United afstammelingenkeuring video (groter formaat)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

United afstammelingenkeuring video (groter formaat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:14

Als testje om te kijken of dit een wat betere kwaliteit geeft dan andere video opslag sites, maar eens geprobeerd bij google. Ben nog niet helemaal tevreden, maar het is in iedergeval groter dan yourtube etc. Tja en als het er toch staat:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6002670143

ceasario

Re: United afstammelingenkeuring video (groter formaat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:21

Mijn mening.
Ik heb er de eerste 4 gezien en toen vond ik het wel genoeg.

Net de Lancets vroeger voor zeer vlug op de grond.
De draf kunnen ze niet volhouden en springen niet in galop maar vallen voor in de galop.
Sorry , mijn opinie.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:30

ceasario schreef:
Mijn mening.

De draf kunnen ze niet volhouden en springen niet in galop maar vallen voor in de galop.
Sorry , mijn opinie.

hihi, had hetzelfde

Wel redelijk duidelijk beeld, dit formaat kijkt heel plezierig

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:32

Knap dat je dat allemaal kan zien na 4 veulens,ik vind het de meeste fijnbewegende beestje met een lekker drafmechanisme.Een aandachts punt is wel de hals die soms wel erg verticaal staat.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:48

ceasario schreef:
Mijn mening.

Sorry , mijn opinie.

HA ha ha, het is een vrij land. Je moet 'm niet gebruiken, het mag wel...

De bewegingen vielen mij niet tegen, maar er was wel veel spanning in de veulens en dat was duidelijk zichtbaar en kwam de losgelatenheid (mooi germanisme) niet ten goede. Je kan je afvragen of dat bij deze veulens nu meer was als met veulens van andere hengsten. Ik denk van wel, iets om rekening mee te houden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:17

Valt niet echt mee he............

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:18

ART_UMA schreef:
De bewegingen vielen mij niet tegen, maar er was wel veel spanning in de veulens en dat was duidelijk zichtbaar en kwam de losgelatenheid (mooi germanisme) niet ten goede. Je kan je afvragen of dat bij deze veulens nu meer was als met veulens van andere hengsten. Ik denk van wel, iets om rekening mee te houden.

De hengst toonde in de hengstencompetitie zelf ook veel spanning en lijkt dat dus door te geven aan zijn veulens (concludeer ik hieruit).
Bij voorkeur dus gebruiken bij ongecompliceerde 'koele' merries???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:52

Wiepie schreef:
[De hengst toonde in de hengstencompetitie zelf ook veel spanning en lijkt dat dus door te geven aan zijn veulens (concludeer ik hieruit).
Bij voorkeur dus gebruiken bij ongecompliceerde 'koele' merries???

Wat is de meerwaarde dan nog ?

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:57

Ik vind dat snel geconcludeerd. Kijk eens naar de merries van die veulens, meer spanning dan bij de veulens.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:59

Tsja, de hengst is qua type en beweging niet verkeerd lijkt me. Oppassen dus met een merrie die zelf ook behoorlijk sensibel is. Maar goed, dit concludeer ik uitsluitend uit de berichtgeving over de veulens.
Je moet altijd uitkijken met dit soort uitspraken!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:00

Zannekin schreef:
Ik vind dat snel geconcludeerd. Kijk eens naar de merries van die veulens, meer spanning dan bij de veulens.

Arme Partout.

Fokken vanuit merrielijnen ,dan heb je die trouble allemaal niet.

Maar ja als je geeeen merielijn hebt ........
Laatst bijgewerkt door ceasario op 30-03-06 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:02

Zannekin schreef:

Wat ik al zei: oppassen met dit soort uitspraken.
Ze hebben ook een moeder: als je zegt dat deze nog meer spanning hadden dan de veulens, zou United ze dus wat ongecompliceerdheid hebben meegegeven?!?

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:06

ceasario schreef:
Arme Partout.

Hoezo? Ik mis wat...

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:11

Únited bleef als enigste braaf staan bij de prijsuitreiking op de HK!
Was de enigste die niet ging rondstuiteren, misschien dat hij bij de proef wat gespannen was, maar dat hoeft niet altijd direct aan het paard te liggen.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:12

Wiepie schreef:
ceasario schreef:
Arme Partout.

Hoezo? Ik mis wat...

Bij het topic blijven, was voor insiders.

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:13

ceasario schreef:
Bij het topic blijven, was voor insiders.

Oke oke... maar op een openbaar forum kun je dit soort vragen verwachten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:29

Tegen mijn eigen geloof in, ik heb niets met Partout en met Jazz, heb ik vorig jaar een United veulen gekocht om verschillende redenen. Ten eerste de merrielijn en de elite moeder en grootmoeder die beiden uitgebracht worden, verder de beweging en kracht achter en het mooie voorbeengebruik, dat ik hier maar bij een paar veulens heel even zie, en vervolgens omdat ze zo schaapmak en lief is. Ze is opgegroeid op een pensionstal en dat heeft voor en nadelen. Nadeel is dat ik haar liever een ruime wei en een moeder die niets deed had toegewenst, voordeel dat ze nergens bang voor is.
Ik zie hier wel wat dingen terug die de mijne ook heeft, de halsvorm met name, maar voor het karakter ben ik niet bang zowel Krack als Partout hebben een goed karakter en deze en Jazz hebben getoond werkwillig te zijn. Fokken is keuzes maken, als je zon hengst kiest moet je een combinatie maken en ik zie hier combinaties voorbij komen die ik nooit overwogen zou hebben.
Verder zie ik op deze band een aantal personen die de boel flink op staan te naaien en daar reageren de merries en vervolgens hun veulens op.
Maar eens afwachten hoe ze het in de uitgroei doen.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:37

Fleurtje100 schreef:

Dat zal hij al niet van Krack hebben
Het is iets wat ik graag zie in een hengst: nuchter blijven onder stresserende situaties, en een prijsuitreiking is ideaal om dat te evalueren.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:40

Wat ik ook altijd graag zie in veulens is dat ze de leiding durven nemen en geen bange plakkers zijn. Om de gangen te evaueren is bij mij de kwaliteit van het afspelen wat te laag.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:44

ik zie de video nog niet, straks thuis even proberen (zit nu op school) maar ga dit topic zeker in de gaten houden, ik zat er ook over te denken om mijn 3.5 jarige (welt hit II x Kennedy) ook te laten dekken door United. We zullen wel zien wat het word. ik blijf even stilletjes op de achtergrond meelezen

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:08

Zannekin schreef:
Fleurtje100 schreef:

Dat zal hij al niet van Krack hebben
Het is iets wat ik graag zie in een hengst: nuchter blijven onder stresserende situaties, en een prijsuitreiking is ideaal om dat te evalueren.

Dat zal hij wel van Krack hebben, de hengst heeft een ongelooflijk braaf karakter en het is een wonder wat hij al overleefd heeft.
Dat hij in de ring in het dekseizoen lastig is zal meer te maken hebben met overbelasting waar hij zich tegen verzet, dat noem ik geen slecht karakter.

Men zou eens moeten leren om de dieren wat meer in hun waarde te laten inplaats van altijd maar te verwachten dat ze onder alle omstandigheden klaar staan. Dat Anky Krack weer uitbrengt (trouwens hetzelfde geldt voor Jazz) vind ik overbodig, de hengsten hebben op alle gebied, prestatie en fokkerij bewezen dat ze meer dan voldoen aan de normen, laat ze toch rustig alleen dekken.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:49

Dat is puur alleen maar voor het geld,zodat ze in de picture blijven.Jammer maar helaas...

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:58

om even terug tekomen over de united veulens ik was daar ook en ik vond ze super slecht uit de schouder komen ze krabbelde maar wat echt slechte bewegingen
Natuurlijk zullen er wel goede veulens van united rond lopen maar niet daar!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:03

dyaco schreef:
om even terug tekomen over de united veulens ik was daar ook en ik vond ze super slecht uit de schouder komen ze krabbelde maar wat echt slechte bewegingen
Natuurlijk zullen er wel goede veulens van united rond lopen maar niet daar!

ceasario schreef:
Mijn mening.

Sorry , mijn opinie.

Ik was er niet,maar zo kan het ook.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:07

Kun je het niet alleen af Ceasario? Liever een krabbelende draf die te bewerken is dan 7 mijls passen die nooit en te nimmer te sluiten zijn.