Informatie Jet Set D?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Informatie Jet Set D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:16

Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt op Bokt, maar helaas zonder bevredigend resultaat .

Wie heeft er meer info over deze hengst voor mij, bij voorkeur met foto's (Google kon me ook niet helpen)? En mensen met nakomelingen van hem zijn ook welkom om te reageren (bijv. met foto's) !

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:18

Verrichting Ermelo 1994 (14-03 t/m 21-05)
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed rijden.
Stap ruim en actief. Draf ruim en krachtig met veel zelfhouding. Galop ruim en gedragen. In dressuurwerk laat hij zich zeer goed bewerken, opvallend goed gebruik van het voorbeen. Als dressuurpaard heeft hij zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Bij het springen laat hij zich goed rijden maar zou hij meer terug kunnen springen. Goede afdruk en techniek. Goede bascule, veel vermogen. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg, geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Op 13-04 een dag ziek geweest. Op 13-05 zeer gering kreupel rechtsachter. Vooralsnog kon geen diagnose worden gesteld; advies enkele dagen rust. Op 16-05 training hervat.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:18

Stap 9
Draf 9
Galop 9
Rijproef 9
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 78.00
Max punten 90
Plaatsing 1e van 29 (18)
Jaar verrichting 1994
Plaats verrichting Ermelo

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:19

aantal dekkingen 2004
aantal veulens 2004

Voortschrijdend totaal tot en met 2004
dekkingen 1364
veulens 1074
hengstveulens 565
aangeboden hengsten 57
2e bez hengsten 13
3e bez hengsten 8
aangewezen hengsten 6
ruinen
sterruinen

merrieveulens 509
stamboekmerries 242
stermerries 67
keurmerries 29
preferente merries 0
prestatie merries 0

fokfanaat

Re:

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 3
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

fokfanaat

Re:

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1995 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme groep royaal ontwikkelde veulens getoond. Er was geen verschil tussen de geprikte en de geselecteerde veulens. Ze waren langgelijnd, rijtypisch en ze hadden voldoende ras.
Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben veel hals. De hals is goed gevormd en voldoende gespierd. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De lange schouder heeft een goede ligging. De rug is goed gevormd en heeft een goede lengte. De goed gespierde lendenpartij ligt correct aangesloten. De best gespierde croupe is in stand soms wat plat; dit beeld verdwijnt in beweging. De croupe heeft voldoende lengte. De broekspier loopt lang door. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang en klein gehoekt. Het beenwerk is goed ontwikkeld, maar het zou nog wat harder kunnen zijn.
De stap is ruim en soepel, enkele veulens missen soms de tact. De draf is sterk en ruim. De veulens dragen de hals goed, ze kunnen schakelen en draven goed door het lijf. De beide thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van bovenstaande rapportage; van één veulen waren de bewegingen vanwege kreupelheid niet te beoordelen.
De moeders waren van goede kwaliteit.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, uniforme, langgelijnde en rijtypische veulens die ruim en gemakkelijk draven.
Getoond: 24 veulens uit 115 dekkingen.

Afstammelingen 1999 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Jetset-D voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2003 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Jetset-D voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Jetset-D heeft het op de keuringen goed gedaan. Hij geeft doorgaans maat en rechthoeksmodellen en scoort bovengemiddeld met zijn sterren. Zijn sportindex bevestigt min of meer zijn eigen loopbaan. Hij breekt het springen niet af en scoort bovengemiddeld voor de dressuur. Jammer dat zijn eigen loopbaan niet heeft beantwoord aan de destijds hoge verwachtingen.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:19

Heb je heeeeeel misschien ook een foto kunnen vinden Sam ?

Ik heb hier op F&A ook nog een topic gezien met andere JetSet eigenaren, dus daar ook al wat info op gelezen .

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:20

Exterieuromschrijving 1994
Royaal ontwikkelde, zeer rijtypische zeer langgelijnde hengst met ras en uitstraling. De hals is wat weinig bespierd.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:20

Afbeelding

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:21

De vader van Meinens Jet Set D.is de bekende dressuurhengst Zirkoon. Zijn moeder is de keur-preferent-prestatiemerrie scansan die een zeer bekende verschijning is in de keuringsbaan met vele overwinningen. Meinens Jet Set D.was tijdens de hengstencompetitie ’98/’99 een van de opvallendste verschijningen in de dressuurring. De elegante combinatie die hij met zijn amazone Nathalie Smeets vormde heeft grote indruk achtergelaten.Ze wonnen 4 van de 5 wedstrijden met een hoogste score van 73%. Bovendien werd deze combinatie NBVR Winterkampioen 1999.Daarna is Meinens Jet Set D met succes uitgebracht in de Prix St.George met Susanne de Klein.De kinderen van Meinens Jet Set D.doen het uitstekend, zowel in de keuringsbaan als in de sport.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:21

In 2002 behaalde Mr.@(M.V.Ferro)de 1e plaats bij de Pavo Cup selectie op de C.K.te Utrecht.Ook in 2002 nam een zoon van Meinens Jet Set D deel aan het W.K.jonge dressuurpaarden te Verden.Deze hengst Proud (M.V.Purioso) is een fokprodukt van Paardencentrum “De Dalhoeve ”. In januari 2003 werd bij de kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Australië Pasa Doble,(M.V.Symfonie)fokker M.van Kalmhout te Schijf, Reserve Kampioen bij de 6 jarigen. Bij de Hengstenkeuring in Den Bosch 2003 werd de zeer goed bewegende Troubadour,(M.V.Cocktail) fokker F.Wouters te Weurt,aangewezen voor de 3e bezichtiging. Bij de N.K.Nijmegen dressuur 2004 werd On Top (MV.Pericless XX) met Judith Scholte Kampioen Lichte Tour.Inmiddels wordt On Top evenals Jeff (M.V.Pretendent)met Stephanie Peters met succes uitgebracht op Grand Prix niveau.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:22

Wij hebben 2 eigengefokte broers van Jet set uit een Partout merrie. 2 heel eerlijke ruinen met karakter. De jongste heeft een uitstekende draf, maar nog wat moeite met de galop, de oudste heeft een supergalop en een zeer bewerkbare draf.

Beiden bruin van kleur, hoog op de benen, rondgeribt, +1.70m

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:22

Thanks!

Opvallend toch dat ik best een aantal vossen en bruine van hem heb gezien. Het is toch geen koffievos of wel ?

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:22

(bruin, 12 mei 1991, 1.70m, KWPN)

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:23

Heb je ook foto's van ze Tyrza?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:23

Samsam schreef:
Afbeelding

Lijkt me eerder donkerbruin, maar ik kan me vergissen .

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:25

Geen recente helaas. Ik heb hier nog wat speelfoto's van beiden van vorig jaar. Ik kan je zeggen dat ze beiden veel voller zijn geworden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BGSMUWEM (de jongste is een fractie lichter dan de oudere broer)

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:26

Raimond ('98), Jet Set D X Ulft x Fresco, winnaar pavo cup 5 jarigen als ik het goed heb, zal dit voorjaar de overstap maken naar het ZZ-L.
Deze info kreeg ik van de fokker van Raimond.

Ik ben in het bezit van zijn halfzusje

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:27

mwoh
Afbeelding

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:29

Jet Set is gewoon bruin

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:29

Oh nu is de foto idd lichter (of het ligt aan mijn pc ), dat is idd wel bruin ja .

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:30

Ben je tevreden over je 2 Jet Set's Tyrza?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:36

Absoluut!

Het zijn 2 schatten die je 100% vertrouwen maar toch een eigen willetje hebben. Op stal zijn het echt knuffelkonten, supersociaal naar andere paarden, zeer makkelijk in de omgang. Ze zijn speels en leergierig. Ik moet er wel bij zeggen dat de jongste als hengst een echte draak was. Castratie was het beste idee wat ik in jaren had. Beestje is als een blad aan een boom omgedraaid en je kunt je nu niet meer voorstellen dat hij ooit zo was.

Maar de merrie fokt eigenlijk altijd zulke karakters door (zo zijn hun zussen van Ronaldo en Rubiquil namelijk ook) en opvoeding speelt ook een grote rol uiteraard

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:38

En qua beweging/exterieur ? Wat je verwacht had of nog beter zelfs ?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:43

De merrie is zeker wel verbeterd, want ze heeft een vrij stekerig voorbeen (trakehner) en de draf is bij beiden veel beter, met name de jongste heeft een sublieme draf met een knietje. De oudste blijft iets stijler, maar is wel bewerkbaar om meer te worden.

Galop is zeer zeker verbeterd bij de oudste. Echt een springpaardgalopje (springen doet hij trouwens heel graag en best aardig ). De jongste heeft nog wat moeite met zijn balans en springt gauw om, maar wordt wel steeds beter.

Het zijn beide volle, ronde paarden (maar dat is mams dus ook), hoog op de benen, wel een klein hoefje (mede weer vanwege mams trakehnerbloed).

Oh ja, beiden een prachtige volle staart. Het oog wil ook wat he