Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepelle27 schreef:hallo,allemaal.
Ik lees hier een heleboel over kleurvererving,en hoop dat jullie,die zo te lezen er veel meer verstand van hebben,mij een beetje een voorspelling kunnen doen wat voor een kleur veulen kan verwachten.
Volgens mij kan er zo'n beetje alles uitkomen.
mijn merrie is zwart bont,maar is eigenlijk een mislukte appaloosa.
Haar vader en moeder zijn allebei gestippelt,en hebben een goed papier.Bambi zelf is zwart,heeft 4 witte benen,en een witte vlek op haar rug.
ze is gedekt door een voskleurige hengst,met 4 witte benen en een bles.
de hengst heeft aan 3 kanten palomino in zijn afstamming,alleen zijn vader was vos.rarara wat kan dit worden.
ps ,ze kan elk moment bevallen,dus ik laat iig weten wat het geworden is
rose68 schreef:Ik ben het met je eens wat betreft de creme gen, maar als de vader 4 witte benen heeft en een bles dan kan hij het sabino gen verstoppen en kan er wel degelijk een bonte uit komen. Bijv. bij de welsh gebeurt het nog wel eens dat er uit "veel" witte aftekeningen ineens een bonte uit kan komen! Dat is het sabino gen.

!! Haha nee hoor ik zou het echt niet weten , ik heb hier geen verstand van!!! Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden!! Veel sterkte als het vannacht echt gaat gebeuren en ik hoop voor je dat het in ieder geval een heel gezond mooi lief leuk veulen wordt!!
!!
ellepelle27 schreef:hai,ik heb wel een foto van de pony,maar weet niet hoe ik die hier plaats.
Ik heb haar als veulen voor iemand gekocht,toen zat er papier bij,met fotoos van haar ouders,allebei appaloosa.
het papier in ondertussen kwijt,door allerlei omstandigheden,maar ik weet dus zeker dat haar ouders appaloosa zijn.
als iemand dus een foto voor me plaatsen kan,mail dan even naar a.hoekert1@chello.nl,dan kunnen jullie zien over wat voor een kleur bont ik het heb.
bedankt allemaal,ik denk dat ze vannacht nog wel eens kan beginnen,dan laat ik het zeker even weten.