Son de Niro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Son de Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:17

Wie kan mij e.a. vertellen over nakomelingen van deze hengst? Ik weet dat hij niet erg veel gedekt heeft en heb zijn nakomeling die aangeboden werd op kwpn select sale al gezien. Wie heeft er nog andere info?
Of kan mij meer vertellen over de hengst zelf.

Mansolein

Re: Son de Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 07:48

Niemand die mij hier wat over kan vertellen?????

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:34

Vond hem heel interessant gefokt maar kon me destijds niet bekoren onder het zadel. Heb hem gezien tijdens de Hengstencompetitie.
Geen bijzonder dier maar had ook geen bijzondere ruiter.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:44

Zijn lijn interesseerd mij ook, maar iderdaad het zelfde als bij jou waren de bewegingen die ik zag onder het zadel niet bijzonder. In de folder van Van Olst staat dat hij het nu goed doet onder het zadel en de zwaardere oefeningen makkelijk doet. Vandaar mijn interesse.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:22

Afstammelingenonderzoek Son de Niro zeer goed.:

In september werd bij ons op het bedrijf de afstammelingenonderzoek KWPN georganiseerd voor de hengst Son de Niro (De Niro x Balzflug. Het verslag van de Hoefslag verslaggever luide als volgt.

Son de Niro toonde een uniforme collectie hoogbenige langgelijnde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben ras en uitstraling en draven met een goede houding en een opvallend mooi voorbeengebruik. Het achterbeen is snel en wordt op een goede manier gebruikt. Son de Niro dekte vorig jaar slechts zestien merries en toonde een aansprekend collectie van twaalf veulens die allen de (donker)bruine kleur hadden.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:25

Son de Niro

KWPN - 1.70 - bruin - 1999

Video bestand - (2Mb)

De Niro Donnerhall Donnerwetter
Ninette
Alicante B Akzent II
Wiesenelfe
Ledensie Balzflug Habicht Trak
Balzjagd
Densie Vincent
Wensie

Son de Niro is een zoon van één van de beroemdste Donnerhall zonen "De Niro". De Niro liep als 7 jarige reeds succesvol internationaal Grand Prix dressuur en staat als bewegingsvererver zeer hoog aangeschreven. Hij werd tijdens de Hengstenkeuring te Vechta (97) als algemeen kampioen uitgeroepen. In zijn verrichtingstest scoorde hij met zijn aanleg als dressuurpaard, de basisgangen, en "rittigkeit" veruit de hoogste punten. De Niro heeft inmiddels meer dan 10 gekeurde zonen. Son de Niro's moeder is de inmiddels gestorven keurmerrie LEDENSIE (v. Balzflug). Zij heeft een prima aanlegtest afgelegd, en bracht eveneens met "de Niro" de merrie Rhapsodie (volle zus van Son de Niro). Rhapsodie is op dit moment bijzonder succesvol in de Z1 onder Hennie Vree. Grootmoeder, de sterpreferente DENSIE is een dochter van de internationale Grand Prix hengst Vincent. Son de Niro's overgrootmoeder, de keurpreferente WENSIE, liep zelf Z-dressuur, en bracht de nationale dressuurpaarden Murdoc (v.Balzflug) en Elmar (v.Zaire). Wensie zelf stamt af van de als dressuurpaarden leverancier bekend staande keurhengst Pretendent.

Son de Niro viel al op tijdens de Hengstenkeuring 2002, met een schitterend langgelijnd en modern exterieur, en met zijn ruime en tactvolle beweging. Tijdens de verrichtingstest maakte hij de hooggespannen verwachtingen helemaal waar, en scoorde hij voor zowel stap, draf en galop een acht. Son de Niro liet in het najaar van 2003 een bijzonder goede collectie veulens zien. Citaat KWPN rapportage: "Son de Niro toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben. De stap is ruim, zuiver en goed van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding met een goed voorbeengebruik". Son de Niro was de afgelopen winter bijzonder succesvol in de hengstencompetitie.

[img]http://www.vanolst-stables.nl./2004/img/stallions/sondeniro_c.jpg[\img]

filmpje: http://www.vanolst-stables.nl./video/st ... e_niro.mpg

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:46

Zonde dat ze alleen die gestrekte draf laten zien want dat appyement van het begin zag er goed uit!

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:52

Ik heb een heel tijd geleden een Son de Niro x Belisar veulen gezien (toen jaarling). Ik kan me herinneren dat deze heel best kon draven. is als veulen ook in Ermelo geweest (is een halfzusje van een twenter van een vriend van mij). Het een W-tje, dus wordt denk ik nu klaargemaakt voor de keuring o.i.d.

Dat veulenrapport liegt er inderdaad niet om!

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:53

Sjappie schreef:
Ik heb een heel tijd geleden een Son de Niro x Belisar veulen gezien (toen jaarling). Ik kan me herinneren dat deze heel best kon draven. is als veulen ook in Ermelo geweest (is een halfzusje van een twenter van een vriend van mij). Het een W-tje, dus wordt denk ik nu klaargemaakt voor de keuring o.i.d.

Dat veulenrapport liegt er inderdaad niet om!

Oke, dat is leuk om te horen. De hengst zelf vind ik in draf niet erg bijzonder, maar ja dat zegt natuurlijk niet dat hij dat ook doorvererft.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:28

Ben toen zelf bij de nakomelingenkeuring van Son de Niro geweest - heel prima veulens die behoorlijk van de vloer kunnen komen.
Hij past niet op mijn merrie (Rubiquil x Balzflug), maar de hengst is prima in orde. Denk dat gezien de geringe vraag naar hem, het dekgeld nog wel ter onderhandeling kan.
Pb me je e-mail en ik zend je de fotos toe.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:48

Son de Niro wordt ondergewaardeerd door de fokkers...

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 06:42

Basvdv schreef:
Son de Niro wordt ondergewaardeerd door de fokkers...

Ja dat denk ik ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:26

Te weinig PR he?

Zet hem bij Joop van Uytert op het station en je hebt 200 dekkingen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:29

ik lees in dit rapport toch echt wat anders hoor:

Son de Niro toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben.
Het hoofd is mooi gevormd en sprekend. De nek is lang, maar de keeluitsnijding zou lichter kunnen zijn. De hals is ruim voldoende van lengte en vorm. De schoft is lang en wisselend van ontwikkeling. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed gevormd. De lendenen zijn sterk aangesloten en neigen naar strak. De croupe is ruim voldoende van lengte, vorm en bespiering. De broekspier loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld en van goede kwaliteit.
De stap is ruim, zuiver en goed van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding met een goed voorbeengebruik en voldoende tot ruim voldoende afdruk. Het achterbeen zou meer moeten doortreden en de veulens zouden wat meer moeten kunnen schakelen. De galop is ruim voldoende van ruimte, afdruk en houding.

Alle 12 geregistreerde veulens (waarvan 10 geprikte) zijn getoond.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 12 veulens uit 16 in 2002 gedekte merries

deze hieronder is wel heel anders!!!

In september werd bij ons op het bedrijf de afstammelingenonderzoek KWPN georganiseerd voor de hengst Son de Niro (De Niro x Balzflug. Het verslag van de Hoefslag verslaggever luide als volgt.

Son de Niro toonde een uniforme collectie hoogbenige langgelijnde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben ras en uitstraling en draven met een goede houding en een opvallend mooi voorbeengebruik. Het achterbeen is snel en wordt op een goede manier gebruikt. Son de Niro dekte vorig jaar slechts zestien merries en toonde een aansprekend collectie van twaalf veulens die allen de (donker)bruine kleur hadden.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:41

marcolemar schreef:
ik lees in dit rapport toch echt wat anders hoor:

Son de Niro toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben.
Het hoofd is mooi gevormd en sprekend. De nek is lang, maar de keeluitsnijding zou lichter kunnen zijn. De hals is ruim voldoende van lengte en vorm. De schoft is lang en wisselend van ontwikkeling. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed gevormd. De lendenen zijn sterk aangesloten en neigen naar strak. De croupe is ruim voldoende van lengte, vorm en bespiering. De broekspier loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld en van goede kwaliteit.
De stap is ruim, zuiver en goed van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding met een goed voorbeengebruik en voldoende tot ruim voldoende afdruk. Het achterbeen zou meer moeten doortreden en de veulens zouden wat meer moeten kunnen schakelen. De galop is ruim voldoende van ruimte, afdruk en houding.

Alle 12 geregistreerde veulens (waarvan 10 geprikte) zijn getoond.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 12 veulens uit 16 in 2002 gedekte merries

deze hieronder is wel heel anders!!!

Dat verschilm was mij ook opgevallen ja. Maar wat ook op valt is dat erbij staat dat de kwalitiet van de merries wisselend was en dan is het toch zeker een goed rapport!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:59

het positieve verslag was ook van een hoefslag reporter
het echte rapport is wel iets minder positief, alhoewel hij met z'n 16 dekkingen waarvan ongeveer de helft hengst zal zijn, toch wel 1 zoon door heeft naar verr. onderzoek in Ermelo! best wel een goede prestatie en ook nog een selectsale hengst...

volgens Anne zou hij dit jaar gaan debuteren op lichte tour niveau...

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:07

Ik ben benieuwd,ik vind het een interesante hengst.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:09

Zoals eerder gezegd, ik was ook bij die bewuste afstammelingenkeuring, en ik vond de veulens van hogere kwaliteit dan werd afgeschilderd in het rapport van het KWPN.
Sterker nog, de nafok van Rubels (aansluitend op die van Son De Niro) vond ik vreselijk om te zien (op stand en in beweging - enkel veulentje uitgezonderd) en dat kreeg me toch een lovend rapport! Dus KWPN en geloofwaardigheid.. Ik heb geloof ik een iets andere smaak

De merries waarbij Son de Niro werd gebruikt waren bagger. Voor het gros gold: 'Uitgezakte fokzeugen' zonder enig prestatie. En daar kwamen dus knappe veulens uit.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 06:48

Ja dat is inderdaad een super prestatie dan. Ik overweeg hem wel te gebruiken dit jaar.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:34

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:28

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:42

Mansolein schreef:
marcolemar schreef:
hier een filmpje van een Son de niro x Rohdiamond:
http://www.veulenveilingborculo.nl/2004 ... deo/56.mpg

dank je wel voor het filmpje ( even of topic mooi flimpje van valeron trouwens!)

ja leuk is hij he... is echt een megatalentje als je ziet hoeveel moeite tc ravel ermee heeft, die wordt gewoon onregelmatig
laten we nu maar weer snel on-topic gaan...

Kimmb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:55

Hmm bij dat veulen valt mij als eerste de schouder op, het lijkt wle of ie daar wat beperkt in is...
Wij hebben vorig jaar met Son de niro gedekt, helaas is merrie leeg gebleven, na een zware koliek aanval. (was misschien ook niet helemaal een passende kombi, nl een calypso x Uniek merrie, maar eigenaar wil graag dressuurrichting fokken)

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:09

DAt veulen is een goed veulen. Zeer functioneel. Ik zie niets mis in dat schouder... genoeg vrijheid, gooit de benen keurig voor zich neer. Richting de plek waar het voorbeen gaat landen. ZO hoort het, al ben je dat helemaal niet meer gewend missschien nu Krack en de zijnen zo immens populair blijken. DIE lopen onnatuurlijk, bovenstaand veulen niet hoor
Prima veulen, zo eentje wil ik er ook wel

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:14

Heel leuk veulen ja