Stedinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Stedinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:20

Hallo, ik ben vandaag naar de hengstenshow van de havikerwaard geweest. We gingen eigenlijk voor Welt hit II (vader van mijn merrie) en we wilden mijn merrie wel óóit laten dekken, maar nu nog niet. Maar toen, Stedinger kwam binnen. wat een prácht paard, hij heeft precies wat mijn merrie nodig heeft, schouderruimte en hoogte. Wat vinden jullie van Stedinger? Iemand ervaring met veulens/jaarlingen van hem? en weet iemand iets over het karakter van Stedinger? Alvast hartstikke bedankt!

hier nog even een link naar de site waar stedinger staat:
www.havikerwaard.nl op de foto staat hij niet zo mooi, in het echt is hij veel mooier.

groetjes Anne

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:21

trouwens het is een Sandro hit x Landadel en mijn merrie is een Welt hit II x Kennedy

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:49

Ik heb hem niet live gezien maar op papier en foto's vindt ik het een hele intressante hengst

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:28

alabastro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:39

Ik heb hem vorig jaar gezien op de hengsteshow in Welkenraedt, daar was hij de tegenvaller van de avond. Veel taktfouten, gespannen, zeer slechte stap, hij viel gewoon tegen. Overigens, vraag maar eens naar zijn medisch rapport, dat wordt nl niet vrijgegeven. Toch ook eigenaardig, niet?

Hypo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:26

Wij hebben hem ook op de shortlist staan voor dit jaar, dus ik ben ook benieuwd naar nakomelingen.

lucas03

Re: Stedinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:08

ik vond hem achter tegenvallen. Misschien op een merrie met een goede achterhand maar anders...

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:48

wij wouden onze merrie enkele jaren terug bij stedinger toen,vaak geinsimineerd maar is niks geworden(onze merrie is altijd nog maar 1x geinsimineerd en gelijk drachtig) mijn tante wou haar Darwin erbij doen..ook weer vaak geinsimineerd..maar ook geen veulen

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:20

Ook ik ben gister naar de show v/d Havikerwaard geweest en vond Stedinger er bij de dressuurhengsten met kop en schouders boven uit steken.ook zijn 2 jarige zoon vond ik klasse hebben.Het is dat ik een springgefokte merrie heb... Wij kwamen daar voor Concetto maar die viel mij pas tegen.Vooral de nafok.Het is nu Larenco geworden.Die viel daar zeer positief op met zijn kinderen.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:29

ik vind het vreemd dat veel mensen hem zo tegen vinden vallen. Ik ben het hélemaal met eilander eens, ik vond hem echt het toppunt van de show, juist een héle stérke achterhand, juist heel veel tact, lekker zweefmoment en veel ruimte. De nakomeling die we te zien kregen was ook súper, de beweging vererft hij heel goed door.

lucas03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:31

eilander schreef:
Ook ik ben gister naar de show v/d Havikerwaard geweest en vond Stedinger er bij de dressuurhengsten met kop en schouders boven uit steken.ook zijn 2 jarige zoon vond ik klasse hebben.Het is dat ik een springgefokte merrie heb... Wij kwamen daar voor Concetto maar die viel mij pas tegen.Vooral de nafok.Het is nu Larenco geworden.Die viel daar zeer positief op met zijn kinderen.

Ohhhh die Larenco's waren echt goed. Helaas alleen DV beschikbaar en aangezien mijn merrie 17jr is zie ik dat niet zo zitten. Anders was het zeker mijn keus geweest.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:45

heb vandaag met een fokker gepraat en Stedinger blijkt nogal onregelmatig te fokken, qua kleur, bouw, hoogte enz. je kan er dus niet echt van op aan..

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:59

DresslOver schreef:
ik vind het vreemd dat veel mensen hem zo tegen vinden vallen. Ik ben het hélemaal met eilander eens, ik vond hem echt het toppunt van de show, juist een héle stérke achterhand, juist heel veel tact, lekker zweefmoment en veel ruimte. De nakomeling die we te zien kregen was ook súper, de beweging vererft hij heel goed door.

Dan fok je er toch mee?!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:07

Heb je STEDINGER onder het ZADEL gezien, of los aan de hand???
Dat maakte bij Stedinger de voorgaande jaren namelijk een enorm verschil!....

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:10

Ik vond Stedinger in draf ook de topper van de dressuurhengsten, maar zijn stap en galop vond ik erg slecht!!!
Hij viel misschien ook wel positief op omdat hij erg netjes werd voorgesteld. Dit vond ik bij de andere dressuurhengsten zeker niet het geval! (Bijv:Playboy)

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:11

Stedinger was onder het zadel maar ... sorry ik vond hem achter giga traag. De nakomelingen waren daarentegen wel vlug achter, dus ik ga ervan uit dat dat bij moeders wegkomt.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 21:24

de draf is ook vooral wat bij mijn merrie te verbeteren valt, ze heeft een nette knie, een móói zweefmoment maar wat te weinig schouderruimte, en dat is iets wat stedinger zéker wel heeft.. maar nav mijn gesprek met een fokker over dat gedoe dat stedinger nogal onregelmatig fokt denk ik dat ik toch iets anders ga zoeken, want ik wil er wel van op aan kunnen... niet dan?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:50

Ik kon helaas niet...maar hoe was Welt Hit II ?
Mijn merrie wordt deze week geinsemineerd met zijn sperma.

Hoe is jouw Welt Hit?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:01

Beber schreef:

Hoe is jouw Welt Hit?

Ik vond Welt hit heel erg tegenvallen.Als je het over een traag en niet ondertredend achterbeen hebt is Welt hit daar een voorbeeld van.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:04

lucas03 schreef:
eilander schreef:

Ohhhh die Larenco's waren echt goed. Helaas alleen DV beschikbaar en aangezien mijn merrie 17jr is zie ik dat niet zo zitten. Anders was het zeker mijn keus geweest.

Ja ,de Larenco s waren geweldig alleen ook dat wordt hem ook niet want dv sperma naar Terschelling vervoeren valt nog niet mee.Ik moet dus weer verder zoeken.Ik heb nog ongeveer 8 dagen om dat uit te zoeken.Misschien VDl Harley of CarolusII.Ik ken er alleen geen nakomelingen van.Hun veulenrapporten waren wel goed.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:09

jollyjoker schreef:
Ik vond Stedinger in draf ook de topper van de dressuurhengsten, maar zijn stap en galop vond ik erg slecht!!!
Hij viel misschien ook wel positief op omdat hij erg netjes werd voorgesteld. Dit vond ik bij de andere dressuurhengsten zeker niet het geval! (Bijv:Playboy)

Ja ,die Willem Jan Piggen of zoiets had ze stuk voor stuk onregelmatig.Daar heb je gelijk in.Stedinger werd inderdaad supernetjes voorgesteld.Ieder pas was raak.Hoe hij aan de hand beweegt weet ik niet.Zou ik ook wel graag willen zien.Maar dat geld voor alle hengsten.Aan de hand kun je toch beter hun natuurlijke aanleg zien.Geen gepluk en getrix om een vals plaatje te creeeren.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:40

verwachten een veulen van Stedinger rond 27 mei
Stedinger x Metall x Farrington

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:09

Ik vind welt hit gewoon super, mijn merrie lijkt als 2 druppels water op welt hit, welt hitjes hebben veel aanleg tot passage/piaffe en een meewerkend karakter. ze zijn lekker los door hun lijf, veel schwung en goed te bewerken. ik vind ze top

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:02

eilander schreef:
Beber schreef:

Hoe is jouw Welt Hit?

Ik vond Welt hit heel erg tegenvallen.Als je het over een traag en niet ondertredend achterbeen hebt is Welt hit daar een voorbeeld van.[/quo

wel zoals hij gereden werd ja. hij is echt wel beter.

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:05

DresslOver schreef:
Ik vind welt hit gewoon super, mijn merrie lijkt als 2 druppels water op welt hit, welt hitjes hebben veel aanleg tot passage/piaffe en een meewerkend karakter. ze zijn lekker los door hun lijf, veel schwung en goed te bewerken. ik vind ze top

een meewerkend karakter zou ik niet altijd durven zeggen. bij ons staat er een die niet altijd mee wil werken en echt rot kan doen, maar wel een topper. wint alles en inderdaad aanleg voor piaffe en passage.