Orame naar USA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bartvl

Orame naar USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 07:24

Citaat:
Orame (Indoctro x Ramiro x Alme) coming to America to Compete

Orame has been sold in part to the syndicate of the sponsors of the Olympic rider Chris Kappler. They had
also bought and Chris had been riding VDL Oranta (Indorado) very successfully.

Orame was approved as a 3 years old stallion and was the first stallion who became Champion of the KWPN
Stallion inspection and Champion of the Stallion test. Orame competed very successful with the International rider
Jur Vrieling. They competed at 11 Grand Prix and out of this 11 times competing he was 8 times placed with the
best 8 competors.

Congrats to VDL and to Chris. We look forward to seeing great success at the shows here in America. Orame
will continue to be available in Holland and America by frozen semen only through VDL and their distributers
including us. Details are on our web page www.majesticgaits.com under the frozen semen link. All VDL semen is
in stock and ready to ship out for our customers convenience.

Opgeruimd staat netjes
Wiepke wist ook wel neem ik aan dat het einde naderde.

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:32

Wat is er mis met Orame dan?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:35

NEEEEEHHHHHHHHHHHH helemaal niet opgeruimt staat netjes.
Vind dat er helemaal niks mis zijn met zijn nakomelingen tenminsten die ik tot nu toe heb gezien, vind het mooie paarden die goed kunnen bewegen en dan ook nog kunnen springen, niks mis mee. OKe die achterbenen van hem zijn niet super, maar mankeert er niet aan elke hengst wel wat.

Dit zeg ik niet alleen omdat wij een veulen van hem verwachten. Vind dat de hengst zelf ook een stuk vooruit is gegaan in de sport, maar ach dit is mijn mening, weet wel dat veel er anders over denken.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:38

Euhm? Ik heb ook wat gemist blijkbaar....Mijn (Jazz)merrie werd vorig jaar nog voorbijgestreefd op de keuring door een bloedmooie en gruwelijk goed bewegende Orame....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:40

Jeetje wat zonde, hoezo einde nabij?? Dat beest sprong fantastisch op de hengstenshow.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:41

jah vond ik ook

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:44

Bij ons staan ook twee nakomelingen van Orame op stal;
Een tweejarige uit een flemming moeder: bruin, heel lief karakter, groot, mooi hoofd en heel goed bewegen.
Een jaarling uit een Kelvin moeder: zwart, heel chique (maar dat is meer van moeders kant) en echt super bewegen.
Ook kunnen ze goed springen.
Ik heb meerdere nakomelingen van Orame gezien, en ik vind ze echt niet tegenvallen...

Bartvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:35

Als ze 'goed' kunnen springen, waar zijn dan bijv. die eerste 400 kinderen van de eerste jaargang , uit TOP-merries op de wedstrijden of andere competities ?

Zelf springt hij erover, dat valt nog te zeggen, maar de manier waarop is nooit goed geweest, dus dat kan hij ook niet ver-erven.

MissHIS

Re: Orame naar USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:47

Bartvl schreef:
Opgeruimd staat netjes

Tuurlijk, daarom verkoopt hij Orame ook slechts voor de helft én naar een Olympische topruiter. In het begin kon de hengst mij (als sportpaard) ook niet bekoren, maar op die mening ben ik wel terug gekomen nadat ik hem vele malen aan het werk heb gezien. Die heeft er wel een klap in hoor, en heeft goed gepresteerd met Jur, dus ik ben benieuwd wat hij met Chris Kappler gaat presteren.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:58

En hij is nu ook ggk bij de AHHA. Ze zullen zijn bloed daar zeker ook waarderen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:24

Ik kan Orame ook echt wel waarderen.

Ik heb hele mooie nakomelingen gezien maar ook minder mooie. Is dat niet altijd zo.
Die van mezelf mag er trouwens best wezen . (profiel)

Ik hoop dat ie gewaardeerd wordt in Amerika.

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:35

Viennanova schreef:
Euhm? Ik heb ook wat gemist blijkbaar....Mijn (Jazz)merrie werd vorig jaar nog voorbijgestreefd op de keuring door een bloedmooie en gruwelijk goed bewegende Orame....

Ik heb hier op de merriekeuring in alle jaren nog geen goeie (zelfs geen redelijke) Orame kunnen vinden.
Volgens mij strooit ie alle kanten op behalve de goeie.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:42

supersambo schreef:
Viennanova schreef:

Ik heb hier op de merriekeuring in alle jaren nog geen goeie (zelfs geen redelijke) Orame kunnen vinden.

In wierden loopt sowieso niets fatsoenlijks

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:00

Viennanova schreef:

misschien zegt dit wat over jou merrie?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:16

Aangezien Oranta ook een topmerrie is ga ik er maar vanuit dat hij er gewoon nog een toppaard bij heeft.

Bartvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:27

MissHIS schreef:

Tuurlijk, daarom verkoopt hij Orame ook slechts voor de helft én naar een Olympische topruiter. In het begin kon de hengst mij (als sportpaard) ook niet bekoren, maar op die mening ben ik wel terug gekomen nadat ik hem vele malen aan het werk heb gezien. Die heeft er wel een klap in hoor, en heeft goed gepresteerd met Jur, dus ik ben benieuwd wat hij met Chris Kappler gaat presteren.

Precies met Jur. Vergeten hoe de hengst als jong paard sprong ?
Dat ie nu met veel getrek , gepluk en getrix (kijk eens op voorterrein) een 1.50m rond springt wil niet zeggen dat je die ruiter erbij krijgt bij je veulen.
Natuurlijke aanleg is te vererven, de rest
niet

Citaat:

Blij dat er nog meer mensen zijn die het VDL imperium niet heilig verklaren.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:45

Bartvl schreef:
Precies met Jur. Vergeten hoe de hengst als jong paard sprong ?
Dat ie nu met veel getrek , gepluk en getrix (kijk eens op voorterrein) een 1.50m rond springt wil niet zeggen dat je die ruiter erbij krijgt bij je veulen.
Natuurlijke aanleg is te vererven, de rest
niet

Ik heb de hengst vaak genoeg gezien op het voorterrein en in de dagelijkse training dus ik weet wel waar ik over praat. Ik ontken overigens niet dat Jur een handige ruiter is. Verder heb ik ook geen oordeel gegeven over zijn kwaliteiten als fokhengst, maar uitsluitend als sportpaard. En ik denk dat Chris Kappler ook niet zit te wachten op een matig sportpaard.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:54

Als sportpaard is ie goed, hoe die een 150 over komt is niet van belang, als t maar foutloos is....Ik vond em op de hengstenshow toch knap lopen, alleen een trensje en leek gemakkelijk te rijden,...

als vaderdier...ben ik er niet gecharmeerd van veelal beknopte gewone types., die ik hier in de buurt heb gezien.......Ook wel een paar aparte, maar ja die hadden dan ook een goede moeder...

Maar ja, is er al een zoon van Indoctro die zijn vader gaat evenaren...in de nafok!!!

Ik ben net terug uit het heilige der heilige( lees vdl stud) en volgens mij valt die heilig verklaring van de vdl stud reuze mee.....

Ze zitten gelukkig in Friesland.....hadden ze in brabant gezeten was Wiepke vast al bij leven, zalig verklaard!

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:57

Het is vast een fantastisch sportpaard maar nadat ik zijn nafok gezien heb pieker ik er niet over om er mee te dekken.

VDL is zeker niet heilig, uiteindelijk moeten ze de boel ook daar draaiend houden en dan moet er zo nu en dan geld verdient worden. En dat is niet meer dan logisch. Ze hebben trouwens best een paar hengsten staan waar ik wel mee zou willen dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:22

Citaat:

Dat en het goedvinden van een hengst heeft in mijn ogen niks met elkaar te maken.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:35

Laat je niks zeggen over de hengsten van vdl door basvl, want die heeft gewoon iets tegen van de lage weg, kijk zijn topics maar is na alles wat van van de lageweg is is slecht volgens mij. Of het nu orame tenerife of welke hengst dan ook is van vdl ze zijn volgens hem altijd slecht. Kdenk een persoonlijke vete ofzow

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:31

Afbeelding
Deze foto is al bijna een jaar oud. Beest is nu alleen maar meer ontwikkeld en uitgegroeid

Nou dit is een nakomeling van Orame en lelijk kun die toch niet noemen.
Ook dressuurmatig is ze een geduchte tegenstander . We starten pas in de B. maar hebben na 2 wedstrijden toch 4 winstpunten. Afgelopen weekend toch 2x 1e en geloof mij maar er werd zwaar gejureerd.
Paard is ook nog door onszelf ingereden.

Je kunt Oramee niet op elke merrie zetten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:07

Bartvl schreef:
Opgeruimd staat netjes

Twee zielen een gedachte
Eerste wat ik vanmorgen dacht toen ik het op de KWPN-site zag staan

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:12

Bartvl schreef:
Opgeruimd staat netjes

Bartvl schreef:

Eindelijk weer eens een reaguurder met ballen.......

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:38

Zazou_Murier schreef:
Viennanova schreef:

misschien zegt dit wat over jou merrie?

Zo! Niet een erg originele opmerking, wel? Wat verwacht je nu, dat ik ga zeggen hoe geweldig mijn merrie is?