Gibine (Armstrong X Formateur)

mamma

van haar veulen van:
Unaniem (Numero-uno - Voltaire - Jasper - Nimmerdor)

pappa

en in de nacht van maandag 27/3 op dinsdag 28/3 is er een bruin merrieveulen geboren. Met 2 witte sokjes achter die ongeveer even hoog zijn en een beetje wit op de kroonrand linksvoor en een brede bles.
Het was een complete surprise voor ons, wat 's-avonds hebben we de merrie nog gecontroleerd en was er totaal niets aan de hand. Onze merrie Gibine heeft de klus dus volkomen alleen geklaard en gelukkig was alles goed gegaan. Bij het voeren 's-morgens stond de kleine al droog en nieuwsgierig naast mamma en was volledig gezond en stond al vollop te drinken, want de melkbar had ze dus ook al snel gevonden en hier maakt ze ook gretig gebruik van (zie foto hieronder) Met de merrie was ook alles goed en die deed zich ook volledig gezond, tegoed aan haar brokken die ze net gekregen had.
Gelukkig lag het fototoestel al klaar voor het geval dat.

Dan hieronder nog meer foto's van de kleine meid. Sorry voor de hoeveelheid, maar we zijn dan ook superblij met haar. We hebben nog niet officieel een naam, maar als we weten welke naam we haar gaan geven, dan zal ik dat heel snel op bokt melden. Misschien heeft iemand van jullie een suggestie voor een naam ?
Laat ik meteen ook even zien dat ik heeel lenig ben

en dat ik met mijn paar uur oud ook alvast aan het trainen ben voor het springen.

Hoe vinden jullie mijn "design" bles ?

Kon ook niet wachten om het buiten allemaal te gaan verkennen, heerlijk in het zonnetje met mamma naar buiten. Eerst even poseren

Mmmmm en wat is dat, is dat eetbaar ???

En dan nu joepppieeeee even aan de fotograaf mijn gangen tonen.

En dan helemaal voldaan samen met mamma in een lekkere schone stal slapen.
De DA was inmiddels op de 28e maart ook geweest en die heeft het veulen gecontroleerd en een veulenprikje gegeven vervolgens moeder nagekeken en de nageboorte gecontroleerd, alles was OK. Nu maar snel hopen op veel mooi weer, kunnen ze alletwee lekker in de wei.

mooie meid hoor!! veel plezier dr mee!
???
, gefeliciteerd met deze verrassing !!!
En baby is ook leuk!
Leuk idee om de ouders mee te nemen in de naam. Ben benieuwd naar meer buiten pics

merrie, die hals ECHT geweldig.