Kafu xx leeft ie nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Kafu xx leeft ie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:30

Hallo allemaal,

Ik heb me helemaal suf gegoogeld, maar enig teken van deze engelse volbloed heb ik niet kunnen vinden.
Weten jullie misschien of hij nog leeft? Waar hij gebleven is? Ik weet dat hij in 1995 is afgekeurd bij het KWPN op z'n afstammelingen, maar wat is er daarna gebeurd?

Verder vind ik het ook altijd erg leuk om halfbroers en -zussen van mijn eigen merrie te zien. Dus áls jullie foto's hebben...?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:10

Of hij nog leeft zou ik niet weten, ik weet wel dat RunningKawa op bokt ook een Kafu heeft

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:10

Kafu is geexporteerd, ik dacht naar Duitsland, maar dat weet ik niet zeker. Of hij nog leeft ... geen idee. Mijn paard is een Kafu. Er staan twee fotó's op mijn profile, als je ze kan zien.
Die van mij is trouwens een ontzettend lief en zachtaardig paard. Hoe is die van jou?

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:08

Dank allebei voor je reactie!
Oh... helaas kan ik je foto's niet zien mbkaatje! Staat een apart andersoortig plaatje bij...
Mijn paard is ook erg lief, maar wel volkomen merkwaardig... Kan het niet precies benoemen. Ze is héél druk, snurkt altijd en hoewel haar ogen een beetje op half zeven hangen is dat slechts schijn, want niets maar dan ook niets ontgaat haar. Aan de andere kant kan ik er ook zo een meisje van 12 opzetten (in de bak dan) en dan gooien ze zo alle oefeningen t/m het Z eruit. Je moet haar vooral niet tegen de haren instrijken, want dát vergeet ze niet, en vaak moet je via een omweg je doel bereiken. Maar dat maakt het juist ontzettend leuk.
Bovendien is ze heel werkwillig en leert ze erg snel. Ik vind het een errug leuk paard. Ken haar al van veulen afaan en ze gaat nooit meer weg bij me. Heb eerst op haar moeder gereden en we hebben haar gekocht toen ze 2 was. Nu is ze bijna 10.
Jammer dat ik je foto's niet kan zien. Zal het morgen nogmaals proberen. Hoe lang heb jij je paard al? Kun je mijn foto in het profiel trouwens wel zien? Was een testje namelijk...

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:36

mijn moeder haar paard was ook een kafu ze is Z1 dressuur met haar geweest. Mijn zusje (knolliepower op bokt) rijd op een nakomeling van deze merrie. De merrie was wel lief maar een echt heethoofd.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:37

ik dacht dat je bokker kafue (geloof ik dat je het zo schreef) bedoelde, die heb ik ook een tijd niet gezien.

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:34

Sorry van de foto's. Ik kan ze thuis wel zien, maar op mijn werk ook niet. Moet toch eens wat anders verzinnen. Jouw foto is wel zichtbaar. Jammer dat het alleen het hoofd is.
We hebben haar zelf gefokt, we hebben haar dus al 14 jaar. Ze is wel altijd wat lui geweest, maar als je haar op de juiste manier stimuleer, dan werkt ze graag voor je hoor. Maar als je het niet vraagt, doet ze het zeker niet. Wat rijden betreft erg uitgekookt, maar het is eigenlijk een heel goed leerpaard.
Op zich helemaal geen heethoofd, maar dat kan ineens omdraaien en herken ik haar helemaal niet. Zal wel het volbloedgedeelte wat dan bovenkomt.
Best jammer dat Kafu is afgekeurd op de nakomelingen. Zo slecht heeft hij het toch niet gedaan dacht ik. Een volle broer van mijn paard (uiteraard ook een eigen fokprodukt) was vrij snel L springen en heeft bij een andere eigenaar ook heel makkelijk de Z (dressuur) gehaald.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:07

Hai daar was ik weer. Nu ik weet dat m'n foto wel zichtbaar is heb ik er een paar extra opgezet. Kwam er wel achter dat ik niet zoveel goeie foto's op m'n laptop heb. Moet eens even wat recentere maken.
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed dat Kafu is afgekeurd. Ik heb gehoord dat dat in 1995 gebeurd is. Hoewel op paardenfokken.nl staat dat dat in 1985 is geweest. Maar ik weet bijna zeker dat dát in ieder geval niet klopt. Wel grappig is dat mijn paard dus gewoon in 1996 is geboren. Joy, haar moeder, is dus na de afkeuring nog gedekt. Mijn buurman had daar weinig moeite mee...
Ik vind ook dat ze best goed gelukt is eigenlijk. Grappig om te lezen dat die van jou (mbkaatje) wat lui is. Dat is Otje totaal niet. Ze is eigenlijk altijd druk. Is aan het piafferen in het bos als ze ingehaald wordt door een fietser en heeft na 2 zandpaden al het schuim op haar hals en een met zweet doordrenkte schabrak. Is echt heel erg. Zo erg dat ik er soms behoorlijk moe van word. Ze loopt in travers of schouderbinnenwaarts en er is geen normale stappas meer bij.
Verder zijn we op dit moment M2 dressuur + 4, maar ik moet zeggen dat we de laatste jaren nauwelijks serieus wedstrijden hebben kunnen rijden. Nu al een heel jaar helemaal niks. Ben vorig jaar namelijk naar een manueel therapeut gweest omdat ze geen stap normaal meer kon zetten. Bleek dat al haar rugwervels en een nekwervel niet goed zaten en dat haar bekken scheef stond. Alles als gevolg van een ongeluk dat ik, nu vier jaar geleden, met haar in het bos heb gehad. We zijn in de sloot beland en hebben een soort nachtmerrie beleefd toen.
Maar goed, de arts was verbaasd dat ze uberhaupt nog onder het zadel wilde lopen en kon nauwelijks geloven dat we op dat moment nog M2 startten. (Ging ook bijzonder slecht trouwens, maar ze deed het wel!).
Anyway, vrijdag heb ik weer een afspraak met diezelfde arts, want momenteel gaat het weer erg slecht. Ik hoop van harte dat ze Otje weer kan helpen en dat er niks ernstigs aan de hand is in ieder geval....Ieh.
Mbkaatje, Ben benieuwd wat je van m'n paardje vindt, of ze een beetje op die van jou lijkt! En hoop binnenkort ook jouw foto's te kunnen zien!

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:08

Hi Sarino,
Was even benieuwd, staat die Kafu van je moeder ook met een foto in het profiel?

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:23

Kafu is van mijn ouders geweest.
Hij is later afgekeurd als dekhengst.. En volgens mij de handel in gegaan.. ik weet niet of hij nog leeft..

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:36

Wij hebben een kafu stermerrie, wordt alleen gebruikt voor de fok heeft alk diverse goede paarden gebracht. Is een Kafu XX x Clavecimbel x Ramiro x Le Mexico

Afbeelding

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:52

mooie merrie

Sterren

Re: Kafu xx leeft ie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:55

Op www.volbloeds.nl kun je bij warmbloedfokkerij informatie over hem vinden er staat alleen niet bij of hij nog leeft of niet..
Dus ik kan je helaas ook niet verder helpen.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Ik denk dat hij nog leeft, want op kwpnstallion.nl staat niet dat hij overleden is, alleen dat hij in 1985 is afgekeurd op afstammelingen..

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:30

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:33

ik heb geen foto s van de kafu merrie in mijn profiel staan. maar ik zal even kijken of ik nog wat foto s kan vinden.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:56

Menk schreef:
Kafu is van mijn ouders geweest.
Hij is later afgekeurd als dekhengst.. En volgens mij de handel in gegaan.. ik weet niet of hij nog leeft..

Geweldig! Dat ie van je ouders is geweest bedoel ik... Wanneer was dat dan? Ik weet dat hij in de tijd rond zijn afkeuring (toen Joy gedekt werd ) in (de buurt van) Westervelde, Drenthe stond.
Heb jij misschien nog wat foto's van hem in de tijd dat hij van jullie was?

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:57

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:57

sarino schreef:
ik heb geen foto s van de kafu merrie in mijn profiel staan. maar ik zal even kijken of ik nog wat foto s kan vinden.

Ben benieuwd.....

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:00

Hi Tremona,

Inderdaad een erg mooie merrie! Grappig dat er vooral in het Noorden veel Kafu's rondlopen. Niet zo gek natuurlijk omdat hij hier dekte...
Ik ken zelf nog 2 halfbroers van die van de mijne, maar ik moet zeggen dat ik daar niet zo weg van ben. Die zijn wat 'recht en hoekig' om te zien (ahum, zonder de eigenaars een onaangenaam gevoel te willen geven natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 19-04-06 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:03

JeSSer schreef:
Ik denk dat hij nog leeft, want op kwpnstallion.nl staat niet dat hij overleden is, alleen dat hij in 1985 is afgekeurd op afstammelingen..

Ik heb ook in de stallion base gekeken inderdaad. Vind het erg onduidelijk. Er staat dat hij in '85 is afgekeurd, maar op een andere plek in de stallion base wordt gesproken over de nakomelingen uit 1995. Het lijkt mij dat er in '85 ook nog niet zo heel gek veel te keuren viel. Maar goed... Raar...

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:13

Olympia96 schreef:
Hi Tremona,

Inderdaad een erg mooie merrie! Grappig dat er vooral in het Noorden veel Kafu's rondlopen. Niet zo gek natuurlijk omdat hij hier dekte...
.

Het leuke is dat we haar in Limburg hebben gekocht.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:17

Tremona schreef:
Olympia96 schreef:
Hi Tremona,

.

Het leuke is dat we haar in Limburg hebben gekocht.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:42

Klopt mijn vader heeft toen een tijdje in Westervelde gezeten.. Volgens mij hebben we nog foto's van hem dat Leida Streik erop reed heel lang geleden zijn zelfs nog zwart wit foto's haha ik zal eens kijken of ik deze kan inscannen

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:44