Henstenshow De IJzeren Man: Samarant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Henstenshow De IJzeren Man: Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 08:05

Hoi,

Zaterdag ben ik in Weert geweest, bij de hengstenshow van De IJzeren Man.
Hoe waren jullie bevindingen?
Ik vond de hengst Samarant zeer aansprekend!

Groetjes Chantal

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:17

Samarant en Hotline via de DVD van Schockemoehle gezien.
Samarant zouden we mee willen dekken.
De vader van Hotline: Hofrat hebben we al een merrie mee gedekt.
Veulen Samarant: http://www.nashba.com/Sillia.wmv

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 08:34

Dank je wel Zannekin. Dat veulen loopt lekker! Heb je een idee wat de moeder is.
Op welke merrie willen jullie Samarant gebruiken?

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:18

Dat veulen is uit een Don Frederico - Prince Thatch xx merrie.
Wij zouden hem op een Donnerhall merrie gebruiken; ik vind Sandro Hit vaak met Donnerhall goed combineren en de merrie heeft met Sandro Hit al een hele goede nakomeling gegeven.

listiglistje

Re: Henstenshow De IJzeren Man: Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:30

Samarant was de beste in de baan van de hele avond......afgezien van de stap op het voorterrein

PS vlak die Anja ook niet uit....die kan me een partij sturen!

Bij het springen quicksilver.....geen vaderdier, maar echt apart veel kwaliteit.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:56

Ben zelf helemaal weg van Samarant. Veulen ziet er trouwens ook best uit!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:11

listiglistje schreef:
Samarant was de beste in de baan van de hele avond......afgezien van de stap op het voorterrein

PS vlak die Anja ook niet uit....die kan me een partij sturen!

Bij het springen quicksilver.....geen vaderdier, maar echt apart veel kwaliteit.

Anja heb ik al vaker zien rijden, en dat is ook de beste ruiter op dressuur gebied die ik daar heb zien rijden.
Wat vond je van zijn stap op het voor terrein?

Het is overigens Quicksilber Deze is natuurlijk niet voor niks wereldkampioen bij de 5-jarige geworden. Een vaderdier; hij toont wat iel maar op dat vlak. Wat niet is, kan nog komen.
Wat ik overigens wel vind is dat Royal Dance slechter is geworden. Een paar jaar geleden kon hij super bewegen in mijn ogen, ik snap niet hoe dat zo gekomen is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:42

chantal1 schreef:

niet goed (niet zuiver, kort).......in de baan heeft hij ook niet gestapt, dat deed Anja bij de andere hengsten wel. Verder een superpaard met superbewegingen. Heel goed veulen ook veel takt en balans.

chantal1 schreef:
Het is overigens Quicksilber

Oh op zijn duits ...ik had het kunnen weten maar was te lui om het op te zoeken (ps ik zit trouwens niet in de springers......maar wel een heel goed paard!)

chantal1 schreef:
Wat ik overigens wel vind is dat Royal Dance slechter is geworden. Een paar jaar geleden
kon

hij super bewegen in mijn ogen, ik snap niet hoe dat zo gekomen is.

Vraag dat maar aan NB, met alle respect; alle gordijnpaarden liepen om te janken. Traag stuwend achterbeen, ruiter zit duwend in te werken en de paarden zijn slecht in de aanleuning.
Anja daarintegen was echt een verademing! wat een verschil ......

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:07

listiglistje schreef:
chantal1 schreef:

niet goed (niet zuiver, kort).......in de baan heeft hij ook niet gestapt, dat deed Anja bij de andere hengsten wel. Verder een superpaard met superbewegingen. Heel goed veulen ook veel takt en balans.

chantal1 schreef:
Het is overigens Quicksilber

Oh op zijn duits ...ik had het kunnen weten maar was te lui om het op te zoeken (ps ik zit trouwens niet in de springers......maar wel een heel goed paard!)

chantal1 schreef:
Wat ik overigens wel vind is dat Royal Dance slechter is geworden. Een paar jaar geleden
kon
hij super bewegen in mijn ogen, ik snap niet hoe dat zo gekomen is.

Vraag dat maar aan NB, met alle respect; alle gordijnpaarden liepen om te janken. Traag stuwend achterbeen, ruiter zit duwend in te werken en de paarden zijn slecht in de aanleuning.
Anja daarintegen was echt een verademing! wat een verschil ......

Er liepen er inderdaad een aantal tussen die nogal om te janken waren.......
Wat vonden jullie eigenlijk van Diamonit..........

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:19

kellyb schreef:
Er liepen er inderdaad een aantal tussen die nogal om te janken waren.......
Wat vonden jullie eigenlijk van Diamonit..........

Lag dat aan de paarden zelf of aan de huisruiter van stal Gordijn?
In het verleden heb ik Royal Dance onder Anja toch ook fantastisch zien bewegen?
Overigens ken ik wel zeer goed bewegende nakomelingen van Royal Dance.....In de duitste dressuurindex doet hij het volgens mij ook goed.

Diamonit was mij ook al opgevallen, fijn beest! Maar Samarant was toch een tandje beter.....

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:40

Laten we het zo zeggen dat er rijtechnisch duidelijk een verschil was tussen "anja" en de andere tenminste zo heb ik het ervaren. Ik denk dat er een aantal paarden absoluut beter zijn dan wat er zaterdag is laten zien. Jammer mede daardoor vond ik de show niet echt geweldig.

Ik vond samarant absoluut niet verkeerd maar mijn nr 1 van die avond is diamonit ...wauw ... wat een beweging heeft dat paard.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:50

aangezien ik hier al andere namen heb voorbij zien komen wil ik even een vraag stellen die een beetje buiten dit toppic valt namelijk: hoe was leanardo da vincie iemand hem gezien op de show van de ijzerenman?

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:37

dat veulentje van samarant kan lekker bewegen hoor!

Name: Samarant

geboren: 2001

Rappe

Stockmaß: 170 cm

Vater: Sandro Hit
V.d.M.: Brentano II

Zuchtgebiet: Hannover

Zugelassen für:
Oldenburg, Mecklenburg, Rheinland, Westfalen, süddeutsche Verbände, Frankreich

Decktaxe: € 1.000,00

Beschreibung:

Hannoveraner Vizelandeschampion anlässlich der Weltmeisterschaft der jungen Dressurpferde in Verden und Sieger des Nienburger Reitpferdepreises sowie erfolgreicher Finalteilnehmer in Warendorf.

Attraktiver, blutgeprägter Sandro Hit-Sohn mit drei überragenden Grundgangarten, die ihm anläßlich seiner HLP-Prüfung mit Höchstnoten bestätigt wurden. Seine Championatsqualität stellte er im letzten Jahr gleich mehrfach unter Beweis. Begehrenswert ist auch seine typschöne Mutter "Bellvue" von Brentano II, eine der bedeutendsten Staatsprämienstuten aus der Hannoverschen Zucht, die viermal in Folge den Klassensieg auf der Stutenschau für sich verbuchen konnte. Vortrefflich abgerundet wird dieses Musterpedigree über den englischen Vollblutstamm des Vollblüters "Andrang xx". Die Vollblutstute "Wise Girl xx" lieferte bereits den Landbeschäler "Wild Life" von Warkant. Samarant, eine geniale Verbindung des bewährten Sandro Hit-Blutes zu diesem edlen, vererbungssicheren Stutenstamm der "Bellvue". So erhoffen wir uns von seinem ersten Fohlenjahrgang bewegungsstarke und typvolle Fohlen.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:44

patsur schreef:
dat veulentje van samarant kan lekker bewegen hoor!

Name: Samarant

geboren: 2001

Rappe

Stockmaß: 170 cm

Vater: Sandro Hit
V.d.M.: Brentano II

Zuchtgebiet: Hannover

Zugelassen für:
Oldenburg, Mecklenburg, Rheinland, Westfalen, süddeutsche Verbände, Frankreich

Decktaxe: € 1.000,00

Beschreibung:

Hannoveraner Vizelandeschampion anlässlich der Weltmeisterschaft der jungen Dressurpferde in Verden und Sieger des Nienburger Reitpferdepreises sowie erfolgreicher Finalteilnehmer in Warendorf.

Attraktiver, blutgeprägter Sandro Hit-Sohn mit drei überragenden Grundgangarten, die ihm anläßlich seiner HLP-Prüfung mit Höchstnoten bestätigt wurden. Seine Championatsqualität stellte er im letzten Jahr gleich mehrfach unter Beweis. Begehrenswert ist auch seine typschöne Mutter "Bellvue" von Brentano II, eine der bedeutendsten Staatsprämienstuten aus der Hannoverschen Zucht, die viermal in Folge den Klassensieg auf der Stutenschau für sich verbuchen konnte. Vortrefflich abgerundet wird dieses Musterpedigree über den englischen Vollblutstamm des Vollblüters "Andrang xx". Die Vollblutstute "Wise Girl xx" lieferte bereits den Landbeschäler "Wild Life" von Warkant. Samarant, eine geniale Verbindung des bewährten Sandro Hit-Blutes zu diesem edlen, vererbungssicheren Stutenstamm der "Bellvue". So erhoffen wir uns von seinem ersten Fohlenjahrgang bewegungsstarke und typvolle Fohlen.

vind het erg veel geld voor een net gekeurde hengst!

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:13

Het is idd wel veel geld. Hotline is pas 3 en kost ook 1000. Als je via Duitsland bestelt is he wel incl BTW, dat scheelt toch al iets.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:50

En wat vonden jullie van daddy cool??? Heb deze hengst op de dvd van schockemohle gezien en was er erg van onder de indruk

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 23:28

Leonardo da Vinci, zou het nog eens moeten nakijken maar was geen verkeerde hengst. Was een van de eerste die voorbij kwam. Daddy Cool, goed bewegen maar vind hem wat zwaar in de kaak.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 06:17

chantal1 schreef:
Leonardo da Vinci, zou het nog eens moeten nakijken maar was geen verkeerde hengst. Was een van de eerste die voorbij kwam. Daddy Cool, goed bewegen maar vind hem wat zwaar in de kaak.

Als je zou willen graag. Was hij aan de hand of onder het zadel? Ik weet namelijk dat hij met een blessure ston waardoor niet zeker was of hij de hengstenshow mee kon lopen.

Heeft iemand ook foto's?

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:38

Ik vond Daddy Cool ook goed, en Hotline zal nog beter zijn denk ik. Die is net 3 geworden. Daarvan wil ik graag z'n eerste veulens zien volgend jaar.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:11

Was Future er ook? Zo, ja wat vonden jullie ervan ?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:16

Volgens mij was Leonardo onder het zadel van Bax.
Future is veel verbeterd onder het zadel van Sven. Maar ze zijn nog niet zo lang een combinatie dus het zal nog moeten groeien.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:51

[quote="chantal1"]Volgens mij was Leonardo onder het zadel van Bax.

Dat is zonde want ik vind persoonlijk niet dat hij de hengsten veel goed doet

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:14

Dat hoor je steeds vaker, jammer genoeg...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:51

Samarant stond mij ook wel aan van Leonardo da Vinci staat mij bij dat ik hem erg volbloederig vond aandoen (erg lang achterbeen?) hij leek mij moeilijk te rijden.

Heeft iemand nog een mening over Lovis Corinth en zijn kleine broertje Lovefever? en weet iemand misschien waar ik Lovefever zijn hele stamboom kan vinden, hij staat niet in Allbreed.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:55

Ik vind zelf Lovis Corinth geen verkeerde hengst maar. Ik heb hem aan de hand niet goed kunnen beoordelen eerlijk gezegd en op de sprong al helemaal niet want er was geen hindernis voor hem.
Volgens mij wordt er op sport gebied niks meer met hem gedaan, dat is wel jammer.