Ricardo (v. Romantico)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Ricardo (v. Romantico)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:43

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze hengst kennen, of een veulen ervan hebben.

Wat zijn de plus- en minpunten van deze hengst?
Is deze hengst aan te raden voor een NRPS-ponymerrie?

Afbeelding

Citaat:
Ricado Geb. 1997
v. Romantico x van den Arensbosch Cliff Conn. x Glenree Bobby Connemara
Kleur: valk
Stokmt. 1.52 m
Fokker: A Tammenga, Engelbert
Eigenaar: Petra Datema, Frank Janssen, Thesinge
http://www.romantico.nl

Hollyleaves

Re: Ricardo (v. Romantico)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:49

Leuke hengst!
Hij staat op de Martini Manege, hier in Groningen. Ik loop er momenteel stage. Romantico staat er ook, evenals veel nakomelingen van m. Vind het een heel plezierige hengst in omgang. Je loopt er zo mee weg, mest uit terwijl ie in de stal staat, loopt er voorbij met andere hengsten of merries, t maakt m niet uit. Lopen kan ie ook erg mooi. Minpunten zou ik dus zo even niet weten, kan de eigenaren wel even om wat meer informatie vragen, ga woensdag weer heen, ivm pasen.
Gaat het om een dekking voor je eigen merrie?
Groetjes

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:51

Ja het gaat inderdaad om een dekking voor mijn eigen merrie. Ik vind zelf Romantic Popcorn en Ricardo erg leuke hengsten, mooi gebouwd en uiteraard een mooie kleur.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:54

Romantic Popcorn staat er ook idd. Vind zelf Ricardo een wat leuker karakter hebben als Popcorn. Popcorn is iets meer hengst.
Maar vind het wel een leuke combinatie, Ricardo en jouw merrie

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:42

Ik ben ook van plan om mijn pony te laten dekken door deze hengst . Ik ga in mei eens bij hem kijken . Dit topic ga ik volgen, ik hoop op nog meer reacties van andere merriehouders en personen die Ricardo kennen.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:43

Ow een vriendin van mij heeft haar merrie laten dekken door Romantico zelf Enórm mooi veulentje!

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:43

Ik weet niet of het heel interessant is voor het NRPS. Maar daarmee bedoel ik als je ook naar keuringen met het veulentje wilt.
Want de hengst is niet goedgekeurd of erkend bij het NRPS.
Je zal het dan pas als 3jarige kunnen inschrijven in het stamboek.
Daarvoor in het sportregister

Verder is de kans groot dat je een E pony fokt.

Maar wil je meer een veulentje voor de lol fokken dan zou er best een leuk ding uit kunnen komen

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:48

Daar zat ik dus ook al aan te denken, hoe zit het met hat stamboek?
Ik weet wel dat het EASP als het ware afgeleid is van het NRPS (een stamboek voor pony's met paardenvaders etc?).
Maar het is dus niet mogelijk om het veulen in het stamboek te laten registeren (op het NRPS Hulpstamboek register B na..)?

Wat betreft de maat gaat mijn voorkeur tot nu toe ook uit naar de hengst Romantic Popcorn, deze is namelijk 1.47 en een D-maat veulen heeft zeker mijn voorkeur.

Maar omdat ik over deze hengst weinig kan vinden, had ik dit topic geopend. Informatie over Romantic Popcorn is dus ook welkom

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:54

Kyralovertje schreef:
Daar zat ik dus ook al aan te denken, hoe zit het met hat stamboek?
Ik weet wel dat het EASP als het ware afgeleid is van het NRPS (een stamboek voor pony's met paardenvaders etc?).
Maar het is dus niet mogelijk om het veulen in het stamboek te laten registeren (op het NRPS Hulpstamboek register B na..)?

Wat betreft de maat gaat mijn voorkeur tot nu toe ook uit naar de hengst Romantic Popcorn, deze is namelijk 1.47 en een D-maat veulen heeft zeker mijn voorkeur.

Maar omdat ik over deze hengst weinig kan vinden, had ik dit topic geopend. Informatie over Romantic Popcorn is dus ook welkom

Het EASP is niet echt afgeleid van het NRPS maar het is wel zo dat veel hengsten die bij het NRPS niet aan de bak komen (bijv. afgekeurd op foto's) naar het EASP gaan.

Romantic popcorn is ook niet erkend/goedgekeurd bij het NRPS.
Maar Romantico wel.
Het is idd veel interessanter om een D-pony veulen te fokken.

Als je een veulentje fokt uit een niet erkende of gekeurde hengst zal het veulentje inschreven worden in het sportregister.

vanaf 3 jaar zou het wel inschreven kunnen worden in het stamboek maar voor die tijd niet

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:44

Marjolein88: wil jij hier dan mee zeggen dat popcorn en ricardo afgekeurde NRPS-hengsten zijn??

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:57

Nee, Ricado kan niet opgenomen worden bij het NRPS omdat deze niet genoeg Arabisch bloed voert volgens mij (weet ik niet 100% zeker, maar Ricardo is een Connemara kruising x welsh), en Romantic Popcorn mag niet opgenomen worden bij het NRPS omdat deze een paarden-vader heeft.

NRPS pony's worden alleen opgenomen in het NRPS stamboek als ze pony ouders hebben. Romantic Popcorn heeft Romantico als vader, wat dus onder de categorie paard valt.
EASP neemt wel ponyhengsten aan met een paardenvader.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:24

Maar Ricardo heeft toch dezelfde vader als popcorn??
Dus waar komt dan de welsh vandaan ( z'n moeder is connemara)
Is het dan niet zo dat Ricardo niet bij het NRPS opgenomen is, omdat ook hij een paard/pony kruising is??
Mijn reactie hierboven is geschreven omdat ik het nogal vreemd vind om zo in het algemeen te zeggen dat EASP hengsten afgekeurde NRPS hengsten zijn. Dit klopt niet naar mijn idee met betrekking tot Ricardo en Popcorn.

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:50

Marjolein je hebt geen bal begrepen van het EASP, even voor de goede orde het EASP gaat met het arabisch bloed verder waar het NRPS op houdt, want het NRPS wil pony's met zo min mogelijk arabisch bloed. Je kunt met een veulen naar de nationale EASP keuring in aug. en krijgt dan een vol papier voor verdere info over de hengsten zie de website www.easpstamboek.nl en marjolein kijk daar ook eens op kun je nog wat van leren.
Beide hengsten zijn allebei super

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:54

dat vergat ik nog even wij hebben strengere röntgen eisen als het NRPS dus wat marjolein zegt is klinklare onzin maar ja dat krijg.
Het EASP is een jong stamboek wat goed aan de weg timmert en vooral het arabisch bloed promoot en over vergaar bak die van jou marjolein komen bij het EASP niet in aanmerking ivm bloed en type

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:03

jennyk schreef:
Maar Ricardo heeft toch dezelfde vader als popcorn??
Dus waar komt dan de welsh vandaan ( z'n moeder is connemara)
Is het dan niet zo dat Ricardo niet bij het NRPS opgenomen is, omdat ook hij een paard/pony kruising is??
Mijn reactie hierboven is geschreven omdat ik het nogal vreemd vind om zo in het algemeen te zeggen dat EASP hengsten afgekeurde NRPS hengsten zijn. Dit klopt niet naar mijn idee met betrekking tot Ricardo en Popcorn.

Ja je hebt helemaal gelijk, had mij even vergist.
Maar wat betreft de vader hebben zijn ze dus beiden niet geschikt voor het NRPS stamboek. Was Ricardo of Popcorn nou boven de 1.56 (..en-nog-wat ) dan hadden ze wel in aanmerking gekomen voor het NRPS.

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:39

jennyk schreef:
Marjolein88: wil jij hier dan mee zeggen dat popcorn en ricardo afgekeurde NRPS-hengsten zijn??

nee niet goedgekeurde:P

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:45

Wij hebben een Romantico veulen gehad en ene Popcorn veulen, van de laatste staat denk ik nog wel een foto on mijn profiel.
Het zijn inderdaad erg fijne hengsten, met een goed en eerlijk karakter

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:50

caitton schreef:
dat vergat ik nog even wij hebben strengere röntgen eisen als het NRPS dus wat marjolein zegt is klinklare onzin maar ja dat krijg.
Het EASP is een jong stamboek wat goed aan de weg timmert en vooral het arabisch bloed promoot en over vergaar bak die van jou marjolein komen bij het EASP niet in aanmerking ivm bloed en type

Ok hoe kan het dat een hengst op foto's bij het NRPS afgekeurd word op OCD !!. en dan vrolijk goedgekeurd word bij het EASP ??
tjahh !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar mijn weten is er geen Rontgenlogisch onderzoek..

En mijn pony's wil ik ABSOLUUT niet eens bij dat stamboek inschreven staan... Ik heb 2 hengsten goedgekeurd bij het NRPS dat vind ik veel meer waarde hebben als een EASP :S
BTW onze pony's bevatten wel arabisch bloed. Maar bij het NRPS zijn ze gelukkig zo slim geworden om van dat Arabisch bloed af te zien.

en waarom zou het type niet aanstaan? jullie zijn juist toch zoooo blij met Valido's Boy???? is toch wel ook het duitse rijpony..

Maargoed .. ik geef groot gelijk dat NRPS geen PaPo wil !
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 14-04-06 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:53

caitton schreef:
Marjolein je hebt geen bal begrepen van het EASP, even voor de goede orde het EASP gaat met het arabisch bloed verder waar het NRPS op houdt, want het NRPS wil pony's met zo min mogelijk arabisch bloed. Je kunt met een veulen naar de nationale EASP keuring in aug. en krijgt dan een vol papier voor verdere info over de hengsten zie de website www.easpstamboek.nl en marjolein kijk daar ook eens op kun je nog wat van leren.

Je hebt mij niet horen zeggen dat het geen goede hengsten zijn....
En jij hebt geen bal van het NRPS begrepen. want die wilt niet zo min mogelijk bloed. maar die wil het bloed iets minderen omdat er te veel arabisch bloed in zit. Ze willen pony's hebben die voor kinderen te rijden zijn en die over een goed sport type bezitten. Pony's die EK dresssuur of spring cappaciteiten beschikken.
http://wwww.nrps.nl KIjk maar door kan je nog een hoop van leren !

Cristina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:31

marjolein88 schreef:
caitton schreef:

Je hebt mij niet horen zeggen dat het geen goede hengsten zijn....
En jij hebt geen bal van het NRPS begrepen. want die wilt niet zo min mogelijk bloed. maar die wil het bloed iets minderen omdat er te veel arabisch bloed in zit. Ze willen pony's hebben die voor kinderen te rijden zijn en die over een goed sport type bezitten. Pony's die EK dresssuur of spring cappaciteiten beschikken.
http://wwww.nrps.nl KIjk maar door kan je nog een hoop van leren !

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:38

beste marjolein ik heb jaren in het bestuur van NH gezeten binnen het NRPS dus ik weet wel degelijk waar ik over praat. Maar ik kan me veel herinneren over mijn grote vriend die altijd veel over jullie stal zei en dan geen positieve dingen ( deed hij trouwens over nimeand behalve ze eigen) het arabische bloed en de karakters daar bij daar heb je nog geen kaas van gegeten bestudeer maar eerst de website van het EASP en dan leer je ook meteen lezen want dat kun je blijkbaar ook nog niet.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:53

Maak je vooral niet zo druk om de stamboeken dat doet "Karel " wel.
Inmiddels is er wapenstilstand. Ik ken Karel al uit de APS tijd toen werd het gesplitst in NRPS en AVS met een hoop ruzie en ontevreden halfbloed fokkers. Nu herhaald dat zich weer.
Mag ik vragen welke functie U heeft gehad bij afd. NH?. ik heb nl ook 12 jaar een bestuursfunctie gehad bij het NRPS. Misschien hebben we elkaar wel ontmoet?? Ik vind het NRPS nog steeds een prima stamboek die met de tijd mee gaat. Het is een stamboek die de sport[restaties hoog in het vaandel heeft en een feit is "je moet ook fokken waar vraag naar is" Veel jonge kinderen kunnen niet goed met veel arabisch bloed omgaan. Ik bedoel dit niet beledigend maar veel arabisch bloed kan temperament meegeven waar niet iedereen mee om kan gaan.
Het geruzie om een stamboek slaat nergens op.
Het gaat uiteindelijk om het veulentje dat er gaat komen.
Ricardo is een leuke hengst en Di Caprio ook Beiden kunnen ingeschreven worden bij genoemde stamboeken.
Ik weet zeker dat EASP ook de nakomelingen van Di Caprio graag registreerd en omgekeerd zal het NRPS ook de nakomelingen van Ricardo graag registreren....ze zullen beiden wel moeten.

Gelukkig is iedereen vrij om te kiezen.......maar om elkaar daarover in de haren te vliegen vind ik erg kinderachtig

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 12:46

Misschien is het een beter idee om het verder per PM te bespreken, het is nu wel erg offtopic gegaan.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:11

curly2day schreef:
Wij hebben een Romantico veulen gehad en ene Popcorn veulen, van de laatste staat denk ik nog wel een foto on mijn profiel.

Magic Maible toevallig?

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:23

Kyralovertje schreef:
curly2day schreef:

Magic Maible toevallig?

Nope, dat is een mister Swing King ( volle connemara)
Maar Miss Marple, de wildkleur valk merrie kwam van Popcorn.

EDIT, zie dat ik van haar geen foto meer in mijn profiel heb