info gezocht over Brentano II en Wiener Blut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ranska

info gezocht over Brentano II en Wiener Blut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:18

hoi weet er iemand mij meer informatie te geven over BrentanoII en wienerblut of heeft er iemand een paardje van deze twee??
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-03-06 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:23

iemand????????

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:25

Je mag je topic pas na 24 uur naar boven schoppen

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:56

watbedoel je ???
heb hier nog niks op gezet dus weet eigenlijk niet goed hoe het in zijn werk gaat!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 02:26

Het is niet de bedoeling dat je met een reactie als 'niemand??'op je eigen topics gaat reageren. Dat wordt bedoeld met omhoogschoppen. En zeker niet binnen een paar minuten. Heb geduld, je topic wordt niet meteen door tientallen gebruikers gelezen en beantwoord.

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:33

Niemand?

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:15

Ik ken wel de Brentano III maar niet de II?!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:18

Ik heb even voor je gezocht op google!! voor meer info kijk op http://www.classicsires.com/brentano.htm

Classic Sires

Frozen Semen imported from Classic German Hanoverian Stallions

2004 Hanoverian Stallion of the Year!

Brentano II

(Bolero/ Glocke [Grande])

Brentano II 1983 16H 2" dark chestnut Hanoverian stallion. SPT Adelheidsdorf 1986: Overall - 129.97 (2/32), Dressage - 141.41 (1/41), Jumping - 105.20 (15/32).

Breeding Values (Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2005): Competition Dressage - 131, Competition Jumping - 73; Mare Studbook Inspections: Riding Horse Points - 120, Conformation - 125, Dressage - 117, Jumping - 75.

Brentano II is a son of the incomparable Bolero, and out of a mare from the classic Grande and Ferdinand lines, the same dam-line as Wolkenstein II. Brentano II is siring superb dressage horses, such as the incomparable Brentina, Gold Medal Winner in dressage at the 1999 Pan Am Games and 1998 USDF Horse of the Year at Intermediare I, and now competing successfully at Grand Prix. Brentina's full-brother, Barclay II is now successful internationally at Grand Prix. Brentano II sires horses with marvelous gaits and easy-going, willing attitudes. Video clip available on www.horse-gate.com . Click on Hengste Bewegungen. Photo from Hannoversches Hengstbuch, available at www.hannoveraner.com.

Blast xx
Black Sky xx Madrilene xx
Bolero Bleep xx
Baronesse Atlastaube
Graf
Grande SPS Duellfest
Glocke Ferdinand
Ferbel Marbel

En voor Wienerblut! Daar kan ik niks over vinden!

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:39

sandradeboer schreef:
Niemand?

kvindu ook leuk ze!! grappig hahahahahaha debielig mens. ne mens zit hier voor en eerste keer op en dan lachen ze u nog uit ook ja allo gij komt uit holland zeker??!!

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:41

Tarah5 schreef:
Ik heb even voor je gezocht op google!! voor meer info kijk op http://www.classicsires.com/brentano.htm

Classic Sires

Frozen Semen imported from Classic German Hanoverian Stallions

2004 Hanoverian Stallion of the Year!

Brentano II

(Bolero/ Glocke [Grande])

Brentano II 1983 16H 2" dark chestnut Hanoverian stallion. SPT Adelheidsdorf 1986: Overall - 129.97 (2/32), Dressage - 141.41 (1/41), Jumping - 105.20 (15/32).

Breeding Values (Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2005): Competition Dressage - 131, Competition Jumping - 73; Mare Studbook Inspections: Riding Horse Points - 120, Conformation - 125, Dressage - 117, Jumping - 75.

Brentano II is a son of the incomparable Bolero, and out of a mare from the classic Grande and Ferdinand lines, the same dam-line as Wolkenstein II. Brentano II is siring superb dressage horses, such as the incomparable Brentina, Gold Medal Winner in dressage at the 1999 Pan Am Games and 1998 USDF Horse of the Year at Intermediare I, and now competing successfully at Grand Prix. Brentina's full-brother, Barclay II is now successful internationally at Grand Prix. Brentano II sires horses with marvelous gaits and easy-going, willing attitudes. Video clip available on www.horse-gate.com . Click on Hengste Bewegungen. Photo from Hannoversches Hengstbuch, available at www.hannoveraner.com.

Blast xx
Black Sky xx Madrilene xx
Bolero Bleep xx
Baronesse Atlastaube
Graf
Grande SPS Duellfest
Glocke Ferdinand
Ferbel Marbel

En voor Wienerblut! Daar kan ik niks over vinden!

bedankt voor de informatie ik ga de site's eens bekijken en hoop er iets wijzer uit te worden!!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:36

Ik heb een Brentano II merrie waar ik mee fok....

Brentano II staat bekend om het zeer fijne karakter van zijn nakomelingen...en natuurijk de goede dressuurpaarden die hij geeft.....

Wienerblutt, is een Hannoveraanse hengst van Wienerwaldx Archimedes x Agram. In eigendom van een Belg vogens mij.

Wienerblutt is in 1989 gestorven.

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:42

sigrid1182 schreef:
Ik heb een Brentano II merrie waar ik mee fok....

Brentano II staat bekend om het zeer fijne karakter van zijn nakomelingen...en natuurijk de goede dressuurpaarden die hij geeft.....

Wienerblutt, is een Hannoveraanse hengst van Wienerwaldx Archimedes x Agram. In eigendom van een Belg vogens mij.

Wienerblutt is in 1989 gestorven.

wienerblutt is de moeder van men merrie dus een hengst kan het niet zijn.maar over haar kan ik niks vinden op het web!! mijn merrie van brentanoII heeft wel een eigen karrakter en soms koppig maar superlief in de omgang. weet jij geen goede hengst voor men merrie het is een vosse maar zou er graag een donkerde uit krijgen. ikwil wel in het duits bloed blijven!!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:16

Wat is de rest van de afstamming???

brentano x ??

en plaats effe een foto.....

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:23

ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen!! en van wie??? mijn paard is van brentanoII x wienerblut

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:43

ik bedoel dus.....

de vader van het paard, de vader van de moeder, de vader van de moeder v d moeder......

zoals bv mijn paard Brentano II x Cavalier x Saloniki x Frustra II is....

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=16772

je noemt dus alleen de vader en de vaders van de moeder, grootmoeder en overgrootmoeder.....

Nevermind85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:58

ranska schreef:
sandradeboer schreef:
Niemand?

kvindu ook leuk ze!! grappig hahahahahaha debielig mens. ne mens zit hier voor en eerste keer op en dan lachen ze u nog uit ook ja allo gij komt uit holland zeker??!!

En jij uit België zeker, beetje deftig spreken kan ook ...

eurodressage

Re: info gezocht over Brentano II en Wiener Blut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:35

Wienerblut is inderdaad een hengst die in België ter dekking gestaan heeft. Hij stond samen met de Trakehner hengst Decius ter dekking in Mol (tegen Turnhout). Wienerblut was een hengst die erg nobele paarden gaf en goed veredelde. Heeft niet bijzonder veel gedekt, maar was toch een zeer aantrekkelijke hengst.

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:04

de moeder staat toch onder de vader e??? ik kan er echt niet goed aan uit ze sorry hoor! dusonder brentanoII staat wienerblutt! of waar zou volgens jou de moeder dan staan ik zal een per mail de afstamming doorsturen gelijk dat het op de papieren staat!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:07

ranska schreef:
sandradeboer schreef:
Niemand?

waar die opmerking dan weer op slaat, leer nou maar typen ranska, belg zeker

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:18

ranska schreef:
de moeder staat toch onder de vader e??? ik kan er echt niet goed aan uit ze sorry hoor! dusonder brentanoII staat wienerblutt! of waar zou volgens jou de moeder dan staan ik zal een per mail de afstamming doorsturen gelijk dat het op de papieren staat!

Klopt.......de moeder heet dan wiener blut, ik dacht eerst ook dat het om een hengst ging?? wat is de vader van wiener blut??? Is waarschijnlijk een hengst met de letter W.....

Groet

Sigrid

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:41

de vader van wienerblut is WenzelI en de moeder st.Pr.Arabella.
de vader van BrentanoII is Bolero en de moeder Glocke.
moet je anders nog iets weten van de azfstamming?? over de moeder kan ik namelijk niks weervinden.

bedankt alvast

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:44

gij moetvooral nergens op reageren als de mensen die mij willen helpen het begrijpen dan is het voor mij algoed genoeg!!oe oud zij gij eigenlijk ??? allesinds gedraag ge u nog gelijk een klein kind!

waar die opmerking dan weer op slaat, leer nou maar typen ranska, belg zeker
[/quote][/quote]

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:47

ook staat er op de papieren dat men paard gebrandmerkt is maar ik kan namelijk het brandmerk nergens terug vinden!!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:22

Is ze Hannovers gefokt??

Mijn Hannoveraanse merrie is op haar linkerbil gebrand en achter haar linkeroor, in de nek....in de nek staan 3 cijfers die corresponderen met de nummers op haar papier.

die in de nek kan ik wel zien , maar door de dikke vacht kun je de H op haar bil niet zien.....in de zomer, overgens wel....

Misschien kun je de afstamming van jou merrie op

http://www.paardenfokken.nl invoeren, dan kunnen we daar allemaal de afstamming bekijken....

Ben wel benieuwd hoe ze er uit ziet??

heb je een foto?

ranska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 12:57

ja ik heb foto's maar ik weet nie hoe ik ze erop moet zetten! ja ze is hannoveraans gefokt want het zijn allemaal hannoveranen in haar stamboek ik zal eens zoeken! een nummer aan haar oor daar heb ik zeker nog niet opgelet wist dat zelfs niet!