dat gezien bij Krack C.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:10

Was je van plan bij hem te gaan dekken????

Anders zou ik zeggen bel Stroe even inplaats van allemaal van die suggestieve opmerkingen te plaatsen

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:13

misschien is het wel gewoon zo?
of is dat iets onmogelijks?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:58

Polletje...........
Start ie wél in de kur, of niet??

Ik gok op niet (lijkt me het verstandigst met het oog op Peking)

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:02

CGJ12 schreef:
Polletje...........

Ik gok op
niet
(lijkt me het verstandigst met het oog op Peking)

Kur wel, Peking niet

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:51

ceasario schreef:
Je kunt eenmaal niet van 2 wallen eten.
Enkele jaren geleden heb je dat gezien bij Krack C.

Moet je Briar, Guinness, Solero en Don Schuffro maar eens vragen hoe ze dat combineren, allemaal in de top 50 van de wereld. Bij de Flemminghs lukt het misschien niet

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 16:51

CGJ12 schreef:
Polletje...........

Ik gok op
niet

(lijkt me het verstandigst met het oog op Peking)

Zou Janssen het smoesje geloven ? Ik denk net als velen ..niet...

Citaat:
Sjef Janssen: "Het moet nog beter" 20/4/2006

AMSTERDAM (ANP) - Bij het eerste deel van de wereldbekerfinale dressuur bij Jumping Amsterdam had Nederland vier ruiters bij de top zes. Voor bondscoach Sjef Janssen geen reden tot grote tevredenheid. "We willen er nog meer uithalen."

Anky van Grunsven leidt de dans en eigenlijk twijfelt niemand er aan of ze wint zaterdag ook de kur. Imke Schellekens-Bartels is met de vierde plaats de tweede Nederlander. Vooral echter de zesde plek van Edward Gal, na Laurens van Lieren, baart Janssen zorg.

Janssen is een 'winner' en wil pieken, straks in het buitenseizoen bij de Wereldruiterspelen van Aken. "Daarvoor heb ik Edward heel, heel hard nodig."
En dan doelt de bondscoach op een betere Gal dan die van dit moment.
Hij doelt bijvoorbeeld op de Gal van de wereldbekerfinale van vorig jaar, in Las Vegas.

Gal won daar de eerste wedstrijd (Grand Prix), om uiteindelijk in de kur nog door Van Grunsven te worden verdrongen. "
Maar sindsdien heeft hij die opgaande lijn niet doorgezet", zegt Janssen
. "Misschien is hij met te veel andere dingen bezig. Ik wil daar op korte termijn een gesprek met hem over. Zijn niveau met Lingh moet omhoog en ik geloof zeker dat het er in zit."

Het probleem in de paardensport is bekend. Topruiters moeten welhaast ondernemers zijn om zichzelf te kunnen bedruipen. Janssen: "Het valt inderdaad niet mee. Maar in het jaar van de wereldkampioenschappen moeten keuzes worden gemaakt. Edward is veel gevraagd, legio mensen willen dat hij op hun paard rijdt. Dat gaat wellicht wat ten koste van de topsport. Daar wil ik met hem over gaan nadenken."
Topsport vraagt opoffering, zegt Janssen, gehuwd met olympisch kampioene Van Grunsven. Met vreugde ziet hij de ontwikkeling van jonge talenten als Laurens van Lieren en Imke Schellekens-Bartels. "Ze werken dagelijks kei- en keihard. Dat is de enige manier om het straks te redden. We willen opbieden tegen de Duitsers. Dat vraagt veel van ons. Heel veel."

Voor de Wereldruiterspelen heeft Janssen inmiddels een shortlist van een equipe van vier combinaties. Van Grunsven/Salinero, Gal/Lingh, Schellekens-Bartels/Sunrise, Van Lieren/Ollright. "Waarschijnlijk moeten zij het doen. Wel wil ik de centrale trainingen in aanloop naar Aken opvoeren. Kijk naar andere sporten; de besten zijn altijd de trainingsfanaten. Ik wil niet dat we ons achteraf kunnen verwijten er niet alles aan te hebben gedaan."

bron KNHS

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:38

Zannekin schreef:
Moet je Briar, Guinness, Solero en Don Schuffro maar eens vragen hoe ze dat combineren, allemaal in de top 50 van de wereld. Bij de Flemminghs lukt het misschien niet

Het dekaantal zal ook onder de 25 liggen schat ik zo

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:31

Mondiaal gezien, Sammie?
Dan is in geval van Don Schuffro elk hengstenveulen gelijk goed voor goedkeuring

Puur fysiek: als een paard een bloeduitstorting heeft op de singelplek, dan lijkt met overstrekken van de voorbenen bij het bespringen en afstijgen van een fantoom niet echt verstandig... Mocht ie van mij niet meer....

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:38

Dees schreef:
Mondiaal gezien, Sammie?
Dan is in geval van Don Schuffro elk hengstenveulen gelijk goed voor goedkeuring

Puur fysiek: als een paard een bloeduitstorting heeft op de singelplek, dan lijkt met overstrekken van de voorbenen bij het bespringen en afstijgen van een fantoom niet echt verstandig... Mocht ie van mij niet meer....

Eindelijk een bokker die ook verstand van zaken heeft.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:10

Don Schuffro en Briar zullen wel wat meer dekken dan Lingh!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:23

Zannekin schreef:
Don Schuffro en Briar zullen wel wat meer dekken dan Lingh!

Weet je dat wel zeker??

Trouwens het zal je plezier doen dat Anky en Krack weer in het A kader zitten

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:46

Er komen hier aldoor meer zinloze, door weet ik wie bedachte, verhalen op Bokt, wordt er niet beter op zo!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:46

WAAR GAAT DIT OVER??????

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:47

Ja dat vraag ik me dus ook af!

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:00

Briar dekt 3x per week, dan kan je ook sperma afhalen. En Don Schuffro: als je ziet hoeveel er daar van rondlopen!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:01

Als je het eerste berichtje leest zul je zien waar het over gaat. Lezen heet dat.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:03

Dit is een poging tot discussie over de combinatie topsport-fokkerij en daarnaast een kritische beschouwing van de blessure van Lingh

Verdere off-topic reacties over het doel van dit topic lijken me overbodig...

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:06

Ik kom net van de Jumping af en sprak daar de persoonlijke groom van Lingh en hij heeft alleen een drukking(kje), er is niets aan de hand en hij wordt morgen gewoon in de kur gestart.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:10

Nou gelukkig maar ,toch topsport en dekdienst dus.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:16

ponymens schreef:
Ik kom net van de Jumping af en sprak daar de persoonlijke groom van Lingh en hij heeft alleen een drukking(kje), er is niets aan de hand en hij wordt morgen gewoon in de kur gestart.

Zal de drukking/bloeduitstorting wel bij Gal gezeten hebben.