Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjappie schreef:Ik heb een heel tijd geleden een Son de Niro x Belisar veulen gezien (toen jaarling). Ik kan me herinneren dat deze heel best kon draven. is als veulen ook in Ermelo geweest (is een halfzusje van een twenter van een vriend van mij). Het een W-tje, dus wordt denk ik nu klaargemaakt voor de keuring o.i.d.
Dat veulenrapport liegt er inderdaad niet om!
Basvdv schreef:Son de Niro wordt ondergewaardeerd door de fokkers...
marcolemar schreef:ik lees in dit rapport toch echt wat anders hoor:
Son de Niro toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben.
Het hoofd is mooi gevormd en sprekend. De nek is lang, maar de keeluitsnijding zou lichter kunnen zijn. De hals is ruim voldoende van lengte en vorm. De schoft is lang en wisselend van ontwikkeling. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed gevormd. De lendenen zijn sterk aangesloten en neigen naar strak. De croupe is ruim voldoende van lengte, vorm en bespiering. De broekspier loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld en van goede kwaliteit.
De stap is ruim, zuiver en goed van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding met een goed voorbeengebruik en voldoende tot ruim voldoende afdruk. Het achterbeen zou meer moeten doortreden en de veulens zouden wat meer moeten kunnen schakelen. De galop is ruim voldoende van ruimte, afdruk en houding.
Alle 12 geregistreerde veulens (waarvan 10 geprikte) zijn getoond.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 12 veulens uit 16 in 2002 gedekte merries
deze hieronder is wel heel anders!!!
Afstammelingenonderzoek Son de Niro zeer goed.:
In september werd bij ons op het bedrijf de afstammelingenonderzoek KWPN georganiseerd voor de hengst Son de Niro (De Niro x Balzflug. Het verslag van de Hoefslag verslaggever luide als volgt.
Son de Niro toonde een uniforme collectie hoogbenige langgelijnde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben ras en uitstraling en draven met een goede houding en een opvallend mooi voorbeengebruik. Het achterbeen is snel en wordt op een goede manier gebruikt. Son de Niro dekte vorig jaar slechts zestien merries en toonde een aansprekend collectie van twaalf veulens die allen de (donker)bruine kleur hadden.

marcolemar schreef:hier een filmpje van een Son de niro x Rohdiamond:
http://www.veulenveilingborculo.nl/2004 ... deo/56.mpg
Mansolein schreef:marcolemar schreef:hier een filmpje van een Son de niro x Rohdiamond:
http://www.veulenveilingborculo.nl/2004 ... deo/56.mpg
dank je wel voor het filmpje ( even of topic mooi flimpje van valeron trouwens!)
is echt een megatalentje als je ziet hoeveel moeite tc ravel ermee heeft, die wordt gewoon onregelmatig