nakomelingen van Darwin???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

nakomelingen van Darwin???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:33

zijn er ook mensen die nakomelingen van Darwin hebben.. ik zou graag willen weten hoe die zijn, hoe ze eruit zien en wat hun kwaliteiten zijn. ik heb zelf een merrie van Darwin. al haar voorouders zijn donkerbruin en zij is zelf een vos met een witte vlek op haar ribben en vier witten benen en een grote bles.
ik wil graag weten of er meer nakomelingen zijn van Darwin die zo'n bijzondere kleur hebben...

groetjes rindin

Beber

Re: nakomelingen van Darwin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:00

Oud bloed hoor een rechtstreekse Darwin.

Ik heb een Landsriver x Darwin x Doruto stermerrie.
Ze is een eigenwijze tante met veel karakter , die super kan bewegen , mooi exterieur heeft en ook een leuke sprong kan laten zien.
Ze is M1 dressuur, maar kan nog veel verder, helaas is ze maar 1.60m.
De merrie is zelf bruin, maar haar veulen van vorig jaar uit de bruine Trento is juist donkerbruin.
Afbeelding

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:57

Is die uit de Grand Prix doruto-merrie die later op stal stond bij Arnoud Dobber?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:59

Ik heb zelf gefokt met een Darwin-merrie en had ook 2 Darwin-boy's. Ik kende toen heel veel Darwins, reed ook vaak op hengstenshows met die van mij. Ook samen met andere Darwins. In mijn profiel zie je er een paar staan.

Ik was gek op Darwin bloed. Fijn om mee te werken en kwaliteit...

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:14

Mireille1970 schreef:
Is die uit de Grand Prix doruto-merrie die later op stal stond bij Arnoud Dobber?

Zegt mij niets, ik weet dan ook weinig van haar voorouders.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:21

leuk dat jullie ook zo gek zijn op Darwin-bloed. Maar ik zie overal donkere Darwins... Zou mijn vos met veel wit een "vergissing van de natuur" zijn of komen jullie wel vaker zulke aparte kleuren tegen?

Over de kwaliteiten en karakters ben ik het volledig met jullie eens. Die van mij kan geweldig galopperen en is supersterk, met name in de achterhand. Daarnaast is het een dikke schat, de grootste knuffel die ik ken.

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:11

ik ken ook een vos met witte benen en een bles. 1.70 groot. hij is naar amerika verkocht en is in nederland gereden door seth boschman. het paard heet intendo en is een darwin x formateur. ik meen dat hij in amerika op prix st george niveau loopt(inmiddels misschien hoger)

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:23

hoi vos bij Darwin is vrij normaal hoor,Roemer geeft regelmatig een vos kleur.Ik ben helemaal gek van Darwin al vanaf het moment dat hij werd goedgekeurd.Heb onlangs nog geinformeerd naar sperma van Darwin en hoorde dat er nog een aantal rietjes van hem beschikbaar zijn.Kheb zelf een Darwin gehad en gefokt superbraaf dier en liep in een mum naar Z dress en M springen.Kzou dolgraag weer een Darwin willen hebben maar daar is niet zo eenvoudig aan te komen.De Darwin die ik had is inmiddels ook al weer 17 jaar,de tijd vliegt als je een fijn beest heb

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:24

Judith Bunt heeft ook een internationaal dressuurpaard volgens mij en dat is ook een vos

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:46

He wat leuk, nog meer mensen met nakomelingen van Darwin Ik heb ook een merrie van Darwin. (Darwin x Stornello xx) Ik rij recreatief-dressuurmatig met haar. Helaas is ze afgekeurd voor de wedstrijdsport, als dit niet het geval was geweest denk ik dat ze opzich best een eindje had kunnen komen. Het is een erg slim en aanhankelijk paard Hieronder wat foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 08:48

ik zat er gister nog over na te denken en de kleur zal idd wel van Roemer afkomstig zijn. Darwin is heel leuk bloed en goed bloed maar idd, je komt het niet veel tegen. ik ben ook erg blij met mijn merrie, zo één vind je niet snl weer!!

ik zal binnenkort even foto's op bokt zetten, hebben jullie ook foto's van Darwins? ik weet wel hoe Darwin er zelf uitzag, maar ben zo benieuwd of er specifieke Darwin-dingen zijn die zijn nakomelingen hebben geërfd!

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 08:59

Mireille1970 schreef:
Ik heb zelf gefokt met een Darwin-merrie en had ook 2 Darwin-boy's. Ik kende toen heel veel Darwins, reed ook vaak op hengstenshows met die van mij. Ook samen met andere Darwins. In mijn profiel zie je er een paar staan.

Ik was gek op Darwin bloed. Fijn om mee te werken en kwaliteit...

ik wil ook graag een veulen bij mijn merrie, heb je suggesties over wat mooi bloed is om erop te zetten? ik wil wel graag dressuurbloed Misschien weet jij iets moois, aangezien je er wel ervaring mee hebt...

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:49

De moeder van de hengst Paddox is een Darwin, ook zij is voskleurig met (dacht ik) veel wit.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 09:14

gabyfedde schreef:
De moeder van de hengst Paddox is een Darwin, ook zij is voskleurig met (dacht ik) veel wit.

Ik wist dat Darwin ook achter Paddox zat (FerroxDarwin), maar dat zijn moeder ook vos is vind ik wel leuk!! Ik wil ook graag een veulentje bij die van mij, en ik hoop dat er dan ook zo'n donkere uit komt!!

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:14

als je een donkere merrie hebt,heb je heel veel kans op een donkere. want darwin geeft toch nog het meest donkere paarden.maar bij een vos merrie heb ik geen idee

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 07:28

impala schreef:
als je een donkere merrie hebt,heb je heel veel kans op een donkere. want darwin geeft toch nog het meest donkere paarden.maar bij een vos merrie heb ik geen idee

De moeder van mijn paard is ook een donkerbruine en achter d'r moeder zit ook veel donkerbruin (Equador, Voltaire)... dus papa en mama zijn allebei donkerbruin, maar mijn paard is vos met veel wit.
Jouw verhaal gaat hier dus niet op...

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:36

Stalgenoot van mij heeft een darwin. Vos met een heel smal onderbroken blesje en uit mijn hoofd 2 witte sokjes achter. Heb geen foto

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:32

op mijn manege hadden ze een merrie van Darwin...
grote donkerbruine merrie met kruinen op haar hals.
Ze werd gebruikt als fokmerrie en heeft bij ons 3 veulens gehad.
De laatste was van Tuschinski, erg mooi donkerbruin veulen zonder wit.
Jarina zelf had een zeer aparte aftekening op haar hoofd. Ik zal kijken of ik een foto van haar in mijn profiel kan zetten!
Jammer genoeg is Jarina afgelopen jaar overleden aan koliek...

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:27

rindin schreef:
impala schreef:

De moeder van mijn paard is ook een donkerbruine en achter d'r moeder zit ook veel donkerbruin (Equador, Voltaire)... dus papa en mama zijn allebei donkerbruin, maar mijn paard is vos met veel wit.
Jouw verhaal gaat hier dus niet op...

ik zei ook dat je dan veel kans hebt op een donkere. ik zei niet dat het altijd zo is.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:41

en ik zei: Jouw verhaal gaat HIER dus niet op... ik zeg niet dat dat overal zo is.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:06

Ja ik heb er eentje. Een donker bruine ruin van 1.65m met twee witte achter voetjes en een kolletje. Een schat in de omgang, maar met rijden af en toe een draak. Loopt nu M2 dressuur, L springen en L cross. Heerlijk eerlijk paardje.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 12:49

leuk!! iedereen is het er geloof ik wel over eens dat het schatten van dieren zijn. Jij zegt dat die van jou soms een draak is met rijden... wat doet ie dan??
die van mij heeft ook wel 's kuren: ervandoor gaan terwijl er niks aan de hand is!! mijne is trouwens ook 1.65
nou doei maar weer

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:02

Ik wil foto's!! Ik weet zelf bij god niet hoe ik die van mij op bokt krijg... kan iemand ff tip geven... (ze staan al op MijnAlbum)

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:48

Ik zal even kijken hoe dat moet met foto's (ben niet zo handig).

Een draak ja wat zal ik zeggen. Hij heeft een tijd lang moeite gehad met lengtebuiging en concentratie. Als het hem dan te moeilijk werd, ging meneer in de achteruit. Niets kon hem stoppen! Ja 1 keer stopte hij, op de motorkap van een jurylid. Instructeur en mams lachen en ik ja..... ben ook maar gaan lachen. Als ik bijvoorbeeld een changement wil rijden, moet ik eerst een aantal keer over de middenlijn rijden of langs de plek waar ik het uiteindelijk wil uitvoeren en dan eerst een aantal keer een eenvoudige maken voordat ik werkelijk een changement rijdt. Hij wil graag eerst op een eenvoudige manier worden voorbereid en daarna werkt hij uitstekend mee. Zou ik tegelijk een changement rijden, dan is hij echt uit zijn doen en behoorlijk tegendraads. ach zo hebben ze allemaal wat en moeders kant wordt natuurlijk ook geerfd! Verder echt een paard naar mijn hart.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:29

hahah... eigenwijs, daar heeft die van mij ook een tikje van: als het haar te moeilijk wordt, gaat ze ervandoor! ik ben het nu wel gewend, dus vind het ook niet erg meer. verder is mijne heel gevoelig, die van jou ook, magicrover?

mijn paard heeft totaal geen moeite met de galop, changementen vindt ze inmiddels zo makkelijk dat ze het uit zichzelf al doet als ik niet oplet. met de stap heeft ze ook geen moeite, de draf vindt ze het moeilijkst, maar dat gaat ook steeds beter... kun je het een beetje vergelijken met die van jou??